Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

13 C°

Parkirna udruga za “penaliranje” umjesto kažnjavanja

Autor:

26.09.2009. 22:00
Parkirna udruga za “penaliranje” umjesto kažnjavanja

Foto: Ivan JAMIČIĆ



“Penaliranje” kao najnoviji prijedlog, znači da bi 70 kuna iznosila kazna ukoliko vozilo ne bude odvezeno s parkirališta u periodu do 30 minuta nakon isteka plaćenog vremena, 140 kuna nakon isteka 60 minuta od plaćenog vremena i tako dalje. Svakih pola sata nakon isteka plaćenog vremena parkiranja, kazna bi se “penalirala”, odnosno povećavala za 70 kuna


Odlukom Gradskog vijeća Zadrani su se nedavno najprije suočili s rastom cijene parkiranja, potom s plaćanjem parkiranja na bivšem atletskom stadionu “Ravnice”, danas poznatom kao “Đil”, da bi konačno ostali potpuno zbunjeni najavljenim izmjenama u načinu naplate kazni, nakon što je Ustavni sud donio odluku kako je dosadašnji način protuzakonit i protuustavan.
Određen je potom i zakonski rok za prilagodbu, no građani nisu znali jesu li u tom periodu dužni plaćati kazne koje im se izriču ili će, pak, čekati istek spomenutog roka prilagodbe. Ono što slijedi nakon isteka tog roka, točnije od 1. siječnja 2010. godine za sada je također nepoznato, jer način naplate parkiranja ulaskom u iduću godinu ovisi o odluci Sabora. Građane je tako posebno uznemirila posljednja vijest, a u kojoj se spominje takozvano “penaliranje” umjesto kažnjavanja, a kojeg predlaže Parkirna udruga.
“Dnevna karta”
Sve je ovo unijelo velike nejasnoće, pa ni Zadrani više ne znaju jesu li obvezni platiti kaznu koja je “osvanula” na automobilu.
Dosadašnju, te onu trenutačnu i donekle buduću situaciju u vezi s kaznama za neplaćeno parkiranje pojašnjava Ante Basioli, direktor zadarske tvrtke “Obala i lučice”.
– Sva parkirna poduzeća u državi, dakle na nivou Hrvatske, parkirne udruge, pa tako i Zadar, imalo je jedinstvenu, takozvanu ugovornu kaznu. Ona je podrazumijevala da se cijena jednog sata parkiranja množi s 15, pa je tako u Zadru kazna za parkiranje u prvoj zoni iznosila 75 kuna. Isto tako, kazna za parkiranje u 3 zoni iznosila je 45 kuna i tako je bilo posljednjih sedam godina, od zadnjeg poskupljenja cijene parkiranja 2002. godine, kazao je Basioli, pojasnivši kako su prve promjene uslijedile tek prije mjesec dana, kada je Gradsko vijeće donijelo odluku od poskupljenju parkiranja za jednu kunu.
Osim toga, odlučeno je da u ljetnim mjesecima, točnije u periodu od 1. srpnja do 31. kolovoza cijena jednog sata parkiranja u prvoj zoni iznosi 12 kuna, te 10 kuna u drugoj zoni, dok će druge dvije zadržati istu cijenu kao i zimi. Prema tome, kazna za parkiranje u prvoj zoni sada iznosi 90 kuna, u drugoj zoni kazna je 60 kuna, u trećoj zoni ona iznosi 45 kuna, a 30 kuna plaćaju “neposlušni” vozači za parkiranje u četvrtoj zoni.
– To su ugovorne kazne koje zakonski vrijede do 31. prosinca 2009. godine. Ovakav je način kažnjavanja Ustavni sud ukinuo, no njenu konačnu zamjenu je prolongirao do kraja godine, nakon čega će na snagu stupiti novi način naplate parkiranja, a koji će biti ustavan. Ukoliko Sabor do tada ne izglasa novu odluku, mi moramo sami izraditi svoju takozvanu “dnevnu kartu” po kojoj ćemo moći pravno postupati. Potrudit ćemo se da ta kazna bude minimalna i uljudna, a odnosit će se na cijenu karte, ovisno o parkirnoj zoni, koja će se množiti s brojem sati tog radnog dana, pojasnio je Basioli, naglasivši kako je to za sada tek prijedlog kojeg Gradsko vijeće treba usvojiti.
U Zadru minimalne kazne
Basioli je također napomenuo da su za neustavnost dosadašnjeg načina naplate isključivo krivi veliki gradovi poput Zagreba i Osijeka gdje su kazne za parkiranje bile uistinu prevelike, a to dokazuje i činjenica da, primjerice, u Zagrebu, sat parkiranja u drugoj zoni iznosi 16 kuna, što znači da kazna za parkiranje na tom području iznosi najmanje 240 kuna, što je krajnje neprihvatiljivo. Čudno mu je, kako kaže Basioli, jedino to što je iste ove odredbe Ustavni sud najprije prihvatio, da bi ih sada ukidao.
– Zadar za sve ovo nikako nije kriv, nikada nismo imali razloga za ići na Ustavni sud, jer naše su kazne uvijek bile minimalne. Mi ne živimo od kazni i one nam nikada nisu bile u interesu niti nam takav način rada odgovara. Spomenute “dnevne karte” sigurno će za građane biti povoljnije od onoga što odluči Sabor, jer saborska odluka će biti jednaka za sve gradove, pa će tako i Zadar biti usklađen sa Zagrebom, Rijekom ili Osjekom čije su potrebe drugačije, kazao je Basioli, spomenuvši potom “penale” kao najnoviji prijedlog, a prema kojem bi 70 kuna iznosila kazna ukoliko vozilo ne bude odvezeno s parkirališta u periodu do 30 minuta nakon isteka plaćenog vremena, 140 kuna nakon isteka 60 minuta od isteka plaćenog vremena i tako dalje.
Dakle, svakih pola sata nakon isteka plaćenog vremena parkiranja, kazna bi se “penalirala”, odnosno povećavala za 70 kuna.
– To su tek prijedlozi i ne znamo hoće li ih Sabor usvojiti niti što i kada možemo očekivati. Za sada znamo da nama ovakav način nikako ne odgovara, no nažalost, morat ćemo se prilagoditi svemu onome što Sabor odluči, kazao je Basioli.