Subota, 20. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

5 C°

Strabagu posao izgradnje Gaženice vrijedan 93 milijuna eura

Autor: Damir Maričić

26.04.2010. 22:00
Strabagu posao izgradnje Gaženice vrijedan 93 milijuna eura

Foto: Zvonko KUCELIN



Najveći investicijski projekt na području Zadarske županije, i jedan od većih projekata u lučku infrastrukturu u Hrvatskoj – projekt Nova luka Gaženica ulazi u drugu fazu koju će najvjerojatnije obaviti tvrtka Strabag. Riječ je o 93 milijuna ulaganja koje obuhvaća pomorske konstrukcije gatova, pristupne ceste i baznu infrastrukturu novog trajektnog terminala. Odnosno riječ je o “srcu” cjelokupne investicije kada je pomorski segemtn u pitnaju. Prva je faza nakon projektiranja i svih elaborata obuhvatila nasipanje ogromnog platoa a treća zavrtšna faza znači dovršenje projekta i niza sadržaja. No bitno je da već po drugoj fazi ova luka može primati brodove.
Informacija koju prenosima objavljena je na istaknutom međunarodnom web portalu koji prati građevinarstvo diljem svijeta (Construction&maintenance) jer hrvatski izvori informaciju još nisu objavili.
Ivica Burić, ravnatelj Lučke uprave Zadar, službenog investitora projekta, još nije potvrdio ovu informaicju. Naime procedura izbora izvršitelja radova komplicirana je jer osim odluka povjerenstva na nacionalnoj razini podrazumijeva i odluke partnera – svjetskih kreditora. Riječ je o Europskoj investicijskoj banci te Njemačkoj razvojnoj banci koje su osigurale 220 milijune eura kredita za ovu investiciju.
Informacija kaže kako je za 1.400 metara gatova izabrana grupa na čelu sa Starabagom kao najpovoljnijim ponuđačem. Ugovor pokriva izgradnju međunarodnog trajektnog terminala, terminala za obalnu plovidbu, trajektnog terminala i ribarske luke-terminala. Uključuje i približno dva kilometra internih lučkih cesta i ostale prateće infrastrukture i površine terminala.
Prva faza u najvećoj mjeri vezana uz nasipanje bit će vrlo brzo završena a uključivala je stvaranje oko 20 hektara nasipa navoženjem kamena u more, podmorske radove kao i uklanjanje 250.000 metara podvodnih stijena zbog osiguranja dovoljne dubine za operativne zadaće buduće luke kao i gradnju 270 metara dugog sekundarnog lukobrana.
Projekt planiran u tri faze podrazumijeva završetak do 2013. godine. Imat će 12 pristana, tri za međunarodne linije, tri za ro-ro brodove i kruzere te šest za hrvatske obalne linije. Ukupna vrijednost svih poslova je 236 milijuna eura.