Subota, 20. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

6 C°

Umjesto dodatne linije, ograničili broj karata

Autor:

26.07.2009. 22:00
Umjesto dodatne linije, ograničili broj karata

Foto: Anamarija BILAN



Problem je i u tome što je “Lara” spori brod od 11 milja, a mi plaćamo kartu kao da je brzolinijski brod. Osim što je spor i što kasni, on nema dovoljan kapacitet. On ne može primiti toliki broj putnika, i ako ih sve primi, postoji opasnost da se prevrne, kazao je Vitomir Marjan
Priča oko sporog i malog broda “Lara”, koji vozi sporom brodskom linijom Rava – Iž – Zadar i prošle je nedjelje izašla na vidjelo. Naime, o ovom je problemu bilo govora prije nešto manje od dva tjedna, kada su reagirali putnici, koji su nakon vikenda provedenog na otoku, na povratku u Zadar doživjeli nesnosnu gužvu, vrućinu i nervozu.
Najveći problem leži u tome da ovi ljudi jednostavno nisu mogli izbjeći takvu nesnosnu situaciju, jer vožnja “Larom” u nedjelju popodne, koji putnike iz Velog Iža “skuplja” u 18.20 sati, jedini je način za povratak u Zadar.
Dvije nedjeljne linije
Poznato je i da iz Iža nedjeljom voze dvije brodske linije i to jedna u 13.45 i druga u 18.20, a većini ljudi koji imaju namjeru vikend kvalitetno provesti na otoku, ova druga linija više odgovara. Pa, upravo na ovoj liniji, koja gotovo uvijek kasni, tijekom ljetne sezone bude najveća gužva. Tako više od 40 ljudi cijeli put provedu na nogama, bilo da je riječ o starcu ili malom djetetu. No, najveći je problem što za smještanje prtljage ovi ljudi doslovce nemaju mjesta. Nekolicina putnika tako sjedi i na stepenicama, a drugi se čak popnu na čamce za spašavanje i tamo sjede sve do Zadra, jer u brodskom salonu je tolika gužva da ga ni klimatizacijski uređaji nisu u stanju rashladiti.
Putnici se ovakvoj situaciji naprosto ne mogu načuditi, jer nevjerojatnim im se čini da je nemoguće uvesti još jednu brodsku liniju, pa makar samo nedjeljom popodne tijekom ljetne sezone.
Tim više jer je vožnja ovim brodom nesigurna, budući da redovito primi puno više ljudi nego što bi ih smjela primiti.
No, nakon medijskog apela mjerodavni su ipak učinili neke korake, a koji su ponovno bili nepromišljeni i dali su beznačajne rezultate. Naime, umjesto da su uveli još jednu liniju u večernjim satima, oni su ograničili broj karata na 90, a kada su prodali te karte, ostatak od 30-ak putnika prevezli su “ilegalno”.
Bez pozitivnih pomaka
Poznato je i kako su iz Agencije za obalni linijski pomorski promet poručili kako je ova brodska linija do sada dobro funkcionirala te da bi se čak i moglo izaći u susret mještanima Iža i Rave uvođenjem još jedne pruge, ali tek nakon što lokalna samouprava da zahtjev za to.
Predsjednik MO Veli Iž, Vitomir Marjan, pak, navodi kako je riječ o kroničnom problemu s kojim je jako dobro upoznat i o kojemu se govori na baš svakom sastanku na kojem se s mjerodavnima iz Jadrolinije govori o plovidbenom redu, no pozitivnih pomaka nema.
– Mi stalno upozoravamo na ovaj problem, a iz Jadrolinije nam kažu da je to jedini brod i da drugog načina nema. Problem je i u tome što je “Lara” spori brod od 11 milja, a mi plaćamo kartu kao da je brzolinijski brod. Osim što je spor i što kasni on nema dovoljan kapacitet. On ne može primiti toliki broj putnika, iako ih sve primi i postoji opasnost da se prevrne, jer svake nedjelje poveze barem 20 ili 30 ljudi više nego što je dopušteno, kazao je Marjan, naglasivši kako ovo nije samo problem od tri ili četiri nedjelje tijekom ljeta, kako neki misle, on se pojavljuje i u zimskim mjesecima, a osobito u jesen kada ljudi vikendom masovno odlaze na otoka zbog branja maslina.