HTZ za Ryanair daje 2 milijuna kuna manje?!

Slika korisnika admin
Fabio ŠIMIĆEV
Ministar turizma Darko Lorencin

Na Ilirijinom brodu Nada održana je "ploveća" sjednica Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice na kojoj je riječi bilo i o smanjenim sredstvima za klasične oblike oglašavanja, i to u odnosu 70 posto za on line oglašavanje i 30 posto za klasično oglašavanje. 

Ministra Lorencina morali smo upitati što je sa Zadrom, Zadarskom županijom i podrškom, odnosno udjelom HTZ-a u projektu zajedničkog oglašavnja Ryanaira? Sve glasnije su priče o smanjenju sredstava iz HTZ-a za Raynair u visini od čak 2 milijuna kuna i nezadovoljstvo je veliko?

- Mogu najprije kazati da smo u ovim godinama, otkako podržavamo i činimo sve u potpori tom projektu Zadarske županije i ostalih, uložili u Ryanair 90 milijuna kuna. Molim vas da upamtite taj iznos. Postavlja se pitanje jesmo li dobili i dobijamo li što se moglo dobiti s tim sredstvima. No, mimo toga, mogu kazati da idemo dalje i da će HTZ i dalje izdvajati sredstva i podržavati ovaj projekt, ali u skladu s mogućnostima i smanjenim sredstvima, a vođeni ciljem maksimalnog učinka za sredstva s kojima raspolažemo. Naime, i Zadar i Zadarska županija moraju promišljati iz naše perspektive u budućnost. Moram reći da smo iznimno snažno i partnerski u Zadru podržali dolazak TUI-ja i njihove snažne rotacije. U tom se slučaju zna da je riječ o organiziranim ciljanim turističkim dolascima koji imaju potpunu povratnu informaciju. I Zadar i županija, kao i mi, moramo maksimalno promišljati o budućnosti i u tome je iznimno važno i za Ministarstvo i HTZ, a i za svaku sredinu - diverzifikacija, odnosno ne stavljanje potpunog oslonca na jednu kartu.

Napomenuo bih da Ryanair počinje s letovima 1. travnja i završava 1. studenog, a to je svakako efekt koji teško možemo postići s drugim avioprijevoznicima, dakle maksilmalan prinos proširenju sezone pa i PPS projektu koji HTZ upravo podržava.

- Znate li vi gdje su ti putnici u tom razdoblju završili? Koliko je tu turista, koliko ljudi kojima je to zamjena redovnog leta? Konačno, vaši su podaci da u ovom pred i posezonskom periodu većina njih ostaje dva dana.

No ti isti ljudi su definitivno gosti Hrvatske, ako se u Zadarskoj županiji trajno ne zadržavaju? Napomenuo bih da Zadar od 490.000 putnika Zračne luke ima oko 350.000 gostiju Ryanaira.

- To je i za vas pretjerana ovisnost i budućnost ne možemo vezivati uz jedan subjekt.No to su brojke koje uvažavamo i stojimo uz projekt, a i vašem predstavniku u Vijeću HTZ-a Goranu Ražnjeviću sam to kazao.

Nezadovoljstvo u Zadru ide dotle da se ističe zakidanje Zadra, odnosno lokalpatriotski gledano da se privilegiraju Istra i neka druga područja, a Zadar zaobilazi?

- To, kao prvo, nije točno. Vi znate da se sredstva dijele po ulogu, odnosno načelno prema tome koliko koja TZ županije uplaćuje sredstava. Moram reći, iako kao ministar to ne bih smio, da je Zadar dobio i više sredstava nego je njegov udjel u uplatama u sustavu turističkih zajednica. Osim toga, monokulturom na Ryanair izbačeni su svi drugi projekti, podrška vašim hotelijerima, i mnogo drugih ideja. Ponavljam,  Istra ne dobiva sredstva srazmjerno svom udjelu u uplatama sredstava iz boravišne pristojbe, dakle broja gostiju. Konačno mogu navesti neke zračne luke koje ne dobivaju gotovo nikakva sredstva na čelu sa Splitom i Dubrovnikom. Unutar luka slične pozicije, Zadarska zračna luka, spram Pule i Rijeke, dobiva puno više sredstava.

Uostalom, i s vašim županom i direktoricom Zračne luke imamo redovitu komunikaciju i dogovore i već nekoliko godina upozoravamo na ovu situaciju.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno