Odnos djece i roditelja je dvosmjeran i uzajaman

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika admin
psihologija_prtoric
Zvonko KUCELIN
Djetetu je potrebno pružiti uravnotežen osjećaj slobode - Anita Vulić-Prtorić

Na odjelu za Psihologiju Sveučilišta u Zadru jučer su započeli XVII. dani psihologije u Zadru u sklopu kojih je društvo ''Naša djeca'' održalo okrugli stol na temu '' Rana intervencija u djetinjstvu u Zadarskoj županiji''. Tom prilikom predstavljen je program rane podrške obiteljima i djeci s razvojnim teškoćama ili rizicima pod nazivom ''Od početka zajedno''. O važnosti rane dobi u razvoju i kasnijem napretku djeteta najprije je govorila prof. dr. sc. Anita Vulić-Prtorić sa Katedre za kliničku psihologiju, Sveučilišta u Zadru.

-  Dijete u prvim godinama života ima ubrzan razvoj mozga kao i intezivan rast živčanih vlakana. Za razvoj njegovog punog potencijala dijete se treba osjećati posebno, voljeno i sigurno.

Potrebno ga je usmjeriti u ponašanju i pružiti mu uravnotežen osjećaj slobode ali i ograničenja te ga izložiti što većem broju raznih iskustva kroz igru, knjige, glazbu i priče. Obiteljski život je prva škola emocionalnog učenja i ona se odvija kroz svakodnevnu interakciju između roditelja i djeteta. Stoga je važno da je u prvim godinama života komunikacija između roditelja i djece dobro uspostavljena, poručuje Vulić-Prtorić.

Također, dugo se smatralo da su djeca rođena takva kakva jesu po ponašanju, no danas se zna da je taj odnos između djece i roditelja dvosmjeran i uzajaman. Ne samo da roditelj regulira emocije djeteta nego i obrnuto. Dakle temperament nije sudbina što dokazuju i brojna istraživanja provedena u posljednih nekoliko godina, na što se u svom predavanju  nadovezala i prof. dr. sc. Marta Ljubešić s Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.

- Obitelj je kontekst za razvoj. Naš je razvoj određen okolinom u kojoj dijete odrasta, a u prvim godinama života je ta okolina djetetova obitelj. Suvremena obitelj danas prolazi kroz radikalnu transformaciju u smislu da su nerijetko oba roditelja zaposlena i da u odgoju nema podrške šire obitelji. Međutim stav u odgoju i prema obrazovanju djece posebno one s razvojnim teškoćama treba biti: ''Obrazuj i uključi u zajednicu''. Od rođenja pa nadalje mi rastemo i učimo jer je naša biologija takva i u tome veliku ulogu igra upravo  naša okolina, kazala je Ljubešić. 

U fokusu ovog programa, na čiju temu se održao okrugli stol  ''Od početka zajedno'' su djeca od rođenja pa do treće godine.

U njegovoj realizaciji mogu pomoći još i savjetovališta za roditelje kao i edukativne radionice s roditeljima i stručnjacima u suradnji s Hrvatskom udrugom za ranu intervenciju (HURID). 

- Cilj programa je pravovremeno pružiti stučnu podršku obiteljima male djece s razvojnim teškoćama ili rizikom za njihovo nastajanje, edukacija roditelja i stručnjaka kao i senzibilizacija javnosti za potrebe male djece s razvojnim teškoćama i njihovih obitelji, kazala je Dijana Miočić, profesor defektolog i voditeljica projekta.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno