Adria u more izbacuje i krupni animalni otpad

Slika korisnika admin
grbic_martinovic
Ivan JAMIČIĆ
Atana Grbić-Martinović - Brojne su prijave vezane uz divlja odlagališta u okolici Zadra

U protekla tri mjeseca Zeleni telefon Udruge Eko Zadar građani su zvali gotovo stotinu puta. Putem Zelenog telefona ekipa Eko Zadra, zaprimila je 41 prijavu te preko 50 upita građana.

Zeleni telefon je servis građanima za prijavljivanje uočenih problema u okolišu i prirodi, a ima tri svoje uloge: on je savjetodavac (pruža informacije građanima), posrednik/facilitator (pomaže u rješavanju slučajeva) te je izravni sudionik u rješavanju slučaja.

Kako saznajemo iz Udruge Eko Zadar, prema klasifikaciji poziva koji se dijele na sljedeće kategorije: buka, gradnja, otpad, zračenje, promet, rudarenje, šume, vode, zelenilo, zrak, tlo, životinje i razno najviše se prijava odnosilo na otpad i zelenilo. Čak 52 posto prijava odnosilo se na otpad i zelenilo, a osim zagađivanja zelenila, građani su najviše prijavljivali zagađenje vode.

Državne službe bez očitovanja

Predsjednica Udruge Eko Zadar Atana Grbić-Martinović ističe da se tijekom ljetnih mjeseci povećava broj zaprimljenih prijava sukladno povećanju broja ljudi koji borave na ovom području.

Ipak, kao trenutačno najveći problem u ovom razdoblju se pokazala tvornica Adria sa svojim učestalim vikend-ispuštanjima otpada u more.

- Nekažnjavana Adria, da bi paradoks bio veći, posjeduje vodopravnu dozvolu za ispuštanje otpadnih voda u more. Kako se državne službe nisu očitovale po tom pitanju, Adria je u more počela izbacivati i krupni animalni otpad. Udruga Eko Zadar stoga poziva sve ekološki osviještene građane da bojkotiraju kupnju Adrijinih proizvoda, a nadležne ustanove na hitno rješavanje problema, kazala je Grbić-Martinović.

Osim prijava u samom gradu Zadru, brojne su prijave vezane uz divlja odlagališta u okolici Zadra. Kako ističu u Eko Zadru, kontaktirajući nadležna komunalna redarstva takve se prijave najčešće odmah rješavaju, međutim niska ekološka osviještenost pojedinaca ubrzo nakon saniranja divljih odlagališta vraća se staroj praksi.

Zbunjeni vlasnici pasa

Brojni pozivi građana odnose se i na selektivno razdvajanje otpada te su učestali upiti kamo s kojim otpadom. Proces informiranja javnosti o selektivnom razdvajanju otpada je dugotrajan proces. No, veliki broj upita pokazuje veliku ekološku svijest građana koji razdvajaju otpad.

Kako ističu iz Udruge Eko Zadar, na Zelenom telefonu u posljednje se vrijeme javljaju i vlasnici pasa koji su zbunjeni postavljenim znakovima o zabrani šetanja pasa po skoro svim zelenim površinama u centru grada. Nakon što je na rivi, dobro poznatom šetalištu pasa, zabranjeno šetanje pasa, isto se dogodilo i u Parku kraljice Jelene.

- Iz Grada Zadra još uvijek nemamo odgovor kamo onda s kućnim ljubimcima. Praksa je u europskim gradovima da se obilježe posebne livade za pse, ali nije rijetkost vidjeti posebne ograđene prostore s pijeskom na kojem ljubimci obavljaju nuždu. Podsjećam da se dobrim pokazao i projekt s kantama i besplatnim vrećicama koje su bile na rivi kako bi vlasnici pasa odmah očistili za svojim ljubimcima. No, već ih godinama nema, ističe Grbić-Martinović.

Za ekološke probleme s kojima se u Udruzi Eko Zadar susreću, građani se i dalje mogu obraćati na Zeleni telefon 062 123-456, svakim radnim danom u vremenu od 10 do 13 sati. Voditelj Zelenog telefona je Ivan Genda, a zbog velikog broja poziva građana i povećanja opsega posla, posebno u ljetnim mjesecima, iz Udruge Eko Zadar pozivaju sve zainteresirane volontere da im se jave kako bi zajedničkim snagama vodili brigu oko očuvanja okoliša i prirode.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno