REPORTAŽA S KOLODVORA: Više od 800 autobusa dnevno, mnoštvo putnika, problema i terora taksista

Slika korisnika valentinam
PROVJERILI SMO STANJE NA AUTOBUSNOM KOLODVORU
Putnici s kartama kupljenim preko interneta bi trebali isprintati kartu i s tom kartom doći na naš šalter i kupiti i rezervaciju. No, to najčešće nije slučaj pa kolodvor od takvih putnika nema nikakve dobiti, oni koriste kolodvorske usluge, no to ne plaćaju, priča Marko Baradić, zamjenik voditelja
Zvonko Kucelin
Brojni putnici stižu i odlaze s autobusnog kolodvora

Promet na Autobusnom kolodvoru Zadar se u odnosu na prethodne godine ovoga ljeta povećao za oko 15 posto i danas broji preko 800 ulazaka i izlazaka autobusa dnevno. Od toga oko 500 linija otpada na međugradske linije te oko 300 na županijske. Riječ je pet, šest tisuća ljudi koji dnevno prođu kroz kolodvor, kako domaći, tako i stranci od kojih u zadnje vrijeme najveći broj dolazi iz Kine. Kako su zadovoljni s kolodvorskim uslugama, s gradskim prijevozom, što misle o objektu koji na neki način predstavlja "vrata grada", mjesto gdje se najčešće po prvi puta susreću sa Zadrom, razgovarali smo s nekolicinom turista koji su za vrijeme posjete novinara i fotografa Zadarskog lista upravo napuštali grad. S druge strane situaciju na kolodvoru komentira i zamjenik voditelja objekta Marko Baradić.

Preopterećenje kapaciteta

- Promet se povećao, kako u dijelu broja putnika, tako i u segmentu broja linija. Zakonska regulativa je trenutačno rezultirala preopterećenjem postojećih kapaciteta, naročito u ljetnoj sezoni. Želim reći da je "torta" jedna pa nije isto ako je dijelite na 40 ili 50 dijelova, pojašnjava Baradić i dodaje da se danas svaki obrtnik može baviti prijevozom, bez obzira je li uistinu kvalificiran za to. Kao sljedeći problem zamjenik voditelja kolodvora izdvaja internetsku prodaju karata koja još uvijek nije primjereno regulirana.

- Vi ste, bez obzira gdje ste kupili kartu, dužni platiti kolodvorsku uslugu, no to kod nas, kada su u pitanju karte koje se kupuju on line, nije ni izbliza adekvatno regulirano. Putnici s kartama kupljenim preko interneta bi trebali isprintati kartu i s tom kartom doći na naš šalter i kupiti i rezervaciju. No, to najčešće nije slučaj pa kolodvor od takvih putnika nema nikakve dobiti, oni koriste kolodvorske usluge, no to ne plaćaju, a da ne govorim kakav kaos nastaje prilikom smještaja u samim autobusima jer nemaju svoje mjesto pa mora intervenirati i policija. Takav će se putnik najprije obratiti nama i očekivati da tu situaciju mi na kolodvoru riješimo, što naravno i radimo jer nam je zadovoljstvo naših putnika na prvom mjestu, iako problem nije naš. Kao što nije naš ni problem cijena karata ovih novih takozvanih niskocjenovnih kompanija, koje imaju jedne cijene na svojim internet stranicama, a druge ovdje u agenciji što nam stvara dodatni problem jer, kako sam već naglasio, prvi na "udaru" smo opet mi, informira nas Baradić.

Teror taksista

No, kako nastavlja, daleko najveći problem su taksisti koji doslovno teroriziraju putnike i "vrebaju" ih.

- I zbog taksista moramo zvati policiju i to na dnevnoj bazi. Pritom je naziv taksist samo uvjetan jer se oni formalno predstavljaju kao informatori pa im zapravo ne možeš ništa. Zbog njih smo svojevremeno uzeli i naše zaštitare, no nažalost to nam nije financijski više izvedivo, a s druge strane zaštitar nema nikakve ovlasti pa čak ni da legitimira nikoga, žali se Baradić.

Ipak, da ne bi samo o negativnim stranama posla, zamjenik voditelja kolodvora naglašava kako je zadarski kolodvor nakon zagrebačkog najbolji u zemlji.

- Zagrebački kolodvor je najveći kolodvor u Hrvatskoj i očekivano je da bude dobar, no u nekim segmentima smo mi ovdje bolji od njih. Kod nas se, primjerice, točno zna na koji će peron doći autobus, za razliku od Zagreba gdje svi autobusi dolaze na isto mjesto i putnici koji čekaju autobus moraju ići od jednog do drugog kraja dolazne linije kako bi dočekali svoj bus. Naša je infrastruktura odlična, osim sanitarnog čvora odnosno zahoda, budući se on nalazi u podrumu te je stoga za neke putnike teško ili nažalost potpuno nedostupan. Razmišljamo i ispitujemo mogućnost preseljenja sanitarnog čvora na kat, međutim moramo prethodno osigurati dovoljno veliki prostor kako bi zadovoljio trenutačni i budući kapacitet naših korisnika, ističe Baradić i dodaje kako želi izdvojiti i čišćenje kolodvora koji se redovito održava, a svakih desetak dana organiziraju i temeljito čišćenje i pranje vanjskih površina, naročito zbog golubova za koje s osmijehom zaključuje da su im vjerni "posjetitelji".

Plesna koreografija

Kolodvorskim uslugama zadovoljan je mladi umjetnik iz Njemačke Davide Rizzo. U Zadru je bio nekoliko dana i uhvatili smo ga upravo pred ulazak u autobus za unutrašnjost. Vrijeme je kratio uvježbanjem jedne od plesnih koreografija na kojima radi. Opušten, bez majice, spretno je izvodio "vratolomije" na rukama.

- Lijepo vam je ovdje, ne mogu se na ništa požaliti. Cijene su pristupačne, kako za sve ostalo, tako i za javni prijevoz. Linije su dobro organizirane, a što se tiče ostalih kolodvorskih usluga, ne mogu reći da sam ih nešto posebno koristio, no evo našao sam svoj kutak za vježbanje i nitko me nije prekidao, tako da sam jako zadovoljan, rezimirao je mladi umjetnik.

Kako je dodao, "odsjeo" je na plaži.

- Sve moje ide sa mnom, tako da sam pronašao jednu lijepu plažu, rastvorio svoj šator i tako proveo svoje zadarske dane. Naravno, obišao sam i grad i kako sam već naglasio, jako je lijep, izrazio je mišljenje Davide.

Pred ulazak u autobus za Trogir naletili smo i na grupu Španjolaca iz Barcelone: Xaviera Ponsa, Annu Fernandez, Ari Cabello i Mariju Helenu Miguel. U Zadru su po prvi puta, kako su nam rekli.

Povoljne cijene prijevoza

- Bili smo tu kod vas deset dana i sada idemo u smjeru Trogira, a onda za Split i preko Splita za Anconu. Bilo nam je lijepo, puno smo toga vidjeli i doživjeli, ističu.

Što se tiče javnog prijevoza, koji je bio tema razgovora, kažu da su ga koristili i da nemaju nikakvih primjedbi.

- Da, koristili smo i gradske i međugradske linije i možemo reći da su linije o.k., da ih ima sasvim dostatno i da su vam cijene prijevoza dobre, niste skupi, kroz smijeh je rezimirao Xavier, koji je govorio u ime cijele grupe.

Mladi su Španjolci dodali da su zadovoljni i hranom, iako nisu puno toga probali, no ono što su jeli je bilo jako ukusno.

- U planu nam je doći i iduće godine, no Zadar smo vidjeli, drugi put ćemo odabrati neku drugu lokaciju jer ima još puno toga za istražiti, najavljuju "naši" putnici.

 

-- Slika

Kroz Autobusni kolodvor dnevno ljeti dnevno prođe i do šest tisuća putnika

Kategorija: 
Ocjena: 
Prosječno: 3 (2 glasova)