Četvrtak, 2. svibnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

18 C°

Rast gubitaka Hotela Zadar

Autor: Damir Maričić

25.08.2008. 22:00
Rast gubitaka Hotela Zadar

Foto: Zvonko KUCELIN



Nakon prethodnih osam tvrtki koje spadaju u Javna dionička društva, a iz Zadarske su županije i deveto – Hoteli Zadar poslalo je periodični izvještaj Zagrebačkoj burzi temeljem zakonske obveze. Izvješće se odnosi na polugodišnje poslovanje, a ključni je podatak da je gubitak razdoblja s 3,490.000 kuna uvećan na 5,916.000 kuna, što je iznimno značajno uvećanje.
Hoteli Zadar niz su godina u gubicima koji nisu katastrofalni. U prvom polugodištu 2008. godine prihode su uvećali na 12,3 s lanjskih 9,7 milijuna kuna, s tim da su u drugom tromjesečju imali rast prihoda sa sedam na 8,8 milijuna. I prihodi od prodaje u zemlji i prihodi od prodaje u inozemstvu su rasli. No kod troškova zabilježen je izniman rast materijalnih troškova za gotovo pet milijuna kuna koji je osnova za ovako loš rezultat, pa su troškovi s 13,2 skočili na 18,2 milijuna kuna.
Hoteli Zadar očekivano su ostvarili gubitke u ovom razdoblju, a njihovoj visini svakako doprinose materijalna ulaganja. Realniji prikaz poslovanja imat će nakon svršetka sezone, no s obzirom na visinu troškova ne očekuje se da bi rezultat do konca godine bio pozitivan.
Time je završen prikaz poslovanja ovih devet tvrtki za koje redovne pokazatelje imamo, a među kojima su posebno vrijedni podaci o rastu dobiti Tankerske plovidbe i OTP banke, kao i dobitaški pokazatelji nekih tvrti iz turizma, odnosno Turisthotela, Ilirije i Marine Dalmacija već s prvim polugodištem. Negativne poslovne rezultate imaju pak Borik, Maraska, Hoteli Zadar i Tankerkomerc.
Neki snažniji zaključak oko ukupnih prilika u zadarskom gospodarstvu na temelju samo ovih podataka nije moguće dati. No jasno je da sama činjenica rasta dobiti Tankerske plovidbe, odnosno OTP banke, koji inače iskazuju najveću dobit na ovom području, donosi generalno poboljšanje statističkih pokazatelja cijele regije. Kontroverzni se zaključci nameću i kada je u pitnaju moguće procjenjivanje turističkih učinaka, jer su tendencije među obuhvaćenim tvrtkama sasvim suprotne.