Četvrtak, 25. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

16 C°

Ekstra zona za zakup javnih površina

26.01.2012. 23:00
Ekstra zona za zakup javnih površina


Zadarski gradski vijećnici usvojili su prijedlog odluke o zakupu javnih površina, kojim se umjesto dosadašnjeg rješenja Upravnog odjela za gospodarenje gradskom imovinom, gospodarenje javnim površinama utvrđuje kroz zakupni odnos, odnosno ugovor o zakupu. Ugovorom se određuju uvjeti i način gospodarenja, postupak dodjele, rokovi za dodjelu, zone, prava i obveze ugovornih strana, sadržaj ugovora, način određivanja zakupnine, uvjeti prestanka i otkaza ugovora, održavanje i visina zakupnine javnih površina.
Promjene koje donosi odnose se prije svega za znatno više cijene zakupnina za postavu ugostiteljskih stolova, stolica i klupa. Cijene se određuju prema zoni i vremenskom razdoblju, a jedna do novosti je i ekstra zona u kojoj su cijene najviše – Narodni trg, Široka ulica i Forum.
– Javne površine u Zadru su do sada bile podcijenjene, što se mijenja ovom odlukom. Nove cijene na razini su onih u Puli, dakle još uvijek daleko manje od Rovinja i Splita, dok ih s Dubrovnikom ne treba ni uspoređivati, kaže dr. Vrančić.
 Stimulira se zakup na 12 mjeseci
Pročelnik Upravnog odjela za gospodarenje javnom imovinom Rajko Jurin pojasnio je da se pri formuliranju cijena vodilo o stimuliranju zakupa na 12 mjeseci. Tako primjerice u prvoj zoni, zakup za stolove, stolice i klupe na 12 mjeseci iznosi 70 kuna po metru četvornom, dok zakup na 4 mjeseca, tijekom sezone, iznosi 130 kuna po m2. Odluka predviđa i zakup na 7 mjeseci, s cijenom od 100 kuna za metar četvorni. Ranijom odlukom, zakup na 4 mjeseca je stajao 60 kuna, na 7 mjeseci 55 kuna, a na 12 mjeseci 49 kuna.
Vijećnika Željka Predovana je zasmetalo što na donjoj rivi, kad su različite manifestacije, segmet koji se odnosi na prehranu, izmiče kontroli. Smatra da bi jedino ugostitelji, koji imaju sanitarnu dozvolu, imali pravo pripremati hranu.
Šimu Vuleliju zanimali su dosadašnji prihodi od zakupa javnih površina, kao i simulacija budućih prihoda prema novoj odluci.
– U 2011. godini uprihodovali smo 4,3 milijuna kuna na račun zakupa javnih površina. Najveći dio ide na stolove i sjedalice, oko 2 milijuna kuna. Prema novoj odluci, taj iznos bi trebao biti znatno veći, oko 3,5 milijuna na račun zakupa stolova i sjedalica, predviđa Rajko Jurin.
Grad ne želi rasprodati prostore u gradskoj jezgri
Vijećnici su nerado usvojili prijedlog Odluke o zakupu i kupoprodaji poslovnih prostora. Riječ je o usklađivanju istog sa Zakonom o zakupu i kupoprodaji poslovnog prostora, što je Grad Zadar obvezan napraviti.
– Ova odluka je štetna i nepovoljna za interese Zadra, no obvezni smo je donijeti. Nikome ne bi trebalo pasti na pamet rasprodavati imovinu, prostore u gradskoj jezgri. Tko upravlja poslovnim prostorima, usudio bih se reći da upravlja i gradom Zadrom. No, odluka je na dnevnom redu, predlažem da je usvojimo, ali isključivo iz formalnih razloga, kaže dr. Vrančić, dodajući da on kao gradonačelnik neće nikada predložiti prodaju poslovnih prostora u gradu.
Omerka Šarin Frantin, SDP-ova vijećnica, kazala je da se prvi put u potpunosti slaže sa zadarskim gradonačelnikom. Zakon je ocijenila štetnim, štoviše na tragu onih o lošoj pretvorbi i privatizaciji. Iz toga razloga Šarin Frantin je brinulo hoće li tajkuni, oni koji su sada u poslovnim prostorima u gradskoj jezgri, na Kalalargi, iste moći kupiti?
– Temeljem ovog zakona, odnosno naše odluke, može doći do toga da pojedinci vrše pritisak ne bi li došli do prostora u staroj gradskoj jezgri. Kad napravimo popis poslovnih prostora koje imamo, oni se mogu obratiti Gradu Zadru s pismom namjere. No, ja ću se braniti s Gradskim vijećem, da moram vijećnike pitati za prodaju. U tom slučaju od vas ću tražiti da ne odobrite takav prijedlog, pola u zbilji, pola u šali kazao je dr. Vrančić.