Subota, 20. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

6 C°

Gimnazija za cjeloživotno učenje

Autor:

26.06.2009. 22:00
Gimnazija za cjeloživotno učenje

Foto: Adam VIDAS



Prilika koja mi je pružena da budem ravnateljem ove ugledne Gimnazije za mene je čast, ali i izazov. Vjerujem da ću svojim znanjem, iskustvom i radom održati kontinuitet i unaprijediti stručno – pedagoški rad i prepoznatljivost škole. Naravno, u tome očekujem podršku cijelog školskog kolektiva, kazao je Ranko Artuković


Nakon dva neuspjela natječaja, na trećem natječaju za izbor ravnatelja Gimnazije Jurja Barakovića nedavno je izabran Ranko Artuković, dosadašnji profesor fizike u ovoj zadarskoj gimnaziji. Riječ je o izboru koji ujedno znači i odlazak najdugovječnijeg ravnatelja Gimnazije Jurja Barakovića, Josipa Sviličića, koji će funkciju vršitelja dužnosti ravnatelja obnašati sve do 31. kolovoza, nakon čega odlazi u mirovinu, a na njegovo mjesto stupa novoimenovani ravnatelj.
Profesor i znanstvenik
Kao budući ravnatelj Gimnazije Jurja Barakovića, Artuković je za predstojeće razdoblje pripremio svoj program rada, a javnosti je rado predočio i nekoliko podataka iz svojeg života, važnih za njegov profesionalni rad i djelovanje.
– Nakon završetka osnovne škole, koju sam završio u svom rodnom mjestu Klobuku te gimnazije u Ljubuškom, na Prirodoslovno-matematičkom fakultetu u Zagrebu završio sam nuklearnu fiziku. U školi radim 22 godine kao prof. fizike, a dva puta sam promoviran u zvanje profesora savjetnika, priča Artuković, napomenuvši kako trenutačno obnaša dužnost voditelja Županijskog vijeća fizike za Zadarsku županiju te školskog ispitnog koordinatora za pripremu i provedbu državne mature.
Naglašava kako se, osim redovitih školskih obveza, bavi i znanstvenim radom u fizici te da je do sada imao nekoliko izlaganja i objavljenih radova. Osim spomenutog, među svojim kolegama i učenicima Artuković je poznat i kao programer, u sklopu čega je razvio više školskih aplikacija koje se sada koriste u mnogim školama.
– Zahvaljujem članovima Školskog odbora na podršci i ukazanom povjerenju. Prilika koja mi je pružena da budem ravnatelj ove ugledne gimnazije za mene je čast, ali i izazov. Vjerujem da ću svojim znanjem, iskustvom i radom održati kontinuitet i unaprijediti stručno – pedagoški rad i prepoznatljivost škole. Naravno, u tome očekujem podršku cijelog školskog kolektiva. Slikovito rečeno: jedemo isti kruh i plovimo na istom brodu, kazao je Artuković, naglasivši ipak kako velikih promjena, barem u početku, ne može ni biti, jer, kako sam kaže, treba imati u vidu da škola, kao odgojno – obrazovna institucija, ne trpi nagle promjene i mijenja se sporo.
– Nakon demokratskih promjena i Domovinskog rata imali smo dva ravnatelja, prof. Bajla i prof. Sviličića, za čijih je mandata škola postigla današnju razinu, ugled i prepoznatljivost. Prvenstveni zadatak bit će mi da, koristeći znanje i iskustvo prethodnih ravnatelja, održim kontinuitet i nastavim njihovim putem, kazao je Artuković, istaknuvši da je odgajati učenike za život i rad u svojoj zemlji i na domoljubnoj osnovi, za njega trajni cilj i temeljna zadaća.
Artuković naglašava da u svome radu namjerava konstantno podizati kvalitetu nastave, unaprjeđivati metode poučavanja, koristiti najsuvremenija nastavna pomagala, osposobljavati učenike za samostalno učenje i to više interaktivne i učinkovite, a manje predavačke nastave.
– Nastojat ću postići optimalnu korelaciju među nastavnim predmetima, uz integriranje i prožimanje nastavnih područja. Nastavu iz svakog nastavnog predmeta pokušat ću prilagoditi ispitnim katalozima u kojima su jasno definirana područja ispitivanja, odnosno ključna znanja i vještine koje učenik treba savladati. U njima su također definirani obrazovni ishodi, odnosno konkretni opisi onoga što učenik mora znati, razumjeti i moći učiniti kako bi bio uspješan, najavio je ravnatelj, napomenuvši kako se ta područja moraju obraditi tijekom redovnog školovanja, a ne ići u širinu i obrađivati proširene sadržaje te tako bitne izostaviti.
Kako pojašnjava, u tom smislu treba shvatiti rasterećenje učenika, potrebno je imati u vidu da se provjeravaju trajna znanja, slikovito rečeno, da se provjerava ono što učenik zna kad sve zaboravi.
Cilj je zadovoljan učenik
– Učenika se priprema za cjeloživotno učenje, jer je formalno obrazovanje danas nedostatno. Uzrok toga leži u činjenici da se cjelokupno ljudsko znanje udvostručuje otprilike svake tri godine, kaže Artuković, poručivši također kako će nastojati uvesti inovacije u nastavi s ciljem što bolje pripreme učenika za polaganje državne mature i tako poraditi na “rasterećenju” učenika.
U njegovu programu je i otkrivanje talenata i njihovo usmjeravanje te posvećivanje pažnje nadarenim i izvrsnim učenicima, stimuliranje, pohvaljivanje i njihovo praćenje nakon završene srednje škole te stvaranje centra izvrsnosti.
Među njegovim smjernicama i trajnim ciljevima je zadovoljan učenik – učenik koji školu osjeća kao svoj drugi dom.
– U cilju mi je razvijati svijest da se samo radom, znanjem i upornošću postiže vlastita i opća dobrobit. Škola temeljena na kršćanskim vrijednostima, škola bez nasilja. Jednostavno, škola u kojoj se isplati biti dobar.
S obzirom da sam fizičar te da se bavim informatikom, nastojat ću unaprijediti korištenje informacijsko-komunikacijske tehnologije u nastavnom procesu uvođenjem e-learninga ili online učenja u školi, najavio je ravnatelj, pojasnivši kako bi se na taj način otvorile široke mogućnosti za učenike – učenje bilo gdje i bilo kada.
Riječ je, kako ističe, o resursu koji se danas u školama vrlo slabo ili nikako ne koristi, zbog čega ravnatelj upravo na tom polju vidi priliku za Gimnaziju Jurja Barakovića, kako bi na ovom polju bila vodeća i još prepoznatljivija.
Što se tiče suradnje sa svojim kolegama, nastavnicima, Artuković navodi kako će voditi računa i poticati stručno usavršavanje nastavnika te u suradnji s Agencijom za odgoj i obrazovanje predlagati nastavnike za napredovanje.
– Škola bi trebala imati više profesora mentora i profesora savjetnika. Pokazatelji za to su uspjesi naših učenika na natjecanjima i natprosječni rezultati na nacionalnim ispitima iz većine predmeta, gdje je Gimnazija Jurja Barakovića jedna od vodećih gimnazija u Hrvatskoj.
Kontinuirano ću raditi na unaprjeđivanju međuljudskih odnosa te razvijati zdravo radno okružje, navodi Artuković, naglasivši da u nastavniku vidi cjelovitu i kompetentnu osobu koja poznaje svoj posao te da je uvjeren kako njegovi kolege to i jesu.
– Imam tu čast i priliku da budem prvi među jednakima. Ne da vladam, već da služim. Svi moramo biti ista momčad, ekipa koja pobjeđuje i donosi rezultate. Baraković ima dobru ekipu profesora i kolega s kojima se može surađivati. To je za mene izazov te se nadam da ću u tome biti uspješan, zaključuje ravnatelj Artuković.