U dva mjeseca Grad naplatio 71.000 kuna kazni!

Slika korisnika martinazd
Rezultati najnovije analize prometa u pješačkoj zoni Poluotok
To je porast u odnosu na prošlu godinu kada je u istoj zoni, u razdoblju od 1. srpnja do 31. kolovoza, izdano 177 obavijesti o počinjenom prekršaju u iznosu od 60.200 kuna, kaže pročelnik Robertino Dujela
Marin GOSPIĆ
Prometovanje dostavnih vozila u pješačkoj zoni - od 8 do 9 sati

Rezultati najnovije analize Grada Zadra o regulaciji prometa u pješačkoj zoni Poluotoka otkrivaju kako je porastao broj tvrtki koje ne poštuju odredbu o prometovanju centrom grada, zbog čega je broj kazni u odnosu na prošlu godinu - povećan. Naime, od pročelnika Upravnog odjela za komunalne djelatnosti i zaštitu okoliša, Robertina Dujele dobili smo najnovije podatke o kaznama izdanim ove godine te rezultate dobivene u usporedbi s prošlogodišnjim. Riječ je o dva udarna mjeseca kojima je obuhvaćena ova analiza, srpnju i kolovozu, kada je promet u pješačkoj zoni na Poluotoku najveći.
Rezultati analize tako pokazuju da je u ovoj zoni, u razdoblju od 1. srpnja do 31. kolovoza prošle godine izdano 177 obavijesti o počinjenom prekršaju u iznosu od 60.200 kuna. U istom su, pak, razdoblju ove godine izdane 233 obavijesti o počinjenom prekršaju u iznosu od 71.000 kuna. Pročelnik Dujela napominje kako su ove godine ipak imali jednog redara više na dispoziciji, kako bi još bolje regulirali dostavu u centru grada. Naime, protekle su godine promet u pješačkoj zoni regulirala četiri redara, a kako se pokazala potreba za većim brojem, dodatno je za ovogodišnju sezonu angažiran još jedan.

Povećan broj redara

- Zadovoljni smo u dijelu nadzora, no s ciljem prevencije prekršaja krećemo putem Inovativnog Zadra s postavljanjem mobilnih prepreka. Dobili smo upute konzervatora i vjerujemo da ćemo do turističke sezone imati rješenje. Prometno redarstvo će i dalje nadzirati provedbu odluke kojom smo regulirali dostavu na Poluotoku, ističe pročelnik Dujela.
Naime, riječ je o projektu dostave na Poluotok kojega je Grad donio još prošle godine, najprije kroz nacrt Odluke o određivanju i uređenju prometa na području pješačke zone Poluotok. Kako je Policijska uprava zadarska u svibnju 2018. godine dala i suglasnost za ovaj nacrt, s nacrtom odredbe već se moglo započeti. U suradnji s pročelnikom Upravnog odjela za EU fondove, Šimom Erlićem, napravljen je veliki pomak na rješavanju problema koji godinama muči Poluotok. Dostava je odsad rješavana na sasvim drugačiji način, regulacijom prometa koji bi trebao olakšati život i stanovnicima Poluotoka i njihovim gostima. Posebno je važno da su za ovakav nacrt uređenja prometa na Poluotoku svoju suglasnost dali i Gospodarska komora i Udruženje obrtnika, a prije svega treba istaknuti i hvalevrijednu inicijativu nadležnih pročelnika Grada koji su oko ovog projekta zatražili i mišljenje invalida.
Osim s policijom, Grad je provedbu odluke realizirao i u suradnji s županijskom Gospodarskom komorom koja je u cijelosti prihvatila ovaj nacrt prijedloga, a Udruženje obrtnika većim dijelom. Za provedbu ovog projekta, pak, najvažniji je nadzor kojega zajedno obavljaju policija i komunalni redari Grada Zadra.
- Ova odluka zapravo na nov način regulira promet u pješačkoj zoni s obzirom da više neće biti dozvoljen promet motornim vozilima u vremenu od 14 do 15 sati, već dostavu moraju obaviti od 8 do 9 sati. Odluka je, dakle, razrađena do svih detalja za sve na koje se odnosi, a to su dostavna i interventna vozila te ona stanovnika Poluotoka, a sve u cilju zaštite pješaka, pojasnio je pročelnik Dujela.

Nadzor video kamerama

Poznato je da je gradski Upravni odjel za komunalne djelatnosti i zaštitu okoliša Grada Zadra svojedobno pokrenuo čak i postupak savjetovanja s javnošću o Nacrtu prijedloga Odluke o određivanju i uređenju prometa na području pješačke zone Poluotok, što je zapravo izravna poruka građanima, osobito stanovnicima Poluotoka, da Grad želi uvažiti njihovo mišljenje kako bi o ovom velikom problemu Poluotoka donijeli najbolje rješenje.
Naime, Studija rješenja problema dostave na Poluotok predvidjela je zapravo nekoliko modela, a za koje je bilo potrebno uvesti bolji sustav nadzora i kontrole prometa, ali ponajprije pojačati provedbu odluke o ulasku na Poluotok jer se prethodna nije dovoljno poštivala. Upravni odjel za EU fondove, pročelnika Šime Erlića, radio je i na boljoj suradnji s policijom koja im je uoči realizacije ovog projekta dala jamstvo da će svoje službenike uputiti na Poluotok.
Od nacrta Odredbe Grad je sve vrijeme radio na poboljšanju kontrole ulaza na Poluotok, kao što rade i drugi europski gradovi i u tom je smislu bilo niz tehničkih varijanti, ali se najizvedivijom pokazala ona sa video nadzorom. U Gradu napominju kako je specifičnost ovog modela rješenja dostave na Poluotok činjenica da je ujedno riječ o najjeftinijem rješenju za Poluotok koji ima čak sedam ulaza.
Bit će stoga zanimljivo pratiti hoće li se broj kazni iduće godine povećavati s obzirom da najnovije brojke pokazuju kako dio tvrtki i dalje ne mari za kazne, radije ih plaćajući nego da robu na Poluotok dostave u za to propisanom vremenu.

Uvažili i mišljenje Udruge invalida

Zbog što boljeg rješenja dostave robe na Poluotok, nadležni su gradski odjeli kontaktirali više ustanova i udruga. Želećei omogućiti što lakši život i stanovnicima Poluotoka i svim građanima koji moraju u centar grada, u Upravnom odjelu za komunalne djelatnosti i zaštitu okoliša Grada Zadra kontaktirali su i Udrugu tjelesnih invalida, želeći čuti i njihovo mišljenje o prometu Poluotokom.
- U svezi pretovarnih mjesta surađivali smo i s Udrugom tjelesnih invalida, uvažavajući njihovo mišljenje kako bismo im olakšali što nesmetanije kretanje Poluotokom, kazao nam je Dujela.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno