Četvrtak, 25. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

9 C°

“Adriana 36” vrijedna 300 tisuća eura

26.08.2010. 22:00
“Adriana 36” vrijedna 300 tisuća eura


“Adriana 36” je jahta koju mi nazivamo mlađom sestrom njezine prethodnice “Adriane 44”, koja je proizvedena prije dvije godine i dva metra je veća od “Adriane 36”. Ona će se i dalje proizvoditi, jer ima svoje kupce, ali uvidjeli smo da je taj brod prevelik i preskup. Zato smo se odlučili za proizvodnju manje jahte, pristupačne svakom nautičaru i onima koji se žele osjećati sigurno dok sami plove, kaže Vidaković
Zadarska brodograditeljska tvrtka “SAS Vektor” u slobodnoj prodaji, kao i u svojoj charter ponudi, odnedavno ima novi model broda “Adriana 36”, koji će svjetsku premijeru doživjeti krajem listopada ove godine na biogradskom nautičkom sajmu.
Velika očekivanja usred recesije
Riječ je o desetmetarskom brodu, čija je vrijednost od 250 do 300 tisuća eura sa svim davanjima, ovisno o opremi, koji bi se u moru trebao naći početkom listopada. Kako doznajemo u razgovoru s Denisom Vidakovićem, direktorom “SAS Vektora”, novi je brod “posijao” velika očekivanja, jer navodno se radi o modelu za kojim vlada veliki interes zbog čega se očekuje dobra prodaja, kako na domaćem, tako i na svjetskom tržištu. U okruženju svjetske gospodarske krize, koja je upravo ove godine u najvećoj mjeri pogodila Hrvatsku, a nije zaobišla ni brodogradnju, ovakav je potez pravo osvježenje za ovu gospodarsku granu. Ugodno je iznenađenje i za nautičare, kupce od kojih su se mnogi, potaknuti lošom situacijom u hrvatskom gospodarstvu, možda i oprostili s kupnjom hrvatskih proizvoda.
– “Adriana 36” je jahta koju mi nazivamo mlađom sestrom njezine prethodnice “Adriane 44”, koja je proizvedena prije dvije godine i dva metra je veća od “Adriane 36”. Ona će se i dalje proizvoditi, jer ima svoje kupce, ali uvidjeli smo da je taj brod prevelik i preskup. Zato smo se odlučili za proizvodnju manje jahte, pristupačne svakom nautičaru i onima koji se žele osjećati sigurno dok sami plove, kaže Vidaković, pojasnivši kako je “Adriana 36” formalno zamjena za “Adriju 1002”, koja je na tržištu već 15 godina u raznim verzijama, ali novi bi model trebao pratiti liniju “Adriane 44”, samo u manjim gabaritima.
Velika očekivanja usred recesije direktor opravdava specifičnošću nautičke klijentele, kupaca za koje kaže da se svog gušta ne odriču ni pod koju cijenu.
– Iako je kod nas najintenzivnija posljednjih godinu dana, recesija je u Europi i svijetu prisutna već dugo i u tom je razdoblju evidentno da su upravo nautičari specifična klijentela. U ispunjenju svoje želje za uživanjem u moru i brodovima oni ne odustaju, to je za njih strast, ovisnost koje se ne odriču, rekao bih gušt koji se skupo plaća, kaže Vidaković, istaknuvši kako za iduću godinu očekuju gotovo dvostruko povećanje prometa i to upravo zahvaljujući Adriani 36, ali nažalost i masovnim gašenjima drugih konkurentskih brodograditeljskih tvrtki.
Kako navodi, broj kupaca u recesiji se nije smanjio, a evidentno je da je dosadašnji godišnji promet “SAS Vektora” iznosio oko dva i pol milijuna eura, dok je za iduću godinu planirano ostvarenje prometa od čak 4 milijuna eura.
– Ne mogu reći da nas kriza nije dotaknula, jer i mi smo ove godine prošli kroz teško razdoblje. Veliki su teret podnijeli i naši zaposlenici jer bili smo primorani na rezanje plaća, pa su šest mjeseci radili za 20 posto manju plaću, ali i to je razdoblje prošao i sada nastavljamo dalje, kazao je Vidaković, naglasivši kako su već dva broda “Adriana 36” prodana za charter, a do kraja godine trebala bi se prodati još tri.
Osam brodova za državu
Osim toga, istaknuo je kako je već sada osam brodova Vektor 950 rezervirano za državnu službu, i to četiri za policiju, a četiri za carinu, zahvaljući čemu se već sada može reći da će 2011. godina biti rekordna po ugovorenim poslovima.
– Naša ciljana skupina su charteri u Hrvatskoj, kojih godišnje bude od 30 do 40, a “Adriana 36” će osim na hrvatski Jadran biti plasirana na sva okolna tržišta. Najviše očekujemo od Slovenaca koji su uvijek bili najbolji kupci, jer oni uistinu vole more i brodove, ali i od Talijana koji po svojim zakonima brodove veličine do deset metara niti ne moraju registrirati. Zato očekujemo da će upravo Talijani biti jako dobri kupci “Adriane 36”, jer oni se baziraju na kupnju brodova takvih gabarita, zbog čega im, primjerice, nismo prodali niti jedan brod “Adriana 44”, pojašnjava Vidaković, naglasivši kako se najveća potražnja očekuje nakon pojavljivanja “Adriane 36” na moru, jer tek kada brod zaplovi on privlači najviše pažnje i zanimanja potencijalnih kupaca.
Naglasio je, također, kako od “Adriane 36” očekuju više slobodne prodaje u odnosu na charter čija tjedna cijena najma stoji od 2.500 do 3.000 eura. Ovaj je novi brod, kako navodi direktor, prema prvotnim planovima na moru trebao biti još u svibnju ove godine, ali zbog zakašnjenja dobavljača kalupa iz Slovenije, proces je usporen, ali bi već 1. listopada “Adriana 36” trebala zaploviti.
Među brodovima u proizvodnju “SAS Vektora” na tržištu su već godinama poznati Vektor 950, njihov najmanji brod, dužine trupa osam metara, potom desetmetarska Adria Vektor 1002, na Jadranu najpoznatija, gdje je zastupljena u 300 komada te dvanaestmetarska Adriana 44 i sada nova, manja, Adriana 36.
– Svi naši brodovi su dobri, stabilni i funkcionalni. U početku su bili namijenjeni uglavnom za charter i grubljih linija, jer sva je pažnja bila usmjerena isključivo na stabilnost i pouzdanost. Tek u posljednje vrijeme, od izrade “Adriane 44”, počelo se raditi i na estetici, ističe Vidaković.