"Marko Polo" nasukao se zbog nautičke pogreške članova posade u straži

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika admin
MARKO_POLO
Brod je najprije zastrugao desnim bokom i udario desnim vijkom i kormilom u otočić Balabra, a nakon toga se nasukao na sjeverozapadni dio obale otočića Sit

Odsukavanje trajekta Marko Polo koji se "parkirao" u plićaku otočića Sit u subotu oko 2 sata, nastavljeno je i u utorak. Remorkeri Jadranskog pomorskog servisa " "Lukas", "Mak" i "Gea" uspjeli su ga povući metar i pol u more, a istodobno se stvara nagib na lijevoj i desnoj strani trajekta od deset stupnjeva. Pod masivnim brodom teškim 10154 bruto tona stvorila se takozvana kolijevka od zdrobljenog kamenja, što bi trebalo olakšati odsukavanje. Na mjesto nesreće tijekom jutra stigao je i najsnažniji remorker "David Prvi", a angažirani su i inženjeri s Instituta Ruđer Bošković.

Osim njih, pozvani su i mineri u slučaju potrebe rasterećivanja stijene oko trajekta. Stoga se u Jadranskom pomorskom servisu, koji izvlači nasukani trajekt, nadaju se kako će uspjeti brod vrlo skoro otrgnuti iz "zagrljaja" obale.

Ujutro su stigli i prvi rezultati istraživanja uzroka ove nesvakidašnje pomorske nesreće koje je provelo posebno Povjerenstvo osnovano po nalogu ministra Božidara Kalmete u ovu svrhu. Temeljem dosad prikupljenih podataka i obavljenih analiza, koji su potvrdili ono o čemu se u posljednja tri dana nagađalo, pokazalo se kako je riječ o ljudskoj pogrešci, odnosno o nautičkoj pogrešci članova posade u straži. Kako su izvijestili iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, oni nisu pravodobno promijenili kurs plovidbe na utvrđenoj poziciji, pa je brod najprije zastrugao desnim bokom i udario desnim vijkom i kormilom u otočić Balabra, a nakon toga se nasukao na sjeverozapadni dio obale otočića Sit izdignuvši se pramčanim dijelom čak 15 metara na otočko stijenje.

Jesu li članovi posade u vrijeme nasukavanja broda bili pod utjecajem alkohola još uvijek nije poznato. Naime, njihovi uzorci krvi i mokraće koji su im uzeti u biogradskom Domu zdravlja još u subotu ujutro, poslani su na žurnu analizu u Centar za kriminalistička vještačenja „Ivan Vučetić" u Zagrebu.

U ovoj pomorskoj nesreći, podsjetimo, nitko od 41 putnika i 64 člana posade nije bio ozlijeđen niti je zabilježeno onečišćenje mora. Na brodu su nastala veća oštećenja trupa, a otkazao je i jedan brodski propeler, no, ti su kvarovi sanirani još u subotu.

Povjerenstvo, kako je izvjestila Marina Halužan, glasnogovornica resornog ministarstva, nastavlja i dalje s radom.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno

Komentari

Slika korisnika baran
Ako su bili u plemenitoj akciji turističke promidžbe Hrvatske tj. ako su sva trojica na komandnom mostu - počev od sekonda palube i dva kormilara, "zabavljali" strankinje, onda su zaslužili priznanje a ne suspenziju i oduzimanje ovlaštenja. Jer puno će veći biti devizni priliv dogodine nego ova šteta pričinjena nasukavanjem. Mogao bi se kupiti novi brod. A sad šalu na stranu, struka je sve to predpostavljala, mislim na uzroke nasukavanja, samo znate nitko ni u krajnjem ludilu ne može vjerovati, da časnik u gvardiji, makar i nakratko nije u tijeku s pozicijom broda. To podrazumijeva i česte promjene kursa u ovom slučaju, jer na putovanju od Rijeke do Splita, svaka gvardija to mora napraviti i po desetak puta. Tu je uz ostalo radarski zaslon, tu je GPS. Zbilja je nevjerovatno da sekondo palube, ako ništa drugo, nije ugledao crvenu lanternu na otoku Balabra Mala, koja mu je trebala biti ili u provu - ako još nije promjenio kurs ili po desnom boku ako je to učinio po standarnom plovnom putu koji "Marko Polo" prolazi svaki drugi dan. To crveno svjetlo ima domet od čak 7 nautičkih milja, pa da ga je vidio i na samo 2 milje moglo se sigurno reagirati. Gdje su bile oči kormilarima i to je posebno pitanje, jer oni sve kurseve znaju gotovo napamet budući imaju bogata iskustva. Zapovjednik broda i ostali članovi posade -njih 40-tak, spavali su snom pravednika jer je to uobičajeno, nije njihova smjena, a tako od pamtivjeka. Ako je drugi časnik palube pak bio u pripitom stanju onda mu treći u ponoća nije smio predati službu ako je imalo posumnjao u njegovu sposobnost obavljanja dužnosti. Po meni davanja uzoraka Centru "Ivan Vučetić" je za sudski postupak jedini službeni nalaz istrage, pa se stoga ne treba čuditi takvom postupanju iz Ministarstva mora. Ovo pišem samo kao prilog diskusijama, a znam da većina profesionalnih pomoraca možda u nijansama ima drugačija tumačenja, te da se u biti slažu s gornjim. Što se tiče odsukavanja, e...to im se zakompliciralo. Kako i ne bi kad grdosija naleti u punoj brzini s kojih 17 čvorova na otok! Po meni treba doći drugi trajekt i preko krmene rampe "Marka Pola" iskrcati sva putnička vozila iz njihove garaže. Ako treba i s pomoću pauk-službe. Tada treba opet istim putem ukrcati desetak šlepera i poslagati ih što bliže krmenom dijelu. Kad tako opterećena krma uroni kojih 2 - 3 metra - pod uvjetom da ima dostatne dubine, nasukani brod će se lakše potegnuti tegljačima natrag u more.