NOVA REGULACIJA PROMETA Grad odustao od stupića, uvode se mobilne prepreke

Slika korisnika mkvanja
Zbog utvrđenih nedostataka u prvom projektu
Potrebni su opsežni radovi na opločniku koji predstavlja kulturnu baštinu i za koje bi i uz ishodovano odobrenje konzervatorskog odjela bilo utrošeno dosta energije i sredstava. Drugi nedostatak još bitniji je da bi se detekcija ulaska i izlaska vozila odvijala među pješacima, a kontakt vozila s pješacima u svakom slučaju želimo izbjeći, kaže Dujela
Zvonko KUCELIN
Jasno je definirano prvenstveno nesmetano prometovanje hitnih službi

Tražeći najbolje rješenje za regulaciju prometa na Poluotoku, gradski Odjel za komunalne djelatnosti i zaštitu okoliša te Odjel za EU fondove odustali su od ugradnje fizičkih barijera na ulaze u centar grada. Umjesto njih uvode se - mobilne prepreke.

Naime, nakon uvođenja prekrcajnih punktova na ulazima na Poluotok, sljedeći korak u projektu nadzora prometa u pješačkoj zoni bio je postavljanje mobilnih fizičkih barijera u vidu stupića softverski povezanih sa sustavom kamera i bazom podataka o vozilima koja imaju odobrenje upravnog tijela Grada za dostavu.

Cilj projekta, kojega je Grad povjerio svojoj tvrtki Inovativni Zadar, kako nam je napomenuo pročelnik Upravnog odjela za komunalne djelatnosti i zaštitu okoliša Robertino Dujela, je rješenje izoliranih slučajeva ulaska vozila u pješačku zonu, bilo da je riječ o intervencijama hitnih službi ili samo osobnoj dostavi za potrebe stanara Poluotoka.

Unaprijedili sustav nadzora

No, od pročelnika Dujele saznajemo kako se odustalo do ugradnje stupića jer su pronašli puno kvalitetnije rješenje.

- Kao idejni začetnici nove regulacije uređenja prometa u pješačkoj zoni na Poluotoku nastavljaju s dotjerivanjem nadzora nad provedbom te odluke. Neposredno po završetku prošle turističke sezone krenuli smo s analizom postignutog kako bi temeljem detektiranja nedostataka i manjkavosti unaprijedili sustav nadzora. Na tragu istoga planirano je bilo postavljanje mobilnih prepreka stupova na ulazima u pješačku zonu koji bi bili softverski povezani s postojećim sustavom nadzornih kamera. U projektnom zadatku jasno smo definirali ciljeve, prvenstveno u dijelu nesmetanog prometovanja hitnih službi kao i mogućnosti da vozilu koje se zatekne u pješačkoj zoni u svakom trenutku treba biti omogućeno da istu napusti - kaže Dujela, dodajući kako je tvrtka pred koju je postavljen izazov realizacije ovog projekta Inovativni Zadar.

No, tada su pri projektiranju uočeni i prvi nedostaci ovog plana, zbog čega se od njega odustalo.

Odobrenje konzervatora

- Potrebni su opsežni radovi na opločniku koji predstavlja kulturnu baštinu i za koje bi i uz ishodovano odobrenje Konzervatorskog odjela bilo utrošeno dosta energije i sredstava. Drugi nedostatak, još bitniji, je da bi se detekcija ulaska i izlaska vozila odvijala među pješacima, a kontakt vozila s pješacima u svakom slučaju želimo izbjeći, odnosno svesti na minimum. Na tragu svega navedenog, prije mjesec dana donesen je prijedlog odluke da se u pilot fazi projekta na ulazu u pješačku zonu kod crkve Gospe od Zdravlja na asfaltiranom dijelu javne površine, postavi sustav s mini rampama čijim postavljanjem se ne bi narušavale vizure povijesne jezgre  jer u tom slučaju ne bi bilo dodatnih instalacija na povijesnom kamenom pločniku koji ostaje osiguran koridor za komunikaciju pješaka - ističe Dujela.

O realizaciji najnovijeg projekta i načinu njegova funkcioniranja, pročelnik kaže:

- Od Inovativnog Zadra očekujemo da dostavi prezentaciju rješenja koje bi proslijedili na suglasnost Konzervatorskom odjelu i policiji, svakom u svom dijelu. Još jednom naglašavamo da ovaj projekt zahtijeva razradu do najsitnijih detalja i da rokovi za implementaciju ni u kom slučaju ne smiju biti i nisu nam primarni cilj - zaključuje pročelnik.

Naručili studiju

Do ovih izmjena dolazi kako bi se pješacima omogućilo najsigurnije kretanje Poluotokom, ali i tvtrtkama i stanovnicima centra grada ujedno omogućila dostava robe. Kako bi donijeli najbolje rješenje Grad je još krajem prošle godine naručio studiju koja se temeljila na anketi građana Zadra, a nakon što je uveden novi režim s pretovarnim mjestima i terminima ulaska vozila na Poluotok. Studija pod nazivom "Analize utjecaja mjera za regulaciju prometa i poboljšanje procesa dostave robe na području pješačke zone Poluotok" pokazala je da je nova regulacija dostave robe u centar grada dala jako dobre rezultate, a radila ju je nezavisna agencija koja je za Grad Zadar izradila i studiju urbane logistike.

U nadležnom odjelu još saznajemo kako su, zahvaljujući podacima iz studije, proveli nekoliko mjera za regulaciju prometa na Poluotoku. Prije svega je riječ o izmjeni "Odluke o određivanju i uređenju prometa na području Poluotoka", a formirana su i pretovarna mjesta izvan pješačke zone. Omogućena je dostava uz pomoć teretnih kolica, te je povećana kontrola ulaza i izlaza postavljanjem kamera. Kako bi se provela analiza učinkovitosti navedenih mjera napravljena je dodatna analiza u kolovozu prošle godine, odnosno provedena su terenska istraživanja kojima je moguće usporediti podatke o sustavu dostave na Poluotok iz kolovoza 2017. godine, s podacima iz kolovoza 2018. godine. 

Kategorija: 
Ocjena: 
Prosječno: 1 (1 glasova)