Srijeda, 24. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

11 C°

Kroz Veli Ždrelac smanjenom brzinom

26.07.2011. 22:00
Kroz Veli Ždrelac smanjenom brzinom


Plovidba će se i dalje odvijati tako da su zapovjednici dužni uspostaviti sigurnu brzinu, t.j. dužni su smanjiti brzinu u tolikoj mjeri da mogu lako i brzo obaviti manevar skretanja ili zaustavljanja


Nakon našega napisa o promijenjenim rutama brzih brodova na obalnim linijama iz Ministarstva mora nam je stigla informacija da neće biti novih plovnih ruta, pa nije ni zabranjeno ploviti kroz Veli Ždrelac.
Naime, Ministarstvo mora je nedavno odlučilo da svi putnički brzi brodovi moraju imati posebne uređaje kako bi se uklopili u tzv. AIS sustav i preko kojih bi ih se moglo kontrolirati u svakome trenutku, gdje se nalaze i kojom brzinom voze ti brodovi, odnosno počelo je tom odlukom konačno i provođenje pojedinih propisa o sigurnosti na moru koji su bili “mrtvo slovo na papiru”. Neki su brodari na Jadranu već dobili i prijave, jer nisu poštivali sve takve propise. Slijedom toga i na zadarskom području su brzi katamarani počeli pronalaziti nove rute na svojim putničkim linijama za otoke, jer su htjeli izbjeći plovidbu kroz tjesnace, one uske gdje je točno propisano kolikom brzinom se može ploviti. Između ostalih katamaran “Paula” je na liniji za Zverinac zaobilazio Veli Ždrelac i prema luci Rivanj plovio okolo cijeloga toga otoka sa sjeverne strane i tako kasnio u dolasku u zadnju luku, Zverinac ili Zadar.
No, iz Ministarstva mora je Zadarski list obaviješten kako je protekloga petka u Zadru održan sastanak predstavnika toga ministarstva, Agencije za obalni linijski promet i brodara koji održavaju linije u obalnome prometu, a na temu morskih uskih prolaza na šibenskom i zadarskom arhipelagu.
-Zaključeno je da brodovi u obalnome linijskom prometu neće mijenjati rute kroz prolaze Veli Ždrelac, kroz Sedmovraće, prolaz između otoka Obonjana i Zmajana, te između otoka Mišnjaka Velog i Gumanca, potom kroz Kokanski kanal, te i prolaz između rta Kakan i otoka Kamešnjak Veli. Plovidba će se i dalje odvijati tako da su zapovjednici dužni uspostaviti sigurnu brzinu, t.j. dužni su smanjiti brzinu u tolikoj mjeri da mogu lako i brzo obaviti manevar skretanja ili zaustavljanja. Red plovidbe se neće mijenjati, jer će brodovi u obalnome linijskom pomorskom prometu moći nadoknaditi zaostajanje ubrzavanjem na dijelu puta na kojem je dopuštena veća brzina, ističe u svome izvješću za Zadarski list glasnogovornica Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Marina Halužan. Dodaje također da i Lučka kapetanija Zadar redovno nadzire plovidbu na cijelom svom području za kojega je nadležna i kada su pitanju manji gliseri, koji nerijetko voze nedopuštenim brzinama i blizu obale.Podsjetimo da se u navedenim tjesnacima zato što su uži od 300 metara, ne smije voziti brže od osam čvorova, a katamarni voze i dvostruko, pa i trostruko brže.