»POGLED PREMA ZALEĐU« Uviđa se kako su Ravni kotari zapušteni turistički potencijal

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika mkvanja
Konferencija u sklopu projekta MADE IN-LAND
Velika većina ljudi u turizmu želi u kratko vrijeme zaraditi što više. Međutim, ovo nije održivo i čak je i opasno za destinaciju i resurse. Naime, ovaj turistički rast kojega imamo ne prati ulaganje u infrastrukturu. Imamo još uvijek mnogo nelogičnosti u samom sustavu, a i činjenica kako danas ovdje nema predstavnika nekih turističkih zajednica i hotelskih kuća isto nešto pokazuje, istaknuo je Čvrljak
Zvonko KUCELIN
Konferencija je izazvala veliku pažnju posjetitelja

Posljednjih godina se uviđa kako su Ravni kotari zapušteni turistički potencijal. Ipak, imamo pozitivan trend te je u zadnje vrijeme izgrađeno oko 250 kuća za odmor. Međutim, vrijeme je da i oni odgovorni za turizam počnu ozbiljnije shvaćati vrijednost i potencijale ovoga područja. Turizam nije samo sunce i more. Gradovi se moraju prestati ponašati kao da su samodostatni jer su bez zaleđa slabi. Ravni kotari mogu u sljedećih nekoliko godina postati izletnička top destinacija, istaknuo je u svom govoru Vanja Čvrljak, direktor TZ Ravni kotari koja je, kako je pojasnio, osnovana kako bi ubrzali proces prepoznavanja ove regije kao važne turističke destinacije. U njoj je okupljeno sedam jedinica lokalne samouprave čiji su načelnici prepoznali potrebu zajedničkog rada.

Zadarskom dijelu projekta 2,7 milijuna kuna

Čvrljak je govorio na jučerašnjoj konferenciji »Pogled prema zaleđu«, koja je jedna od aktivnosti u sklopu projekta MADE IN-LAND (MAnagement and DEvelopment of INLANDs), a koji za cilj ima uskladiti razvoj potencijala zaleđa s potrebama i kvalitetom života lokalne zajednice. Uz Agenciju za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA, koja je organizator konferencije, u projektu sudjeluje još devet partnera iz Hrvatske i Italije, a sufinancira se sredstvima programa prekogranične suradnje Italija - Hrvatska 2014. - 2020.​ Zadarska županija za svoj je dio projekta dobila gotovo 2,7 milijuna kuna, a projektnim se aktivnostima planira promovirati i poboljšati dostupnost kulturne i prirodne baštine kopnenih područja.
Vanja Čvrljak je istaknuo kako je potrebna promjena mentaliteta kako bi došlo do promjena u turizmu.
- Velika većina ljudi u turizmu želi u kratko vrijeme zaraditi što više. Međutim, ovo nije održivo i čak je i opasno za destinaciju i resurse. Naime, ovaj turistički rast kojega imamo ne prati ulaganje u infrastrukturu. Imamo još uvijek mnogo nelogičnosti u samom sustavu, a i činjenica kako danas ovdje nema predstavnika nekih turističkih zajednica i hotelskih kuća isto nešto pokazuje, istaknuo je Čvrljak.

«Moramo odrediti tko je naš gost«

Uz Vanju Čvrljka na konferenciji su govorili i Nedo Pinezić, koji je govorio o iskustvu rada na projektu »Feel & taste«, a održani su i okrugli stolovi na kojima su sudjelovali lva Bencun, Tomislav Klarin, Božena Krce Miočić, Tomislav Fain i ostali stručnjaci iz turizma koji su pokušali dati uvid u mogućnosti razvoja zadarskog zaleđa.
- Mi u pozicioniranju na tržište nismo u obzir uzeli zaleđe i ponašali smo se kao da imamo samo plaže i more. Naši pomaci su zakašnjeli i promjena mora biti strateška odrednica županije ili države. Također, moramo odrediti tko je naš gost, a što još uvijek ne znamo, rekla je jučer u panel raspravi Božena Krce Miočić. Istaknula je kako trebamo saznati što je autohtonost kako bismo ju mogli prodati.
- Mi nemamo turizam, mi smo postali statistički ured. Ove godine mene je bilo sram ući u svoju destinaciju jer je bila prljava. Ako se nešto ubrzo ne promijeni bit će još i gore i moramo napraviti neke bolne rezove kako bismo ostvarili pomak, rekla je Krce Miočić.
Iva Bencun je istaknula edukaciju i komunikaciju kao dva najvažnija faktora koja će dovesti do razvoja turizma u zaleđu. Naime, rekla je kako velik broj ljudi koji radi u turizmu ni ne zna ljepote zaleđa te bi ih trebalo o tome educirati kako bi potom oni to mogli prodati turistima.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno