U luke zadarskih otoka uložena 62 milijuna kuna

Slika korisnika admin
Autor: 
Dogradnja trajektne luke Bršanj na Ižu završena je 2005. godine

Ulaganja u pomorsku infrastrukturu zadarskih otoka, ali i ostalih luka na području Zadarske županije, ističe pročelnik županijskog Upravnog odjela za more i turizam Jerolim Uroda, svoj najintenzivniji period imala su od 2005. do 2011. godine.

U tom je razdoblju u izgradnju, sanaciju i održavanje pomorske infrastrukture u lukama Zadarske županije uloženo ukupno 220,3 milijuna kuna, a od toga je 62 milijuna kuna "otišlo" na luke otoka pod administrativnom upravom Grada Zadra.

Infrastruktura iz Austro-Ugarske

- Pomorska infrastruktura na području Zadarske županije egzistira, uglavnom, još iz vremena vladavine Austro-Ugarske, kako na otocima tako i u priobalnom dijelu županije. Ulaganja u održavanje, odnosno izgradnju su bila zanemariva sve do sedamdesetih godina prošlog stoljeća, kada je započela stidljiva rekonstrukcija ili dogradnja trajektnih pristaništa. Mnoga brodska pristaništa su se počela urušavati, neka su neadekvatna za prihvat modernih plovnih jedinica, a na neke otoke trajekti nisu imali mogućnosti pristajati zbog nepostojanja trajektnih rampi. No, intervencije na pomorskoj infrastrukturi prije 2005. godine su se, izuzev trajektnih luka Brbinj, Zaglav te trajektnog terminla u Gaženici, svodile uglavnom na "krpanje" postojećeg stanja, kazao je Uroda.

Najveći dio zahvata na lučkoj infrastrukturi u razdoblju od 2005. do 2011. godine realizirala je Županijska lučka uprava Zadar zajedno s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture. Ukupna vrijednost projekata koje su zajednički proveli zadarska ŽLU i bivše Ministarstvo mora iznosila je 122 milijuna kuna.

Među lukama koje su u razdoblju od 2005. godine doživjele jača ulaganja je luka Krijal na Premudi. Upravo je 2005. godine završena sanacija i dogradnja ove luke, a u radove je uloženo znatnih 16,7 milijuna kuna.

Biograd i Vrgada na čekanju

Trajektna luka Kosirača na Istu također je izgrađena 2005. godine, a vrijednost investicije je 9,6 milijuna kuna. Iste godine završene su dogradnje trajektne luke Bršanj te putničke luke Komoševa u Malom Ižu. Vrijednost prvog projekta iznosila je 4,6, a drugog 2,6 milijuna kuna.

Godinu dana kasnije završena je trajektna luka Olib vrijedna 10 milijuna kuna. Te godine značajno je uloženo i na otok Ravu gdje je u mjestu Mala Rava izgrađena luka vrijedna preko 10,5 milijuna kuna. Sanacija i uređenje luke Silba realizirani su 2006. godine, a vrijednost ove investicije iznosila je 2,5 milijuna kuna. Tijekom 2008. godine završen je projekt dogradnje putničke luke Vela Rava u koju je uloženo oko 5 milijuna kuna.

U ostale luke na području Zadarske županije u istom je razdoblju uloženo preko 157 milijuna kuna.

Najskuplji je bio projekt sanacije obale i lukobrana u Privlaci u koji je uloženo 24 milijuna kuna, a financiran je kroz program EIB II. Među najvećim projektima svakako je dogradnja trajektne luke Preko završena 2010. godine, a u nju je uloženo 21,5 milijuna kuna. Od većih projekata tu je i sanacija dijela rive u Novigradu. U spomenuti projekt je uloženo 17 milijuna kuna koje su osigurane kroz program EIB II.

- U zadnjih šest godina je sanacija i izgradnja lučke infrastrukture na području Zadarske županije najvećim dijelom zaokružena. Od projekta koje je prijeko potrebno realizirati što prije ostala je još sanacija luke Vrgada te sanacija mula u Biogradu. Oba su projekta krajem 2011. godine bila nominirana bivšoj Vladi. Sad sve ovisi o tomu hoće li i nova Vlada prepoznati njihovu važnost i hoće li se naći u Čačićevom paketu, rekao je Uroda te naglasio da bi u svakom slučaju bilo jako poželjno da se projekti nađu u "Čačićevom paketu". Posebice projekt sanacije biogradskog mula čija je vrijednost danas procijenjena na 15 milijuna kuna, a već za dvije ili tri godine, upozorava Jerolim Uroda, troškovi sanacije ovog mula koji naglo propada mogli bi se i utrostručiti.

Kategorija: 
Tag: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno