Udruga za zaštitu potrošača upozorava: Komunalne tvrtke zaobišle naplatu odvoza otpada po stvorenoj količini

Slika korisnika valentinam
MOLIM OBJAVITE
Davatelji usluga koji su u meduvremenu donijeli cjenike usluga, uveli su obveznu minimalnu javnu uslugu (OMJU) - čitaj paušal: uslugu bez jasno utvrdene i mjerljive količine, a koja čini zamjenu za dosadašnji paušal, koja čini oko 75 posto cijene javne usluge, stoji u priopćenju Splitskog potrošača
Vedran SITNICA
Čistoća Zadar još nije izradila cjenik usluga koji je zakonska obveza

Preostalo je još oko dva mjeseca do kada su davatelji javne  usluge prikupljanja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada dužni donijeti račune za korisnike: gradane i pravne  osobe -  rok je 1. studeni 2018.godine, stoji u priopćenju  Udruge za zaštitu prava potrošača Splitski potrošač. 

 

Davatelji usluga koji su u meduvremenu donijeli cjenike usluga, prema dostupnim podacima s njihovih web stranica, uveli su obveznu minimalnu javnu uslugu (OMJU)  -  čitaj paušal: uslugu bez jasno utvrdene i  mjerljive količine, a koja čini zamjenu za dosadašnji paušal pod naziv:  naknada za održavanje sustava ili naknada za „zaduženi volumen posude", koja čini oko 75 posto cijene javne usluge. 

 

Tako je učešće paušala (za koje su korišteni protuzakoniti kriteriji, kao  što su: površina stanova/poslovnog prostora, broj članova kućanstva/radnika, broj kreveta...) OMJU u ukupnoj cijeni javne usluge čini po gradovirna Sinj: 47,68 posto, Crikvenica 83,02 posto; Hvar 79,82 posto, Krk  64,33 posto; Osijek 71,76 posto; Pag 92,65 posto; Pula 69,54 posto, Supetar Brač 82,14 posto... 

Čistoća grada Rijeke svojim cjenikom nije utvrdila OMJU - pohvalno  (?!), što svesrdno podupiremo, da cijena prikupljanja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada bude isključivo usluga prema količini predanog otpada, odnosno sukladno Zakonu. 

 

Gradovi: Zagreb, Karlovac, Zadar, Split, Šibenik, Makarska   nisu (još)  izradili cjenike usluga... 

 

lz navedenog proizlazi da je od dobrodošlog zakonskog rješenja, „zahvaljujući" Uredbi Vlade RH  i odredbama bez ovlaštenja iz Zakona, dobili  smo plaćanje javne usluge prema količini predanog otpada svega oko 25  posto cijene. Ovo vrijedi za vlasnike kuća gradskog predgrađa ili ruralnog područja, a suvlasnici stambenih zgrada ovu sitnu i nestimulativnu  „dobrobit" neće ni osjetiti - jer će iz mjeseca u mjesec imati iste  obračune usluga (kao i do sada). Drugim riječima: umjesto da su korisnici usluga dobili „mrkvu", dobili su/smo „batinu" i to uz paušal i drakonske kazne. 

Valja konstatirati da veći dio davatelja javne usluge, osim protuzakonitih kriterija, opterećuje gospodarstvenike s dodatnim koeficijentima -  sve suprotno kriteriju predane količine. 

 

Na kraju, fizičkim i pravnim osobama, posebice HGK i HOK, nudimo  dobre usluge savjetovanja za dostavu prigovora/reklamacija, i osporavanja općih akata - odluka gradova radi zaštite prava korisnika javnih usluga. stoji u priopćenju koje potpisuje Vlado Biljarski, predsjednik Udruge  za zaštitu prava potrošača Splitski potrošač. (ZL)

 

 

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno