Došljak iz budućnosti

Slika korisnika admin
Autor: 
mercedes
Jedan od najluksuznijih karavana današnjice - Mercedes E

T model Mercedesa E klase, odnosno jedan od najluksuznijih karavana uopće, prošlog je tjedna novinarima predstavljen u Wiesbadenu. S obzirom na to da se radi o opciji koja se još krajem sedamdesetih godina prošlog stoljeća "drznula" apsolutno luksuznom automobilu dodati i karavansku verziju, ovaj se Mercedesov model očekivao s posebnim nestrpljenjem. S razlogom jer rezultat je više nego dobar u svim segmentima. Ponajprije, unatoč dužini od 4868 mm te širini od 1822 mm i uobičajenoj visni od 1506 mm zadržao je tipičan limuzinski sklad. Od markantne, skoro monumentalne prednje maske pa sve do stražnjih svijetala T model E klase odiše elegancijom koja se nastavlja i u unutrašnjosti vozila. Putnike ponajprije impresionira obilje prostora koji je posebno upečatljiv na stražnjoj klupi. Tu prostranost donekle pojašnjava međuosovinski razmak od 2874 mm a ono gdje racio trenutačno kapitulira je 695 litara volumen u prtljažniku koji se k tome može povećati do 1950 litara.

Prigodnu konferenciju za novinare vodio je dr. Thomas Weber, član uprave zadužen za razvoj automobila odnosno jedan od najvažnijih ljudi Mercedesa uopće, koji se posebno osvrnuo na motore T modela. Istaknuo je pak one oznake "blueEficienci" koje uz veliku snagu karakterizira iznimno niska potrošnja goriva i emisija CO2. Prema njegovom mišljenju jedan od najpogodnijih je E250 CDI snage više nego dovoljnih 204 KS (prosječna težina automobila je 1,8 tona) te golemih 500 Nm okretnog momenta. Unatoč sjajnoj dinamici jer mu je ubrzanje od 0 do 100 km/h samo 7,8 sekundi, u prosjeku troši samo 5,7 litara goriva na stotinu kilometara uz emisiju CO2 od 150 g/km. U tvrdnje dr. Webera o ekološki iznimno osviještenim motorima mogli smo se za 200 kilometara testnih vožnji u okolici Wiesbadena i Frankfurta i sami uvjeriti - uz iznimnu lakoću kojom se T model kreće kako autocestama (u Njemačkoj na većini dionica ne postoji ograničenje brzine) prosječna potrošnja nije prelazila 8 litara a na testu smo imali i moćnika E 350 CDI.

Karavanska E klasa ima i čitav niz dodataka poput specijalno konstruirane krovne kutije sa setom putnih torbi, putnog hladnjaka ili mogućnosti ubacivanja trećeg reda sjedala pa je zapravo riječ o automobilu koji će zadovoljiti potrebe skoro svih tipova korisnika. Čak i onih koji se ni na putovanju ne mogu odvojiti od mobilne internetske veze - tri putnika mogu zahvaljujući ugrađenom "routeru" putem SIM kartice neovisno "surfati" ma gdje se nalazili.

E T model zahvaljujući naprednim tehnološkim rješenjima u koje se idealno uklapa čak 9 neovisnih elektronskih sustava što direktno utječu na sigurnost vožnje, djeluje, baš kao i simpatični Spielbergov filmski lik podudarnih inicijala, kao da je došao s drugog planeta ili u najmanju ruku dalje budućnosti. No, kako se ipak radi o realnosti, hrvatskim kupcima koje nije pogodila recesija dostupan je po cijeni od 51 tisuću eura za model E 200 CDI BlueEfficiency pa sve do 87,4 tisuće za benzinski E 500.

 AMG: 525 KS
E T model je dobio i svoju AMG opciju. Motor koji ju pokreće ima zapreminu od 6,2 litre smještenih u osam cilindara dok mu je snaga 525 KS pri 6800 okretaja. Opremljen je i automatskim mjenjačem 7G-Tronic a ubrzanje od 0 do 100 km/h je - 4,6 sekundi! Prosječna potrošnja od 12,8 litara je zadržana u prihvatljivim granicama a zadovoljstvo izaziva i podatak kao su za zaustavljenje automobila zadužene karbonsko-keramičke kočnice.
Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno