Srijeda, 24. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

13 C°

Da je barem sve kao lani

26.08.2011. 22:00
Da je barem sve kao lani


Skupština Tankerske plovidbe jednoglasno je usvojila sve predložene odluke, a ključna je zadržavanje lani, srećom i vještinom, ostvarene dobiti od 81,9 milijuna kuna u svrhu preživljavanja sadašnjeg stanja vozarina


U hotelu Pinija  po ustaljenoj tradiciji  održana je, u petak u podne,  Glavna skupština dioničara  Tankerske plovidbe na kojoj  su sve odluke brzo usvojene.  Usvojeno je, dakle, Izvješće  o radu uprave, Nadzornog  odbora, godišnja financijska  izvješća, izvješća i mišljenje  revizora te razrješnice (odobrenja za rad) Upravi i Nadzornom odboru društva. I  ona bitna odluka usvojena je  kako je i predloženo, a riječ  je o rasporedu dobiti ostvarenoj u 2010. godini. Dakle, 81,9 milijuna kuna dobiti raspoređuje se u potpunosti u zadržanu dobit.
Kako nam je prenio predsjednik Glavne skupštine  Marko Krpina, sve su odluke  usvojene jednoglasno.
Dobit zadržana zbog  stabilnosti tvrtke
Isplate dividende neće biti, a namjena je tih sredstava, kao i većeg dijela dobiti kroz niz prethodnih godina, kada su bile unosne,  stabilnost tvrtke u ovim  teškim vremenima.
Tankerska plovidba Zadar  ostaje ključna tvrtka Zadarske županije i najveći brodar  u Hrvatskoj sada s nastavkom i produbljivanjem krize  naftnih brodara. U tom je  smislu bilo zanimljivije što  će predsjednik Uprave Mustać kazati o aktualnim prilikama, nego već znanim i  objavljenim.
 – Neminovno je bilo  Skupštini najaviti da sadašnja kriza nosi neminovne  gubitke u 2011. godini, ako  se prilike na svjetskom  tržištu radikalno ne primijene, za što, nažalost, nema  najava niti indikatora.  Uglavnom, Tankerska plovidba brodila je i lani i preklani kroz krizu, ali je ugled  tvrtke među naručiteljima  usluge prijevoza nafte i derivata, vješto manevriranje  između spot tržišta i čartera,  ali i prodaja jednog ostarjelog broda ipak donijela dobit. No, gubici se voze već s  prvim kvartalom ove godine  i nastavljaju i dalje.
Godina brodarske  muke
Tržište, posebice temeljnog posla Tankerske plovidbe – prijevoza nafte u  dubokoj je krizi, koja je  odraz svjetskih ekonomskih  pa i političkih (ne)prilika.  Vozarine već dugo ne pokrivaju troškove. Ipak, najznačajniji hrvatski brodar i  u takvim uvjetima nastavlja  svoj razvojni program uz  uvjerenje da će prethodno  čuvani “bijeli novac za crne  dane” biti dostatan za pokriće gubitaka i osiguranje  nastavka investicija. U brodarskom svijetu oči su već  uprte u 2012. za dobre poslove već otpisane 2011. godine. Na žalost, informacije  koje se trenutačno mogu dobiti u svijetu ne daju velike i  dobre nade niti za iduću  godinu. Osim smanjenja  svjetske trgovine naftom,  kao posljedica slabog oporavka niza zemalja, opće  nestabilnosti i pada svjetske  trgovine, prilike se kompliciraju stalnim uvećanjem  flote. Kada je posla malo, a  brodova previše, prisiljeni  su voziti gubitke ili obustaviti posao. No, kako se  brodovi naručuju dvije pa i  više godina unaprijed, na  svjetska mora stižu brodovi  građeni za prethodne  višegodišnje konjukture, i  otežavaju ionako težak položaj brodarskih usluga.