Subota, 20. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

14 C°

Trajekti će na Rivanj pristajati od idućega tjedna

26.10.2010. 22:00
Trajekti će na Rivanj pristajati od idućega tjedna


Trajektna luka Rivanj je, inače, zadnja u nizu trajektnih luka koje je na zadarskim otocima zadnjih godina financiralo Ministarstvo mora, a valja kazati da se to dogodilo zahvaljujući ministru Božidaru Kalmeti, koji će ostati upamćen i po tome što je želio da se na svakom dotad izrazito zapuštenom zadarskom otoku intervenira u pristaništa, gradnjom novih ili rekonstrukcijom starih


Izgradnja trajektne luke na otoku Rivnju konačno je završena i očekuje se da od idućega tjedna uz novo pristanište pristanu prvi trajekti. Za sutra je zakazan tehnički pregled novosagrađenoga pristaništa, a nakon toga će trajekti moći pristajati uz novi gat. Vjerojatno će se uspostaviti redovno pristajanje od utorka 2. studenog, s obzirom da ovaj otok ima tek dvije trajektne linije tjedno. Naime, kada je država na proljeće ove godine zbog ušteda uvela reduciranje trajektnih linija, na ovom su veze ostale samo utorkom i četvrtkom, što otočanima baš i ne odgovara. I tako je to sada zapravo apsurdno da je sagrađeno novo pristanište, a malo ljudi će ga koristiti. Puno više bi se vozili kada bi veze bile ponedjeljkom i petkom, jer to najviše odgovara otočanima, ali i teretnim vozilima. Jer, na Rivnju se dugo čekalo na trajektno pristanište, koje će otočnom stanovništvu omogućiti prijevoz građevinskoga materijala za potrebe gradnje, osobito gusterni i crnih jama. Dosad se trajektima nije moglo voziti takve materijale pa su se otočani snalazili na razne načine. Putnici su se mogli voziti trajektima, ali ne i vozila. Jer dosad su trajekti pristajali uz rivu za brze i druge linijske brodove i zbog neprilagođenosti za tu vrstu plovila trajekti se nisu mogli zadržavati radi iskrcaja tereta.
Trajektna luka Rivanj je, inače, zadnja u nizu trajektnih luka koje je na zadarskim otocima zadnjih godina financiralo Ministarstvo mora, a valja kazati da se to dogodilo zahvaljujući ministru Božidaru Kalmeti, koji će ostati upamćen i po tome što je želio da se na svakom dotad izrazito zapuštenom zadarskom otoku intervenira u pristaništa, gradnjom novih ili rekonstrukcijom starih. Ovom investicijom na Rivnju teškom 8,3 milijuna kuna je zaokružen cijeli sustav izgradnje trajektnih luka na zadarskim otocima i sada se na sve velike i male otoke može pristati bez obzira na vremenske prilike. Time je zadarskim otočanima prvi put u povijesti postalo dostupno uredno pristajanje brodova.
Ipak, valja podsjetiti da se rivanjsko pristanište gradilo neuobičajeno dugo, jednostavno se presporo rađalo, jer je radove izvodila virska tvrtka “Heres”, koja je to umjesto za šest mjeseci kako je stajalo u ugovoru, gradila više od dvije godine. Gradnja je počela u listopadu 2008. godine, a završena je prošloga tjedna. Investitor, Županijska lučka uprava kroz to je dugo vrijeme imala i previše problema s izvođačem i tek sada konačno može odahnuti.
Inače, trajektno pristanište na Rivnju je građeno po projektima splitske “Obale”, koja je projektirala sve ovdašnje trajektne luke pa su mu i karakteristike slične. I ovo zadnje pristanište je dugo 60 i široko 18 metara. Dubina je oko pet metara, do koje se uz rivanjsko pristanište došlo s malo problema, ali je izvođač bio prisiljen zadnjih dana iskopati morsko dno do potrebne dubine, kako bi se udovoljilo zahtjevima projekta.