"Leđa" podvožnjaka bit će spremna za zrakoplove teške 184 tone

Slika korisnika valentinam
JEDINSTVENA GRAĐEVINA
Duljina zahvata je 445 metara. Najvažniji dio podvožnjaka dug je 103 metara i povezat će mještane Zemunika sa Zadrom i izbjeći tzv. konfliktne točke koje su se prije događale na pisti Zračne luke Zadar, kaže Mario Šimundić iz Hrvatskih cesta
Velimir BRKIĆ
Nadziru se konture podvožnjaka, tunela dugog 116 metara

U tijeku su intenzivni građevinski radovi na velikom podvožnjaku na spojnoj dionici između državne i županijske ceste DC422 i ŽC6040, ispod nekadašnje ceste koja je povezivala Zemunik sa Zadrom preko rulne staze Zračne luke Zadar.

Podvožnjak ili tunel već dobiva svoje konture, na dijelu iz pravca Zadra teški građevinski strojevi već su iskopali ulazno-izlazni nagib i oko četiri metra dubine. Podižu se i armirano-betonski zidovi u iskopanom dijelu podvožnjaka, ugrađuje se elektroinstalacija.

Radovi do jeseni iduće godine

- Duljina zahvata je 445 metara. Najvažniji dio podvožnjaka dug je 103 metara i povezat će mještane Zemunika sa Zadrom i izbjeći tzv. konfliktne točke koje su se prije događale na pisti Zračne luke Zadar, kaže Mario Šimundić iz Hrvatskih cesta, koje su investitor projekta.

Vrijednost radova na podvožnjaku iznosi oko 27 milijuna kuna bez PDV-a.

- Rok za izvođenje radova je 18 mjeseci, na jesen iduće godine, kaže Šimundić.

Prethodno je s istočne strane izgrađena alternativna rulna pista kako bi se omogućio normalan rad Zračne luke Zadar tijekom izgradnje podvožnjaka.

- Izgradnja privremene rulnice i kompleksna procedura predaje, u kojoj su zrakoplovne agencije i kompanije diljem svijeta bile upoznate s tim promjenama, trajala je tri mjeseca, od ožujka do lipnja, govori nam Zvone, vodič po gradilištu.

Radovi na kojima je angažiran Colas Hrvatska najveći je infrastrukturni zahvat u Zadarskoj županiji kojega vodi Marko Zjačić, glavni inženjer gradilišta.

- U sklopu podvožnjaka iskopat će se oko 40 tisuća kubika materijala te ugraditi 5.200 kubika betona kako bi se dobio tunel visine 4,5 metara, širine osam i 116 metara duljine, objašnjavaju u tvrtki Colas Hrvatska.

Nakon izgradnje podvožnjaka, Colas Hrvatska izgradit će novu rulnu stazu.

- Podvožnjak je projektiran tako da će preko njega moći ići zrakoplovi raspona krila 64 metara i težine 184 tone, odnosno zrakoplovi tipa Boing 747 ili Airbus 600, kaže Zvone, kooperant tvrtke Colas Hrvatska.

Kompleksne elektroinstalacijske radove izvodi Elektromont iz Zadra, voditelj je Vladimir Žodan, vlasnik tvrtke, a zamjenik Krešimir Prskalo.

- Usprkos nepovoljnim vremenskim uvjetima, naročito obilnoj kiši u rujnu, radovi idu svojim tijekom i u roku, kaže Prskalo.

Za elektroinstalacijske radove se brine Luciano Ćustić, ovlašteni inženjer elektrotehnike.

- Posao dobro napreduje, šefovi su tolerantni, a plaća je redovita, što poželjeti više osim da nakon ljetnih tropskih vrućina nadolazeća zima ne bude ekstremna, s velikom hladnoćom, kaže Lovre Baraba, djelatnik Elektromonta.

Zadarska Zračna luka bila je poznata i jedinstvena u svijetu jer je preko rulnice prolazila cesta koja je spajala Zadar sa Zemunikom Donjim, pa bi se promet vozila zaustavljao rampama da bi se zrakoplovi mogli nesmetano kretati pistom.

Cesta koja život znači

- Prije dugih sedam i pol godina, u travnju 2010. godine, došlo je do zatvaranja ceste što je bio uvjet za zatvaranje poglavlja 14. prometne politike u pristupnim pregovorima Hrvatske i EU, podsjeća Ivica Šarić, zemunički načelnik.

Buduća cesta prelazit će ispod rulnice, što je također rijetkost u svijetu, a u Europi postoji još u Parizu gdje ispod rulne ceste prolazi željeznica.

- Iako su nas drugi bili otpisali, mi u Zemuniku smo vjerovali da će se izgraditi podvožnjak koji je od životne važnosti za Zemuničane. Hvala svima koji su nam pomogli na bilo koji način, ističe Šarić.

Zemunik je u prošlosti bio tranzitno mjesto, a izgradnjom podvožnjaka, kaže, mnoge će se stvari unaprijediti.

- Izgradnja podvožnjaka je poveznica općine Zemunik Donji s našim najbitnijim gospodarskim objektom u županiji, sa Zračnom lukom Zadar preko koje godišnje prijeđe 600.000 putnika, većinom turista, kaže Šarić.

Zemuničanima tzv. Austro-Ugarska cesta znači život jer se njom putovalo znatno prije nego što je pred oko 45 godina izgrađena Zračna luka Zadar.

- Još godinu dana i Zemunik će napokon prestani biti prometno slijepo crijevo, naglašava Šarić.

Olakšanje dolazi, kaže, jer se već sedam i pol godina do zadarske Zračne luke dolazi samo iz pravca Zadra i brzom cestom "Kalmetinom", Zadar 2 - Gaženica, s priključcima na čvorištima Tromilja i Sv. Martin.

- Koristi se i alternativni pravac preko Smokovića i Murvice gdje je uključivanje na Jadransku cestu zapravo crna točka, raskrižje izuzetno opasno za život, poručuje Šarić, dodajući kako izgradnjom podvožnjaka Zemunik opet postaje sjecište putova i vrata Zadra što je oduvijek u povijesti i bio, zaključuje Šarić.

Kategorija: 
Ocjena: 
Prosječno: 4 (2 glasova)