Cesta od Babinduba do Zračne luke Zadar kojom nam stižu turisti sa sada već intenzivnih zračnih letova, se razminira od 16. travnja u sljedeća 23 radna dana, sa stankom od tjedan dana ovog petka. Dakle, razminiranje je prvi kontakt naših gostiju sa Zadrom, što je prilično sablasno, a vječno je pitanje, što se čekalo u studenom ili veljači ili ožujku
Svi gosti koji u Zadar stižu zrakoplovima, a konačno ih imamo dosta, nakon zračne luke prve dojmove o Zadru, odmorištu koje su odabrali, stječu čekajući u vozilima – razminiranje uz rubove ceste kojom prolaze! Od Zračne luke Zadar do Babinduba upravo je u tijeku razminiranje, a vozila se propuštaju svaki puni sat po 15 minuta.
Dakle, ovog trenutka turist sleti iz Londona, ili Stockholma, ili Osla, ili od bilo gdje, privučen željom da u toploj mediteranskoj atmosferi odmori nekoliko dana, i nakon što uzmeš rent-a-car ili taksi čeka ga oznaka – mine, blokada, prolazak kroz zaštićen prostor koridorom ceste, dok naokolo rade pirotehničari u debeloj zaštitnoj opremi.
Zašto uvijek u nevrijeme?
Zašto uvijek u vrijeme turističke predsezone, pitanje je i gunđanje svih turističkih djelatnika Zadra i Zadarske županije, i ne samo njih. Zar se nije moglo raditi u studenom ili prosincu, odnosno prije veljače? Kakvu sliku šaljemo turistima i tko je od njih lud poslije takvog iskustva preporučiti nas prijateljima ili doći nakon ove “izvidnice” i ovo ljeto k nama.
– Činjenica je da Hrvatski centar za razminiranje nastoji da se posao, posebno u Dalmaciji, odradi do 28. veljače, ali da smo zbog raznih problema oko dinamike priljeva sredstava, javnih natječaja i slično, prisiljeni i na iznimke. Naš je načelan stav da se i iznimke u Dalmaciji završe do Uskrsa, ali dogodi se da se i to ne ispoštuje, kazao nam je pročelnik ureda ravnatelja HCR-a Mladen Crnković.
– Znamo da je u nezgodno vrijeme, ali je u prioritetu i želja bila da se ipak riješi pitanje minski sumnjivog terena oko ceste za Zračnu luku Zadar. Ukupno bi trebalo trajati dvadesetak dana, kazao nam je Crnković.
Žrtve ritma proračuna i javnih nabava
Njegovo obrazloženje razloga kašnjenja jednostavno je i u mnogočemu stoput viđeno. Na početku kažimo da problem postojanja projekta i utvrđenih prioriteta kao razlog ne stoji. Josip Čerina iz HCR-a kazao nam je kako je projekt bio gotov prije godinu dana, a isto tako HCR i Županija davno su ga uvrstili u prioritete. Dakle, riječ je o sredstvima.
– Uglavnom, ovaj projekt, od 45 koliko ih je trenutačno aktivno u Hrvatskoj, financiran je iz državnog proračuna. To znači da je trebalo sačekati usvajanje proračuna, a imali smo izbore. Nakon toga propisan je postupak i vrijeme za natječaj javne nabave i po okončanju se tek moglo prići uvođenju tvrtke u radove. Ovo je prioritet upravo zbog značenja za turističku sezonu, pa se prišlo odrađivanju, makar je rok u kojem želimo raditi prošao. Mogu samo kazati da će biti brzo gotovo, kazao nam je Čerina.
23 radna dana
Posao je dobila tvrtka COR d.o.o. iz Slavonske Požege, a nadzor i kontrolu u HCR-u obavlja Tomislav Ban.
– Trenutačno smo u Zadarskoj i Šibensko-kninskoj županiji angažirani na 17 projekata. Mogu potvrditi da se dosadašnji posao odrađuje u rokovima i da će u zadana 23 dana biti završen. O rokovima i razlozima zašto sada, mene nemojte pitati.
– Istina je da nam nije ugodno jer nam putnici nakon slijetanja obično zastanu u redu i čekaju razminiranje, odnosno propuštanje koje se organizira svaki puni sat po 15 minuta, kazala nam je direktorica zadarske Zračne luke Katica Pupić-Bakrač.
Župan Stipe Zrilić kazao je kako je ovo svakako s razlogom bilo na listama prioriteta, ali je vrijeme zapravo – nevrijeme.
– Barem kada bi se ispoštovalo ili napravio dogovor vezan uz sam ritam slijetanja i poletanja zrakoplova, da se gostima omogući neometan transport do Zadra.
Dakle, “pojeo vuk magare”, odnosno bolje ikad nego nikad i nada da će sve biti u roku završeno. Sramota i šteta pred dijelom gostiju neminovna je.
Naravno, valja se radovati da se razminiranje, kada se već mora i obavlja, a žaliti što nije u programu doniranih sredstava, jer se onda može odvijati u primjerenijim terminima. I, naravno, postojala je mogućnost da se eventualno sve odgodi do iza sezone, ali je očito procjena da je bolje narušiti dio predsezone nego čekati.
Stanka za prvosvibanjske blagdane
Posao je započeo 16. travnja i treba trajati 23 radna dana. No, bit će nešto i više. Naime, od petka se sljedećih sedam dana – recimo zbog prvosvibanjskih praznika i očekivanja većeg intenziteta prometa, posao prekida.
najnovije
najčitanije
Scena
oduševila reakcijom
Danijela odgovorila na kritike o braku s Dinom: ‘Točno sam znala da će biti poznat..’
Županija
ISTRAŽIVAČKO NOVINARSTVO
U Benkovcu, uz policijski nadzor, održana tribina s novinarom Andrejem Dimitrijevićem
Hrvatska
PR-ovci
Politička komunikacija nikad niža, novi Sabor i Vlada trebaju podići razinu
Hrvatska
POSTIZBORNA ZAVRZLAMA
Gong: Milanović se ne ponaša kao odgovoran državnik, a Ustavni sud ne čuva Ustav
Hrvatska
AUTOHTONA PASMINA
Broj goveda pasmine buša u Hrvatskoj je u stalnom porastu
Zadar
ĐIR PO GRADU
[FOTO] Subotnja špica napunila zadarske ulice, evo koga smo sreli
Zadar & Županija
OSEBUJAN NASTUP
Gradonačelnik Benkovca na otvorenju Doma kulture spominjao zmajeve, zlonamjernike i Boga: Naše rodoljublje je kršćansko
Zadar
U CARSTVU SIRA
GLIGORA O ŠIRENJU PROIZVODNJE: ‘Čobani će biti Nepalci, plan je da stado sirane naraste do tisuću ovaca…’
Hrvatska
KROV NAD GLAVOM
Prosječan Hrvat ne može unajmiti stan jer mu je najam 70 posto plaće, a ne može dobiti ni kredit za kupnju
Zadar
pojačan promet