Velike trošarine "ubijaju" malu brodogradnju

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika admin
adriana
Za brod Adriana 44 trošarina je prije iznosila 15.000, a sada milijun i pol kuna

Zadarski mali brodograditelji zajedno s drugim domaćim tvrtkama iz branše tražit će hitne izmjena Zakona o trošarinama, točnije ukidanje posebnog poreza na brodice domaće proizvodnje.

Brzopleta Vlada

Nove trošarine, koje uzrokuju enorman rast troškova i time cijena brodova, ugrozile su cijelu industriju do te mjere da prijeti njena propast. Ako Vlada RH hitno ne odustane od ovog pokušaja punjenja državnog proračuna, zakucat će posljednji čavao na lijes hrvatske male brodogradnje i izazvati katastrofalnu gospodarsku i socijalnu štetu.

Božo Jusup, predsjednik Nadzornog odbora Tankerkomerca d.d., u čijem vlasništvu se nalazi brodogradilište Donat Boats, žestoko je komentirao ovaj potez Vlade RH i njenog potpredsjednika Damira Polančeca.

- To je ubojstvo hrvatske male brodogradnje i to samo budala može učiniti. Mi u Zadru smo među prvima u Hrvatskoj uložili znatna sredstva u malu brodogradnju, ovladali potrebnim tehnologijama i stvorili kvalitetan proizvod, a sad nas žele likvidirati. Ako su željeli postići da Jadranom plove brodovi proizvedeni u Hrvatskoj pod stranom zastavom, onda su u tome uspjeli. Za registrirati tvrtku u Europskoj uniji treba 15.000 eura. Takva tvrtka proizvodi brodove u Hrvatskoj, a država koja je do sada dobivala nešto ne dobiva ništa, kaže Jusup.

Na katastrofalne učinke posebnog poreza na brodice domaće proizvodnje upozoravaju i ostali zadarski brodograditelji.

- Ako Zakon ostane u ovim okvirima rezultirat će gašenjem proizvodnje novih plovila. Zakon je brzoplet i nepromišljen te nepovratno uništava hrvatsku malu brodogradnju. Za godinu-dvije kada on padne, a mi propadnemo, ostat će prazan prostor za strane brodograditelje, kaže direktor Adex Nautice Danijel Pavlović.

Pad prodaje

Da se novi zakon ne smije održati, misli i direktor SAS Vektora Denis Vidaković.

- Ovaj zakon neće ostati jer će se inače ugasiti veći dio male brodogradnje. Za brod Adriana 44 trošarina je prije iznosila 15.000, a sada milijun i pol kuna. Cijena broda je prije iznosila 2,5 milijuna kuna, a sada četiri plus PDV. Nas spašava što su najvećim dijelom naši kupci tvrtke koje kupuju brodove za gospodarske svrhe te ni do sada nisu plaćale trošarine, kaže Vidaković.

Prema nekim procjenama nove trošarine izazvat će pad prodaje za čak 97 posto, jer će samo rijetki pojedini moći plaćati dodatne visoke troškove. Prognoze su da, ako Vlada RH ne ispravi svoju pogrešku, u idućih pola godine oko 5.000 ljudi koji su izravno ili neizravno povezani s malom brodogradnjom ostat će bez posla. U Hrvatskoj trenutačno rade 102 mala brodograditelja, 70-ak projektantskih kuća, oko 140 proizvođača opreme za brodice te ostalih kooperanata. Do kada - pitanje je. Kako je Zakon donesen na brzinu i njegovi donositelji otišli su na godišnji odmor, do sada se nije moglo ništa uraditi da se on promijeni. Sada se u rujnu očekuju žestoka negodovanja i veliki pritisci iz ovog dijela gospodarstva za njegovom promjenom.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno