SUVENIRI Najbolji potrošači Nijemci i Talijani, Kinezi samo šeću i ništa ne kupuju

Slika korisnika mkvanja
Turisti uglavnom ne traže posebne podsjetnike na boravak u Zadru
Još se čeka špica sezone jer kod nas to starta tek početkom sedmog mjeseca i ona, ako imamo sreće traje negdje do kraja osmog. Onda - što si zaradio, si zaradio, od onih grupica umirovljenika koji krenu nakon glavne sezone teško da ima "kruha", ističe jedan od prodavača suvenira
Zvonko KUCELIN
Zadarske turiste zainteresirali "morski" suveniri

Prodaja suvenira za sada, kako saznajemo od trgovaca, ide  uglavnom kao i prošle godine. Kupuju se najviše magneti, nakon njih  privjesci, a onda na red dolazi maslinovo ulje i proizvodi od lavande i  smokava. Ponuda pokriva potražnju, turisti nemaju nekih posebnih  želja kada su u pitanju sitnice koje će ih podsjetiti da su bili u Zadru.

Maraschino, maslinovo ulje, smokve

- Najbolji turisti su mi Talijani, oni najviše kupuju i ne cjenkaju se.  Nakon njih idu Španjolci, koji su se također pokazali dobri kupci kao i  Poljaci i Česi, no oni se vole cjenkati, pogotovo Poljaci koji vole spustiti  cijenu, prepričava nam trgovkinja Marta. Njeno je radno mjesto u  uličici koja od Suda ide prema Forumu što joj, kako dodaje, otežava posao jer i nije na udarnom turističkom punktu.

- Nismo baš na udarnom turističkom koridoru jer da jesmo bilo bi sigurno i više posla. Kako sam već naglasila najviše nam idu magneti, a  onda privjesci pa pleteni ruksaci, priča Marta.

U jednoj drugoj suvenirnici dočekuju nas dvije djevojke, Nola i Kate.  Odmah u startu nam poručuju da priču možemo dobiti, no ne i fotografije no kolega Zvonko je uporan i Nola i Kate ipak poziraju, a onda i  prepričavaju svoja radna iskustva.

- Idu nam najviše naši prepoznatljivi proizvodi, i to od maslinovog  ulja i smokava kao i poznati Maraschino. Ljudi vole nešto autentično  tako da su i njihovi upiti vezani prije svega za neke naše specifičnosti,  za suvenire koji će na najbolji mogući način reflektirati Zadar, naglašavaju trgovkinje. Nola dodaje kako kupci znaju tražiti i brački kamen, no isto tako i proizvode kojima i nije mjesto u suvenirnici.

- Znaju nas tražiti ajvar i ocat kao i cejlonski cimet. Čudne neke kombinacije, no u tom ih slučaju upućujemo u trgovinu hranom, ali tek nakon što ih upoznamo s našim jestivim suvenirima, kroz smijeh ističe  Nola.

Saznajemo i to da im domaći turisti takoreći i ne ulaze, a da najviše  ima Njemaca koji su i najbolji potrošači. Nakon njih slijede Talijani, no  oko njih se treba potruditi, kako ističu djevojke.

Da nema turista...

A što je s Kinezima, saznajemo od jednog trgovca.

- Samo se šeću i uglavnom ništa ne kupuju, a ako vam se približe  štandu uzet će ono najjeftinije u ponudi. Eto to su moja iskustva,  možda kolege imaju drugačija, no kod mene je tako, kupuju se samo  najjeftiniji suveniri, informira nas trgovac i dodaje da je prodaja na razini prošlogodišnje. Neke velike promjene nije uočio.

- Još se čeka špica sezone jer kod nas to starta tek početkom sedmog  mjeseca i ona, ako imamo sreće traje negdje do kraja osmog. Onda -  što si zaradio, si zaradio, od onih grupica umirovljenika koji krenu nakon glavne sezone teško da ima "kruha", ističe jedan od brojnih prodavača suvenira.

Uglavnom kod trgovaca se najčešće moglo čuti da se od nečeg mora  živjeti, a kako je u državi uglavnom puno toga propalo ili je na tom putu, jedino se još nešto može izvući od turista.

- Da nema ovo turista što nam dolaze mislim da bi se ovdje počeli  ljudi tući po cesti. Država nam je u lošem stanju, pitanje je kada će i  plaće i mirovine prestati dolaziti na račune. Zdravstvo je u komi, adekvatno liječenje mogu si priuštiti samo bogati, posao mogu naći samo  oni po strankama, a mi ostali nastojimo kako znamo i umijemo. U Dalmaciji još nekako i guramo zahvaljući turistima kojih je nažalost sve  manje, no kako je u unutrašnjosti, strah me i pitati, zaključuje jedan od  trgovaca.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno