Prednost pomoćnicima koje djeca poznaju: Za 75 mjesta, javilo se 124 osobe

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika valentinam
ZAVRŠIO JAVNI POZIV
Ne traži svaka škola isti broj pomoćnika jer nema svaka škola isti broj učenika, niti isti broj učenika s teškoćama u razvoju. Ali, činjenica je da su potrebe osnovnih škola za pomoćnicima u nastavi na području Zadra dosta velike, kazala je Vuković
Arhiva ZL
U najboljem interesu djeteta je da dobije istog aistenta, a ne da se mora ponovno prilagođavati

Javni poziv za prijavu kandidata u svrhu zapošljavanja pomoćnika u nastavi učenicima s teškoćama u osnovnim školam Grada Zadra trajao je od 11. do 23. srpnja. Kako doznajemo od Martine Vuković iz Upravnog odjela za odgoj i školstvo Grada Zadra, ove su se godine prijavila 124 kandidata. U usporedbi s prošlom godinom (kada je bilo 163 prijave), prijavilo se 39 kandidata manje.

Besplatna edukacija krajem kolovoza

Od prijavljena 124 kandidata, raspisat će se postupak za izbor 75 pomoćnika u nastavi za učenike s teškoćama koji su na temelju Rješenja o primjerenom obliku školovanja integrirani u redovni sustav osnovnoškolskog odgoja i obrazovanja u osnovnim školama Grada Zadra.

Vuković objašnjava kako prednost imaju kandidati koji su već bili dio projekta te njih uzimaju automatski.

- Ako nemamo nikakve službene prigovore od strane škole, uzimamo iste kandidate. To je u najboljem interesu djeteta jer jednom kada se ono navikne na pomoćnika, teže je nanovo raditi novu prilagodbu, kazala je Vuković, dodavši kako se, isto tako, svake godine dogodi da dio kandidata odustane, nađe bolji posao, ili više ne žele to raditi pa se tada otvaraju nova radna mjesta.

Kandidati koji se prvi put prijavljuju, morali su imati sljedeće kompetencije: srednju stručnu spremu, morali su biti s područja Grada Zadra, imati iskustvo u radu s djecom s teškoćama te završen studij na edukacijsko-rehabilitacijskim fakultetima. Vuković je naglasila kako su prije angažmana u školama, kandidati dužni imati najmanje 20-satnu edukaciju kako bi stekli potrebne kompetencije za rad, a novost za kandidate koji uđu u uži krug, a ne budu imali položenu edukaciju od 20 sati, je besplatna edukacija koja će se održati krajem kolovoza.

- Asistenti potpisuju ugovor o radu na nepuno radno vrijeme na 10 mjeseci, koliko traje i školska godina (od rujna do lipnja). Nakon toga se ugovor prekida jer tako diktiraju uvjeti projekta. Onda se ponovno zapošljavaju od rujna do lipnja, objasnila je Vuković.

Raspoređivanje po školama

Vuković objašnjava kako nakon završetka prijava, slijedi odabir i raspoređivanje asistenata u nastavi po školama.

- Raspoređivanje je individualno. Ne traži svaka škola isti broj pomoćnika jer nema svaka škola isti broj učenika, niti isti broj učenika s teškoćama u razvoju. Ali, činjenica je da su potrebe osnovnih škola za pomoćnicima u nastavi na području Zadra dosta velike, kazala je Vuković.

Vuković je objasnila kako škole Gradu Zadru do kraja školske godine predaju dokumentaciju o potrebi za pomoćnicima za narednu školsku godinu. Potom povjerenstvo, odobrava asistente na temelju te dokumentacije.

Asistenti se plaćaju prema satnici djeteta. Koliko dijete odradi sati uz asistenciju, toliko asistent dobije plaću. Primjerice, ako dijete ima asistensciju 23 sata mjesečno, neto plaća asistenta je 2.300 kn (koja je ujedno i najmanja plaća), dok je najveća plaća 3.100 kuna za 31 sat asistencije (to je najveća satnica koju imaju djeca 7. i 8. razreda). Na to još ide i putni trošak koji se pomoćnicima plaća u realnom iznosu, najviše 400, a najmanje 250 kuna (osnovni gradski prijevoz). Pomoćnicima će, kao i prošle godine, biti osigurana božićnica i regres.

Financiranje projekta

Vuković je kazala kako se projekt financira dijelom iz EU fondova (52 pomoćnika) i dijelom iz gradskog proračuna (23 pomoćnika).

- Iznos bespovratnih sredstava koja smo dobili za četverogodišnje razdoblje od 2017. do 2021. godine je 7.855.332,12 kuna. Projekt je počeo 1. kolovoza 2017. i traje do 31. srpnja 2021. godine. Naš udio sufinanciranja iznosi 1.386.235,08 kuna, prema omjeru financiranja unutar projekta 85%:15%, pojasnila je Vuković.

 

 

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno