Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

13 C°

Hvatanje koraka

Autor: Edi Prodan

25.08.2008. 22:00
Hvatanje koraka


Chevrolet s Cruzeom, kako se čini prema prvim vizualnim informacijama, zanimljivo prihvaća izazov koji mu je nametnula korejska konkurencija
O da, bilo je i vrijeme: Chevrolet je prihvatio izazov koji su mu svojim odlično osmišljenim proizvodima nametnuli korejski konkurenti te se s Cruzeom u kompaktnoj klasi pojavljuje na jedan drukčiji, originalniji način no što je to bio slučaj s Daewoo/Chevrolet prethodnicima. Naprosto možemo Nubiri (ili Lacettiju, jer Cruz po svemu sudeći sa svojih 4,5 metara pripada međuklasi, odnosno grupaciji koju kod europskih proizvođača karakteriziraju sedanske verzije kompaktnih automobila) aplaudirati na dobrom omjeru između uloženog i dobivenog, možemo kako nam vrijeme pokazuje reći i to da su ti automobili kvalitetni pa i trajni proizvodi, no ipak ne možemo zanijekati da su naprosto – zastarjeli. Upravo s te, dizajnerske strane, zaostatak se činio i većim jer su KIA i Hyundai s Cee’dom, odnosno i30 napravili lepezu vrlo kvalitetnih i modernih automobila pa se refleksija počela iskazivati i na prodajnim ljestvicama. Uostalom, to se da jako lijepo iščitati i na hrvatskom Top 20 gdje je Hyundai mnogo snažniji i suvereniji od Chevroleta, a KIA bilježi postotno jedan od najvećih porasta prodaje. Istina, u Chevroletu ponosno ističu kako im prodaja u Europi snažno raste – prije svega na njezinom istoku, no ne i na bogatim tržištima zapada.
Ali, od proljeća 2009. kada se očekuje dolazak Chevroleta Cruzea na europsko tržište, ne bi trebalo više biti tako. Kako nam govore dojmovi s prvih fotografija, Chevrolet je Cruzeu nametnuo dvije obveze: da izgleda onako kako ne izgleda ni jedan drugi korejski konkurent te da ima apsolutno globalni stil, bolje rečeno da se može prodavati na najmanje četiri kontinenta. Stoga Cruze iznad svega djeluje sportski, robusno čak i s coupeovskim nakanama, naprosto oblikovan je na način da mora biti – zapažen. S obzirom na to da su prethodno spominjani konkurenti klasični hatchbackovi, Cruze se pojavljuje s četiri vrata i laganim stražnjim izduženjem, što znači da možemo govoriti o trovolumenskom automobilu kakve posebno voli Koreja, jug Europe, Meksiko i Južna Amerika. Uostalom, više je no jasno kako će prodajno carstvo Cruzea biti i istočnoeuropske zemlje, a posebno se velike nade polažu u rusko i ukrajinsko tržište.
Cruz dakle nudi vrlo zanimljivu vanjštinu koja se nastavlja na prepoznatljivi Chevroletov dizajn, no ovog puta ne samo onaj s korejskim potpisom koji su nekad kreirali Daewooovi vizionari, već onaj koji je desetljećima nastajao na sjevernoameričkim prostorima. Štoviše, kako ističu promo službe proizvođača: “Unutrašnjost Cruzea krasi dizajnerski motiv dvostrukog kokpita koji je prvi put predstavljen u legendarnoj Corvetti”.
Praktični podaci poput dimenzija još nisu poznati, mada ne treba biti pretjerano vidovit da bi se zaključilo kako će duljina automobila biti po prilici 4,5 metra. Ono što je pak poznato su motori. Prilikom dolaska na europsko tržište, Cruze će biti u ponudi sa 16-ventilskim 1,6 i 1,8-litarskim benzincima snage 112, odnosno 140 KS. Novi 2-litarski turbo-dizelski motor koji razvija 150 KS i 320 Nm okretnog momenta je također u najavi, a čini nam se da će dizelsku ponudu morat popuniti i jedan stroj 1,5-litarske zapremine sa stotinjak “konja”. Mjenjači su 5-stupanjski ručni, a tu je i novi automatski – prvi Chevroletovi sa šest stupnjeva prijenosa u kompaktnom segmentu. Premijera Cruzea zakazana je za Pariz kada će mnogo toga biti jasnije pa tako i moguća procjena cijene.