Strabagu posao izgradnje Gaženice vrijedan 93 milijuna eura

Slika korisnika admin
gazenica_livakovic
Zvonko KUCELIN
Projekt Nova luka Gaženica ulazi u drugu fazu

Najveći investicijski projekt na području Zadarske županije, i jedan od većih projekata u lučku infrastrukturu u Hrvatskoj - projekt Nova luka Gaženica ulazi u drugu fazu koju će najvjerojatnije obaviti tvrtka Strabag. Riječ je o 93 milijuna ulaganja koje obuhvaća pomorske konstrukcije gatova, pristupne ceste i baznu infrastrukturu novog trajektnog terminala. Odnosno riječ je o "srcu" cjelokupne investicije kada je pomorski segemtn u pitnaju. Prva je faza nakon projektiranja i svih elaborata obuhvatila nasipanje ogromnog platoa a treća zavrtšna faza znači dovršenje projekta i niza sadržaja. No bitno je da već po drugoj fazi ova luka može primati brodove.

Informacija koju prenosima objavljena je na istaknutom međunarodnom web portalu koji prati građevinarstvo diljem svijeta (Construction&maintenance) jer hrvatski izvori informaciju još nisu objavili.

Ivica Burić, ravnatelj Lučke uprave Zadar, službenog investitora projekta, još nije potvrdio ovu informaicju. Naime procedura izbora izvršitelja radova komplicirana je jer osim odluka povjerenstva na nacionalnoj razini podrazumijeva i odluke partnera - svjetskih kreditora. Riječ je o Europskoj investicijskoj banci te Njemačkoj razvojnoj banci koje su osigurale 220 milijune eura kredita za ovu investiciju.

Informacija kaže kako je za 1.400 metara gatova izabrana grupa na čelu sa Starabagom kao najpovoljnijim ponuđačem. Ugovor pokriva izgradnju međunarodnog trajektnog terminala, terminala za obalnu plovidbu, trajektnog terminala i ribarske luke-terminala. Uključuje i približno dva kilometra internih lučkih cesta i ostale prateće infrastrukture i površine terminala.

Prva faza u najvećoj mjeri vezana uz nasipanje bit će vrlo brzo završena a uključivala je stvaranje oko 20 hektara nasipa navoženjem kamena u more, podmorske radove kao i uklanjanje 250.000 metara podvodnih stijena zbog osiguranja dovoljne dubine za operativne zadaće buduće luke kao i gradnju 270 metara dugog sekundarnog lukobrana.

Projekt planiran u tri faze podrazumijeva završetak do 2013. godine. Imat će 12 pristana, tri za međunarodne linije, tri za ro-ro brodove i kruzere te šest za hrvatske obalne linije. Ukupna vrijednost svih poslova je 236 milijuna eura.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno

Komentari

Slika korisnika perak
Sve sama udbašija i udbaška djeca i sve skupa UDBOMAFIJA.Član njihov Zdravko Livaković zvani DVOCJEVKA a gdje je tu udbaš Vražjidar Kalmeta. Sve opljačkaše ali svemu dođe kraj prije ili kasnije.Čija je ta luka tko ju je opljačanim novcem kupio.Sve sama UDBAŠIJA.
Slika korisnika JuraJuravic
Daj bože da se sve ovo realizira i da Zadar postane grad morskim putem povezan s drugim mediteranskim gradovima. Naprosto ne imanje, ne postojanje veze, bilo brodske bilo zračne, s Veneciom znakovito govori o tome koliko je Zadar isključen iz svjetskih tokova.