Računi rastu, usluge padaju

Slika korisnika admin
centar_uredjaj4
Adam VIDAS
Građani financiraju radove, a na bolje usluge ne mogu još računati

Pogođeni brojnim recesijskim mjerama osiromašeni građani svakodnevno negoduju, jer poskupljenja i nezaposlenost iz dana u dan rastu zbog čega je većini voda "došla do grla". Zato je opće nezadovoljstvo danas svakodnevica, pa ni Zadrani više nisu ravnodušni prema brojnim mjerama štednje Grada Zadra s kojima su posljednjih mjeseci suočeni. Jedna od takvih mjera je i ona koja je uzrokovala izmjene usluga zadarske tvrtke Odvodnja. Riječ j o besplatnom crpljenju crnih jama na koje su građani do sada imali pravo tri puta godišnje, a što se, prema novim odredbama, još u kolovozu prošle godine smanjilo na dva puta. Nezadovoljstvo građana raste i zbog činjenice da će već od početka travnja Zadrani plaćati skuplje račune za vodu i to zbog uvođenja nove stavke, odnosno naknade za pročišćavanje otpadnih voda. Stoga tvrde da, iako njihove kuće nisu priključene na kanalizacijski sustav, prisiljeni su plaćati ga, jednako kao što moraju plaćati i treće godišnje crpljenje svojih crnih jama.

Kako pojašnjava Grgo Peronja, direktor Odvodnje, sve je to posljedica smanjenja subvencija Grada svim tvrtkama u svom vlasništvu pa tako i prema Odvodnji, a odluka o smanjenju broja crpljenja jama samo je jedna u nizu gradskih mjera štednje.

- Grad prati gradske usluge i rekao bih da je i u ovom slučaju napravio sve što može. Zapravo, ovaj bih potez nazvao "umijeće mogućega", jer ove dvije mjere u paru, odnosno ukidanje jednog besplatnog crpljenja i smanjenje cijene, je najbolje što smo mogli učiniti i za sebe i za građane. Jer, s ovom novom cijenom mi mjesečno uspijevamo pokriti samo materijalne troškove, ali morali smo dati sve od sebe, kazao je Peronja, naglasivši kako smatra da su ove nove odredbe zadovoljile većinu građana, a među nezadovoljnima su oni koji su i ranije bili nezadovoljni jer imaju problema s premalim crnim jamama.

Istaknuo je, također, kako je posljednjih mjeseci uočljivo da građani više kalkuliraju, pa kada moraju plaćati prilikom crpljenja, svoje jame rijetko isprazne do kraja.

- Prije smo znali prilikom jednog crpljena iscrpiti i do pet tura odjednom, a sada građani uglavnom crpe po jednu turu. Sada su rijetki oni koji pri jednom crpljenju potpuno isprazne jamu, kao što su to ranije mahom radili. To je u redu, a ujedno i pokazuje da su se prije jame ponekad i bespotrebno crpile, pojasnio je Peronja.

 "MIRISI" I BUKA SU U DOPUŠTENIM GRANICAMA

Iako stanovnici u blizini Uređaja za pročišćavanje otpadnih voda "Centar", pa i oni koji samo prolaze tim područjem, svako malo negoduju zbog neugodnih mirisa koje proizvodi i uokolo širi ovaj 70 milijuna kuna vrijedan uređaj, svi dosadašnji rezultati mjerenja kvalitete zraka, razine buke, količine plinova u zraku te kvalitete ulaznih i izlaznih otpadnih voda su pozitivni, zadovoljavajući, a rezultati svih mjerenja su daleko ispod granice dopuštenog, ističe i Grgo Peronja, direktor Odvodnje.

- Riječ je o granicama koje su jednake u cijelom svijetu, što znači da je uređaj Centar usklađen s najvišim svjetskim standardima.

Poznato je i da je još od prosinca, nakon što su završena sva ispitivanje, Uređaj "Centar" pod upravljanjem Odvodnje, odnosno, kako je naglasio Peronja, trenutačno čeka tehnički pregled, koji bi trebao uslijediti u ožujku.

 DVA OD TRI

Građani još uvijek imaju iste termine u kojima moraju prijaviti potrebu crpljenja crnih jama, odnosno tri termina među kojima biraju dva koja im odgovaraju. Osim toga, smanjena je i cijena crpljenja pa tako građani za crpljenje cisterne od pet metara kubičnih umjesto dosadašnjih 244 kune sada plaćaju 140 kuna.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno