Zadarska županija županija - 13 posto hrvatskog turizma

Slika korisnika admin
Marin ANIČIĆ
Gradonačelnik Biograda Ivan Knez s nagradom

Britanski časopis „the Guardian" objavio je nagrade u kategoriji „Travel Awards". Na ovogodišnjem Guardian Observer Travel Awards 2010. Hrvatska je proglašena četvrtom među najatraktivnijim europskim turističkim odredištima („Best European Country") nakon Austrije, Švicarske i Švedske.

Također, prema putničkim agentima „Choice Awards 2010." Hrvatska je proglašena u kategoriji „short haul" kao „up&coming rising star-the short haul destination" - odredište koje se najviše preporuča turistima pri odabiru svog putovanja.

„Travel Awards" je jedina turistička nagrada za koju u cijelosti i isključivo nominiraju te glasaju turistički profesionalci Velike Britanije.

Početkom studenoga Hrvatska turistička zajednica predstavit će se na najvažnijem turističkom sajmu WTM u Londonu gdje će svim zainteresiranima iz turističke branše kao i potencijalnim turistima prezentirati hrvatsku turističku ponudu.

Ovo je tek jedan najnoviji hvalospjev ovdašnjem turizmu, a najvrjedniji je svakako onaj kojim su čelni ljudi Svjetske turističke organizacije Hrvatsku proglasili europskim pobjednikom jer već treću godinu zaredom uz smanjenje gostiju u cijeloj Europi uvećava broj gostiju i noćenja.

Rovinjski finale

Počeli smo s tim, a ne s našim zbrajanjima i nagrađivanjima koja su provedena na tradicionalnim Danima hrvatskog turizma ove godine u Rovinju.

Na njima je predsjednica Vlade RH Jadranka Kosor izrazila zadovoljstvo, inače u političkoj i gospodarskoj stvarnosti Hrvatske rijetko, riječima:

- Puno dobrih želja, dobrih vibracija i dobrih ljudi, uz uspješnu sezonu, u kojoj na kraju podsjećamo i nagrađujemo svjesni da sve počinje od čovjeka. Ispunila sam lanjsko obećanje dano u Bolu i došla ovdje s polovinom Vlade, a ako dogodine sezona bude makar nijansu bolja od ove, obećavam da ću dovesti cijelu Vladu.

Hrvatska je dobila mnoštvo pobjednika, odnosno laureata niza nagrada za sezonu. Neki kažu i previše. No kad neka grana predvodi nacionalnu ekonomiju i u teškim prilikama ostvaruje ne tek gospodarske već i goleme socijalne učinke, ništa nije previše.

U Hrvatskoj boravi svaki 50. turist u Europi. Ove godine vjerojatno i nešto više od toga. Pet smo zemalja pretekli na ljestvici svjetske turističke konkurentnosti uzevši 34. poziciju (jedna - Ujedinjeni Arapski Emirati, je pretekla nas, no tu je riječ o sasvim drugom turizmu). Gotovo 10 milijuna gostiju i gotovo 60 milijuna noćenja rezime je godine.

Gdje je ZD županija

Gdje je tu naša Zadarska županija? U vrhu! Zadarska županija je četvrta hrvatska turistička regija prema brojkama gostiju i noćenja. Prva je Istra, slijedi Primorsko-goranska županija, potom Splitsko-dalmatinska, a onda Zadarska ispred Dubrovačko-neretvanske, Šibensko-kninske, Zagreba, Ličko-senjske i tako redom do broja 21. Zadarska županija je na 11-12 posto gostiju koji posjete Hrvatsku. U noćenjima do konca rujna ovo područje uzelo je 13 posto svih noćenja u zemlji. Nekad je udjel Zadarske županije bio ispod 10. To se promijenilo u zadnje tri-četiri godine. Ako uzmemo takve statistike, odnosno princip velikih brojki može se kazati da od 1.000 ljudi koji krenu na odmor bilo gdje u Europi u našoj za Europu i svijet maloj regiji završe njih dvoje.

 Zadarska odlika ovogodišnje najbržerastuće turističke regije u zemlji, odnosno posljednjih pet godina redovito jedne od najbržerastućih znači prije svega znatan potencijal za - investitore. Ne smijemo zaboraviti da je ono što Hrvatskoj i Zadarskoj županiji u njoj nasušno treba - investiranje. Svaka vrsta investicija, ali ovdje govorimo o turističkoj.

Investicije

Turizam je osuđen na poslovanje u najbespoštednijoj konkurenciji na svijetu jer se sve zemlje danas bave turizmom. Viznih i raznih drugih prepreka je svakim danom sve manje, varijante prijevoza su svakogodišnje sve pristupačnije i sve brže. Onaj tko padne s investicijama, brzo će pasti u konkurentnosti. Samo naizgled stvari se u turizmu ne mijenjaju. Naime, ispada da su većinom sunce i more, negdje snijeg i staze, potom čuveni svjetski velegradovi, potom kulturno-povijesne znamenitosti, ljepota prirode jednom za svagda podijeljeni u svijetu. No turizam kao i svaka druga industrija ima vrijeme tehnološke zastare. Nažalost, mnogi smatraju da se trendovi u turizmu mijenjaju svake četiri godine. Onaj tko ne investira i smještaj, podizanje standarda, uslugu, nove oblike turističkih sadržaja i aktivnosti i iznad svega u - doživljaj, propada.

Dakle, u jednoj afirmiranoj turističkoj zemlji Zadarska županija predstavljala bi afirmiranu turističku regiju. No ako se vratimo početnoj brojci prema kojoj od 1.000 putnika njih dvoje dolaze ovdje, valja nam neuobraženo priznati da ih najmanje 500, a vjerojatno i znatno više - nikad nije čulo za nas. Mnogi niti za Hrvatsku.

Upravo kod nagrađivanja najboljih i slavljenja sezone ocijenjene uspješnom, kreće aktivnost k upoznavanju tog velikog svijeta s nama. Dakle, od Londona za 10 dana kreće svjetsko uvjeravanje u naše adute u turizmu. Ono se odvija putem mnoštva mehanizama. Sajmovi ostaju važni, ali im nove tehnologije uzimaju dio važnosti. Tako je i Hrvatska turistička zajednica svjesna tih trendova već te godine smanjivala broj sajmova na koje ide u nacionalnu prezentaciju. Dio su ih popunile cehovske i slične udruge pojedinih segmenata turizma, dio regije ili gradovi. Internetski svijet sve je prisutniji, a tu su, naravno, i odnosi prema medijima kao i same poslovne odluke i povezivanja. Ministar turizma najavio ih je - do pred London.

U London i nemamo zašto ići ako ih do tad ne donesemo.

Kategorija: 
Tag: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno