Četvrtak, 25. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

6 C°

Mališani uče uz “Malog pauka”

26.10.2011. 22:00
Mališani uče uz “Malog pauka”


Pjesmice uz pokret su vrlo korisne za dječji razvoj jer se uz njih stvara pozitivno emocionalno ozračje između roditelja i djece


U Multimedijalnoj dvorani Gradske knjižnice Zadar održana je još jedna radionica pod nazivom “Pjesmice uz pokret”. Radionicu, koja je namijenjena roditeljima i djeci rane dobi, koji žele naučiti neke nove pjesmice uz pomoć kojih mogu učiti o sebi i svijetu oko sebe, vodile su Dijana Miočić, Marija Ivanković i Anita Matešić.
Radionica “Pjesmice uz pokret” održava već nekoliko godina. Voditeljice su odazivom roditelja i djece iznimno zadovoljne, što ih motivira za daljnji rad na ovome području. To podrazumijeva, kako pojašnjava Dijana Miočić, pronalaženje, prilagođavanje i uglazbljivanje pjesmica. Ako su pjesmice na stranom jeziku, prethodno ih je potrebno i prevesti.
– Pjesmice koje idu paralelno s pokretom namijenjene su djece od najranije dobi, od nekoliko mjeseci pa sve do polaska u školu. Tijekom radionica roditelji zajedno s djecom uče pjesmice uz pokret, koje su vrlo korisne za dječji razvoj, govori Dijana Miočić, ističući kako djeca najviše vole pjesmicu “Mali pauk”.
Dijana Miočić, Marija Ivanković i Anita Matešić pjesmice pronalaze uglavnom u stranim govornim područjima. Prevode ih te prilagođavaju pokretima. Hrvatska, kako navodi Miočić, ima malo takvih pjesmica. Ono što ima, uglavnom dolazi iz unutrašnjosti, dakle kontinentalnih krajeva Hrvatske. Oživljavanjem takvih pjesmica njeguje se i hrvatska tradicija, otima ih se zaboravu.
– Pjesmice uz pokret su vrlo korisne za dječji razvoj, u prvom redu jer se uz njih stvara pozitivno emocionalno ozračje između roditelja i djece. Dok pjevaju oboje osjećaju ugodu i tako se stvara povoljno tlo za rast djeteta u pozitivnoj obiteljskoj atmosferi. Pjesmice su korisne i u mnogim različitim područjima razvoja djeteta – utječu pozitivno na finu motoriku, dijete uz njih uči o tijelu, pomažu kognitivnom razvoju, razvoju sluha, a ritam koje te pjesme imaju utječe povoljno na djetetovo cjelokupno stanje, govori Miočić.
Mala djeca imaju veliku potrebu za kretanjem, a ako se u učenje uključi i pokret, ono postaje prirodnije i lakše. Ritmične i slikovite stihove popraćene pokretom dijete uči spontano, bez naprezanja, jer osjeća zadovoljstvo zbog procesa ponavljanja koji mu daje sigurnost i zbog blagotvornog utjecaja glazbe i ritma. Osim vidne i slušne percepcije razvija se prostorna percepcija, osjećaj za tempo i ritam, vježba se glasanje i izgovaranje, govorno i motoričko oponašanje. Istodobna uporaba govora i pokreta potiče finu motoriku, govor i opažanje. Takve igre se odvijaju u atmosferi pozitivnog emocionalnog stanja, što je vrlo bitan preduvjet za učenje. Ugoda koju im one stvaraju, otvara vrata njihove pažnje, a pažnja utire put komunikaciji koja je preduvjet govorno-jezičnog razvoja. U konačnici, djeca tako lakše uče i uživaju u učenju.