Četvrtak, 28. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

14 C°

U stalnoj vezi s pomoći

Autor: Anamarija Bilan

26.01.2010. 23:00
U stalnoj vezi s pomoći

Foto: Zvonko KUCELIN



Marija Pletikosa, ravnateljica Doma Sv. Frane kaže kako imaju još deset aparata te da mogu primiti još deset korisnika za ovaj program. Istaknula je kako je ova usluga u potpunosti besplatna
“Halo pomoć”, projekt za pomoć starijim i nemoćnim osobama, koji se provodi u okviru Doma za odrasle osobe Sv. Frane, dobio je ove godine 291.500 kuna od Grada Zadra.
– S projektom smo počeli u zadnjem tromjesečju prošle godine i polučili smo vrlo pozitivne rezultate i reakcije, rekla je Marija Pletikosa, ravnateljica Doma dodajući kako će većina novaca koje su dobili od Grada ići na osiguranje plaća za dvije medicinske sestre koje rade na projektu “Halo pomoć” te za kupovinu novih uređaja.
Pletikosa je objasnila kako je na početku projekta bilo 43 korisnika, dok se taj broj sada popeo do 50. Pored postojećih korisnika rekla je kako imaju još deset aparata te da mogu primiti još deset korisnika za ovaj program. Do kraja godine planiraju kupiti još desetak aparata, tako da bi se konačan broj korisnika “Halo pomoći” popeo na 70.
Da bi netko mogao postati korisnik ovog programa pomoći treba živjeti na području Zadra te imati telefonsku liniju. Također bi trebao živjeti sam te bi trebala postojati opasnost da mu zatreba pomoć. U većini slučajeva radi se o osobama starije životne dobi koje se teže kreću i žive same.
Naime, sustav “Halo pomoći” osigurava 24 sata dnevnu mogućnost komunikacije i intervencije osobama koje žive same. Korisnici usluge posjeduju uređaj koji se sastoji od jedinice spojene na telefonsku mrežu i prijenosne vodootporne tipke. Ta prijenosna vodootporna tipka može biti integrirana u narukvicu ili ogrlicu. Pritiskom na tipku, aktivira se centralna jedinica koja poziva prethodno programirane brojeve dojavnog centra. Operater u centru, odnosno medicinska sestra u Domu, po prijemu alarma dobiva sve podatke vezane uz korisnika te nalazi najbrži put za intervenciju i adekvatnu pomoć. Uređaj omogućuje dvosmjernu komunikaciju unutar cijelog stana, čak i kroz zatvorena vrata, što znači da možete pričati bez slušalice iz kreveta, s poda, iz sjedalice.
– Korisnici ovog programa su u većini slučajeva starije osobe koje žive same i kojima prijeti opasnost da im zatreba pomoć. Primjerice u slučaju da osoba padne s kreveta i ne može se ustati ili pada u kupaonici, što može biti i opasno po život, samo pritisne tipku koja se nalazi na narukvici ili ogrlici te pozove dojavni centar. Medicinska sestra će potom pozvati hitnu pomoć, susjedu ili nekoga iz obitelji, ovisno o situaciji te se na taj način može spasiti nečiji život, objasnila je način na koji funkcionira Halo pomoć.
Dodala je kako korisnici ne zovu samo u hitnim slučajevima već i kad se zažele razgovora. Medicinske sestre vrlo rado i na ovaj način pomognu svojim korisnicima i tako im uljepšaju i osvježe dan.
– Moram priznati da smo do sada čuli samo riječi hvale, korisnici su oduševljeni ovim projektom, kao i njihove obitelji koje sada osjećaju i izvjesnu dozu sigurnosti jer znaju da će uvijek netko moći priskočiti u pomoć starijim članovima njihove obitelji. Ovim projektom smo postigli da starije osobe ostaju u svojim domovima, a da u Dom dolaze samo oni kojima je boravak u Domu najpotrebniji, što je mnogo humanije, ali i jeftinije, kazala je Pletikosa ističući za kraj kako je ova usluga u potpunosti besplatna.