Četvrtak, 28. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

15 C°

Dovršetak podvožnjaka odgođen za ožujak 2020. godine!

27.06.2019. 11:15
Dovršetak podvožnjaka odgođen za ožujak 2020. godine!


Gradnja podvožnjaka na Zemuniku već je više puta probila rokove, no najnovija informacija zvuči poražavajuće u odnosu na sve ostalo dosad.
Naime, travanj ove godine bio je rok dokad je podvožnjak trebao biti gotov, nakon toga spominjao se rujan ove godine, da bi najnoviji rok dovršetka bio – na proljeće iduće godine!
Radovi su opet stali, a razlog je jednak onome zbog kojega je već došlo do odgode, a to je dokumentacija. Kako je moguće da je opet došlo do odgode radova, i to zbog dokumentacije, kao da se nije znalo koja je dokumentacija potrebna za gradnju i da ona treba biti usklađena sa potrebama Zračne luke Zadar, pitali smo u općini Zemunik i kod izvođača radova, tvrtci Colas iz Varaždina.


Neusklađenost dokumentacije
Vijest da je došlo do još jedne odgode roka, i to do proljeća iduće godine, potvrdio nam je načelnik općine Zemunik, Ivica Šarić, ističući kako se nada da će radovi uskoro biti gotovi te da će Zemuničani i mještani okolnih mjesta konačno dobiti  dugo očekivani projekt:
– Prema zadnjim informacijama sa terena, podvožnjak ipak neće biti gotov u rujnu, a riječ je o nekoj neusklađenosti dokumentacije između izvođača i Zračne luke, odnosno dodatnoj instalaciji koju treba staviti u rulnicu. Ali, nadamo se da će i to biti riješeno i da odgoda više neće biti. Nama je, kako sam već više puta istaknuo, najvažnije da podvožnjak bude gotov i da opet dobijemo ovu bitnu poveznicu sa gradom – kaže načelnik. 
Naime, od prvog najavljenog roka dovršetaka radovi su već produljivani nekoliko puta zbog podzemnih voda koje su onemogućile nastavak radova te se čak morala raditi i nova projektna dokumentacija za nastavak gradnje. Bila je riječ o izmjenama projekta do kojih je došlo s obzirom da su podzemne vode zahtijevale novi pristup poslu.
O čemu je pak sada riječ pitali smo i inženjera gradilišta tvrtke Colos iz Varaždina, Gorana Fotivca koji pak o još jednoj odgodi dovršetka kaže:


Ugovor potpisan 2010. godine
– Rok je produljen za kraj ožujka 2020. godine zbog svih promjena tehničke dokumentacije i građevinske dozvole, što je dovelo do znatnog povećanja obima radova. Radovi se ovih dana odvijaju i radimo na dvije lokacije   – pojasnio nam je Colasov inženjer.
Bit će zanimljivo pratiti hoće li ovaj kapitalni projekt doista biti dovršen u ožujku ili će doći do još jedne odgode. Podsjetimo, ugovor za gradnju podvožnjaka potpisan je sada već daleke 2010. godine. Sporazum o gradnji podvožnjaka još 2010. godine u Zemuniku  potpisali su tadašnji ministar prometa Božidar Kalmeta, te predstavnici Hrvatskih cesta i tadašnji načelnik općine Zemunik Joso Marušić.
Nezadovoljni zatvaranjem ceste prema Zadru, Zemuničani su se digli na noge tražeći drugo rješenje za cesta do Zadra koja prolazi kroz njihovo mjesto i presijeca uzletno-sletnu stazu Zračne luke. Čak su neko vrijeme mislili kako od ovog projekta neće biti ništa jer je investicija bila preskupa i HDZ-ovoj i SDP-ovoj vlasti, no mnogo godina nakon potpisivanja ugovora ovaj se projekt konačno počeo ostvarivati. Mnogima danas, međutim, nije jasno zašto je netko previdio problem podzemnih voda, zbog čega se je čak moralo ići u izradu novog projekta. 
Uskoro će se znati i hoće li biti prekoračena cijena budući da je Colas na natječaju dao ponudu od 26.648.153 kune, sa rokom  izvođenja radova od 18 mjeseci od uvođenja u posao, no obustave radova i pojava podzemnih voda vjerojatno će povećati cijenu koštanja.
 




Građevinska dozvola izdana još  2016. godine
Osim činjenice da je ugovor za gradnju podvožnjaka potpisan  prije devet godina, o odnosu vlasti prema ovom projektu govori i  podatak da je dozvola izdana još 2016. godine. Izdao ju je županijski Upravni odjel za provedbu dokumenata prostornog uređenja i  gradnje, a u njoj se navodi kako se investitoru dozvoljava "građenje  građevine infrastrukturne namjene, prometnog sustava cestovnog  prometa 1, skupine, podvožnjak na spojnoj dionici između D422 i  Ž6040 ispod ruralne staze Zračne luke Zadar".
No od izdavanja građevinske dozvole do dovršetka podvožnjaka  očito će proći i četiri godine. Naravno, ukoliko do godine ne bude  nove odgode.