Odsukavanje "Marka Pola" moglo bi potrajati

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika admin
trajekt1009
Za odsukavanje broda Jadrolinija je angažirala tri tegljača Jadranskog pomorskog servisa

U ponedjeljak ujutro oko 7 sati započelo je odsukavanje masivnog 128.13 metara dugog trajekta "Marko Polo" s otočića Sita u Kornatskom arhipelagu, na koji se nasukao u subotu nešto prije tri sata.

Za odsukavanje broda Jadrolinija je angažirala tri tegljača Jadranskog pomorskog servisa; "Lukas", "Mak" i "Gea", a u pripravnosti se na mjestu nesreće nalazio i tegljač "Delta" splitskog Brodospasa kojeg je angažiralo Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.

Kako se otočić Sit, na koji se trajekt sa 105 osoba i 18 vozila u subotu na noć nasukao, nalazi na samoj granici zadarskog i šibenskog arhipelaga, radno polje na mjestu nesreće tegljačima su osiguravali brodovi šibenske i zadarske Lučke kapetanije te djelatnici obiju Pomorskih policija, a sve se to odvijalo pod stručnim nadzorom djelatnika resornog ministarstva.

Kako saznajemo trajekt koji se svojim pramčanim dijelom nabio 15-ak metara na otočko stijenje najprije su tegljači pokušavali pomaknuti bočnim "boksanjem" po krmi i istovremenim izvlačenjem. Iako su u početku, zbog škripe brodske prove po obalnom kamenju svi bili prilično optimistični, vrlo skoro pokazalo se kako takva taktika ne daje nikakvih rezultata. Nakon konzultacija stručnog osoblja ubrzo je promijenjena taktika pa se odsukavanju pristupilo na način da su sva tri tegljača vukla brod po krmi uz potporu brodskih motora Marka Pola, no, takav način pokazao se dugotrajnim.

- Prema informacijama iz Jadrolinije, s obzirom na složenost postupka i veličinu broda, odsukavanje bi moglo potrajati duže vrijeme. Naime, vodi se računa o tome da se brod još više ne ošteti s obzirom da se pramčanim dijelom u dužini od oko 15 metara nasukao na obalu otoka, kazala je Marina Halužan, glasnogovornica Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.

Naime, od siline udarca o stijenje na brodskom su dnu nastale pukotine zbog kojih je u brod na dva mjesta prodrlo more. Odmah nakon što je voda iz brodske strojarnice ispumpana, pokušalo se rupe na trupu broda najprije začepiti brzovezućim cementom, a kako se to pokazalo neučinkovitim, kasnije su sanirane podmorskim varenjem.

Halužan je naglasila da paralelno s odsukavanjem broda Povjerenstvo koje je osnovao ministar mora, prometa i infrastrukture Božidar Kalmeta nastavlja s radom kako bi se utvrdili uzroci ove pomorske nesreće te je vezano uz tijek istrage napomenula da će Ministarstvo o svemu izvijestiti javnost čim od nadležnog Povjerenstva dobije cjelovito izvješće.

Podsjetimo, istragu o razlozima nasukavanja provode inspektori sigurnosti plovidbe Ministarstva mora, prometa i infrastrukture. Još u subotu ujutro ispitan je zapovjednik broda Zdravko Reić, dežurni časnik, kormilar i upravitelj stroja, a svima njima u biogradskom su Domu zdravlja uzeti su uzroci krvi i urina zbog testiranja na alkohol i droge. No, cijeli ovaj slučaj trebalo bi rasvijetliti otvaranje crne kutije koja je izuzeta s broda, a koja sadrži sve podatke koji su prethodili nezgodi. Međutim, još uvijek nema nikakvih službenih najava kad bi se to trebalo dogoditi.

Jutros će se nastaviti odsukavanje Marka Pola koje je sinoć zbog mraka obustavljeno.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno