Sa 70 posto sredstava HTZ se prebacila na društvene mreže

Slika korisnika admin
Damir MARIČIĆ

Hvala Iliriji na ideji za ovu sjednicu koja je bila istinski drugačija od svih, opći je stav članova Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice o sjednici organiziranoj jučer na event brodu Nada. Sjednica je održana u plovidbi Kornatima, pod predsjedavanjem ministra turizma Darka Lorencina te direktora HTZ-a Ratimira Ivičića.

Opsežan dnevni red obuhvaćao je, kao temeljnu novinu, Izvješće o tijeku promotivne kampanje na emitivnim tržištima, a upravo u tom dijelu tražene su najveće izmjene. Odnose se na otklon od klasike ka suvremenim i on line promocijama i kampanjama.

Činjenica je da preko 50% stanovnika EU ne zna da je Hrvatska turistička zemlja te je proveden niz zadaća kako bi se kao takva Hrvatska brendirala. U HTZ-u je, po riječima direktora Ivičića, upravo u tom segmentu napravljen najveći iskorak, prije svega, u integralnoj on line, off line i PR kampanji s kojom se upravlja s jednog mjesta, sinkronizirano s osloncem na Strategiju razvitka, kao i Strateški marketinški plan. U njemu je ove godine 70 posto sredstava usmjereno na on line, a svega 30 posto za nekadašnje klasične modele oglašavanja, kao što su sajmovi, novinski oglasi i slično.

Hrvatska je, umjesto fokusa na destinaciju, u virtualnom svijetu napravila odmak i krenula s promocijom proizvoda. Za svaku zemlju ciljano su odabrana tri temeljna i tri sekundarna proizvoda. Sunce i more primarni su i dalje manje-više na svim tržištima, ali tu su i aktivni odmor, kultura, nautika... Za svaki od odabranih proizvoda osmišljena su po tri kreativna rješenja kojima se nastoji "bombardirati" goste. Nagradne igre, animacija i buđenje pozornosti provodi se uključivanjem tisuća ljudi putem društvenih mreža čime oni postaju naši "agenti".

Opća je ocjena Vijeća da se Hrvatska snažno i uspješno ubacila u virtualni svijet. Google je postao dnevni boravak, Facebook predsoblje, a tu su i Twitter i YouTube. Po posjetama na čak 30 tržišta, od kojih smo na nekima nepoznati, porasli smo 18 posto i to u nejakom prvom kvartalu, dok se pravi efekti tek očekuju.

Direktor Ivičić podnio je izvješće u turizmu u prva četiri mjeseca u kojima je skok prva tri bio dvoznamenkasti, a travanj blago lošiji nego lani, ali ukupni rezultati pokazuju rast dolaska stranaca preko 8%, noćenja nadomak 6%, a domaćeg turizma čak 5,6%.

Ključna točka, koja je prošla bez velikih diskusija, makar se Zadarskoj županiji cijela stvar ne sviđa je usvajanje stava o zajedničkom oglašavanju i promotivnim kampanjama, odnosno raspodjeli sredstava po svim postojećim modelima oglašavanja.

Ivičić je naveo kako su potpore usuglašene s odredbama Europske komisije, ali i smanjene zbog smanjenog priliva sredstava. Posebno su razvijeni novi modeli oglašavanja i udruživanja sredstava u tu namjenu kroz ideju Hrvatska 365. Odlučeno je o 4 milijuna potpora nerazvijenim turističkim područjima, a od 262 pristigla zahtjeva, od kojih je 183 bilo važećih, prihvaćeno je i podržano 46 projekata. Prihvaćen je i izvještaj o nadzoru nad TZ županija, a članovi su informirani i podržali ideju organiziranja jedinstvenog sustava nabave u HTZ-u.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno