Solarni brod od PET ambalaže spreman zaploviti na svjetsko tržište

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika asaric
Filipjanac Mladen Peharda o svom novom zadivljujućem izumu
Autor: 
To bi bio pandan kočiji, električnom vlakiću u gradovima i slično. Ideja je bila da ljudi, tijekom kratkog vremena, vide primorski grad, jezero, rijeku iz neke druge perspektive, da dožive tihu vožnju i šum valova, tumači Peharda
Privatni album
Brod je idealan za kratke panoramske i romantične vožnje

Mladen Peharda, koji je u uspješne poduzetničke vode zaplovio prije nekoliko godina kada je njegova polupodmornica postala hit diljem svijeta, ispričao je o svom novom zadivljujućem izumu.
Naime, riječ je solarnom brodu izgrađenom od PET ambalaže.

U početku bijaše crtež

- Moja najveća ljubav je razvoj novih projekata, daleko više me zanima nacrtati pet drugih brodova, nego prodati još 50 podmornica. Uvijek kad dobijem neku inspiraciju, crtam. Pandemija je pripomogla tome, imao sam više vremena za razmišljati. Dakle, postojala je neka skica, kao i razrada, onda se krenulo sve to slagati, priča Peharda.
Kako nastavlja, ne želi raditi brodove kao i svi ostali, već želi imati nešto drugačije i posebnije.
- Svjestan sam toga, s druge strane, da su svi brodovi malo drugačiji, rizičniji, bar u početku dok se ljudi ne naviknu. Podmornica je najprije izazivala smijeh, nisu me baš ozbiljno shvaćali, a sad je to brend, priča Peharda.
Namjena solarnog broda bila je, saznajemo od Peharde, za kratke romantične panoramske vožnje.
- To bi bio pandan kočiji, elektičnom vlakiću u gradovima i slično. Ideja je bila da ljudi, tijekom kratkog vremena, vide primorski grad, jezero, rijeku iz neke druge perspektive, da dožive tihu vožnju i šum valova, tumači Peharda.
Posebnost ovog plovila je i materijal od kojeg je napravljen - PET plastika, a igraju se, kako kaže Peharda, konopljom i lanom.
- PET materijal pojavio se na tržištu igrom slučaja zato što je bila nestašica drugog materijala. Njegova ogromna prednost je to što je puno izdržljiviji od ostalih materijala koji su se inače koristili. Nije za regatne brodove, a s obzirom da mi radimo radne brodove za turizam, odgovara nam materijal koji je durogočno izdržljiv. Počeli smo ga koristiti, u njega se ubacivalo sve više i više komponenti. Neko je vrijeme taj materijal bio i nešto jeftiniji. Koristim taj materijal iz navedenih razloga, ali i zbog ekološke komponente, objašnjava Peharda i dodaje da biljni materijali još nisu ugrađeni u brod, trenutačno su cijene tih materijala neisplative, ali zasigurno će ići u tom smjeru.
- Pokušavamo biti u tijeku s nečim što se radi i vani, a ne kasniti desetak godina. Bilo je riječi i o varijanti da se to proizvodi u Hrvatskoj, ali ta velika firma nije našla dobavljača, još se vrtimo u krug. Svi bismo htjeli, ali treba posložiti priču, dodaje Peharda.

Zaokružena priča

Cijena ovog broda je 75 000 eura, a već ga je kupila Javna ustanova Park prirode Vransko jezero.
Peharda, kaže, očekuje puno od projekta, a u današnje vrijeme teško je predvidjeti potražnju.
- Predviđeno je da se brod jednostavno i jeftino može transportirati po svijetu, kao i što je i podmornica, a ovo je još lakši i manji brod. Interesa ima, a sve ostalo pokazat će vrijeme, govori Peharda.
Maksimalna brzina broda je šest i pol čvorova, a ekonomična ili putna je pet čvorova što je sasvim idealno za realizaciju prvotnog plana - panoramske vožnje.
Kako nam objašnjava Peharda, brod može raditi bez solarnih panela osam sati na pet čvorova.
- Ideja je bila, recimo, da radite izlete od pola sata i nekih desetak minuta, dok je primopredaja putnika, brod nadođe. U tom ritmu može se izdržati do šest, sedam navečer, imali biste konstantni radni brod koji može voziti uz kratke pauzice. Isto tako, možete odraditi promatranje zalaska sunca i sve druge noćne vožnje. To je dokazano. A ako je baš oblačan dan, on ne ide, ali može se spojiti na struju i jako brzo se napuniti, saznajemo od Peharde koji naglašava ideju samoodrživosti.
- Jedan od razloga male brzine broda je i to što, čim naraste brzina, drastično raste i potrošnja, komplikacije s baterijama. Htjeli smo napraviti brod koji stvarno ima smisla, dodaje Peharda.
Njihovi su projekti, ističe filipjanski genijalac, zaokružena priča.
- To je cijeli paket koji ima svoj krug. Vjerujem da je to razlog zašto nam brodovi tako dobre voze, prodaju se i tako dalje, kazuje Peharda i dodaje da njihovi brodovi rade već 10, 15 godina bez nekih velikih servisa i nisu jednokratni proizvodi na što je izrazito ponosan.

Ocjena: 
Nije još ocijenjeno