Četvrtak, 18. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

17 C°

Šolić: Što prije premjestiti promet trajekta u Gaženicu!

Autor: Damir Maričić

26.10.2012. 22:00
Šolić: Što prije premjestiti promet trajekta u Gaženicu!

Foto: Vedran SITNICA



Temeljno pitanje nije dovršetak terminala, i treće faze projekta Nova luka Zadar, jer on će sigurno u ovoj ili onoj formi i vremenu biti izgrađen, a bitno je imati promet i prihod u Lučkoj upravi koji je sada neznatan


Perica Šolić,  predsjednik Upravnog vijeća Lučke uprave Zadar,  boravio je u svojstvu pomoćnika ministra pomorstva, prometa i infrastrukture na otvaranju Biograd Boath Showa, što nam je pružili  priliku da ga kontaktiramo oko već dulje aktualnog pitanja Gaženice, odnosno projekta Nove luke  Zadar.
Premali prihodi  Lučke uprave
Zadarska javnost već mjesecima sluša najprije o nevoljkosti vlasti da dovrši 3.  fazu Gaženice, potom i da je  projekt prenapuhan, konačno da su i ovdašnje vlasti  spremne na produljenje i usporavanje  te faze radova, ali da oni idu.  Sada su pak dileme oko toga  hoće li ova zadnja faza biti  dovršena po postojećem  projektu i sadašnjem natječaju za izvođače, a samo se  produljiti, ili će natječaj biti  poništen pa i krenuti s preprojektiranjem sa  skromnijim ambicijama.
 Jesu li otvorene  ponude za 3. fazu  projekta Nova luka  Gaženica, odnosno  terminal oko kojeg  su prisutna razna  mišljenja i planovi?
– Ponude, dvije,  su otvorene, ali o tome za sad ne mogu  ništa govoriti niti su  bilo kakve odluke  donijete. Vidjet  ćemo kad proučimo  ponude, osim što  ste načuli da po svemu sudeći nisu povoljne, kazao nam je  Šolić.
Spomenimo da se  u razvlačenjima i različitim tumačenjima daljnje sudbine  projekta spominjala  nada da bi ponude možda  mogle biti ispod planiranih  sredstava. No po neslužbenim informacijama, koje  Šolić nije želio komentirati,  ispada da su na 50-ak milijuna eura i da čak premašuju planirana sredstva  za taj dio projekta.
Time će, ako je točno, biti  zadan udarac zadarskoj nadi  da će se s rastezanjem u rokovima, traženju pojeftinjenja u materijalima i sl., ali  bez poništenja natječaja i  bez preprojektiranja terminal u trajektnoj luci i graditi.
Ne davati fantastična obećanja
Koliko je realna mogućnost poništenja i preprojektiranja?
– Ne bih stvarno to komentirao, osim što mogu kazati da će projekt luke biti  neophodno završiti i u tome  nema spora. Naš je logičan  interes da luka što prije bude  u funkciji. Zadar je prelijep  grad i nužno je i zbog svega  izmjestiti trajektni promet  iz centra. Radovi u dijelu  koji omogućava prihvat trajekta i brodova idu svojim  tijekom, i to trebamo nastojati napraviti što prije. Zadarska Lučka uprava ima vrlo simboličan prihod, a interes nam je da taj prihod  bude što veći. U tom smislu  radovat ćemo se svakoj prilici dobivanja “home porta”  za kruzere, prometu trajekata i sl. I tome težiti.
Znači li otvaranje prometa sa samom infrastrukturom bez terminala, odnosno  treće faze, njegovo ignoriranje?
– Jasno je da svi želimo da  se terminal napravi i da će se  napraviti. Kako će dalje teći  tehnika, natječaj, hoće li  doći do preprojektiranja ne  mogu kazati. Jasno je da  smo već u postupku produljenja rokova, odnosno  prolongiranja kompletnog  dovršenja investicije. No to  ne znači odustajanje i luka  će biti dovršena. U međuvremenu treba raditi maksimum na prometu i uvećanju  prihoda Lučke uprave. Veliki je problem što su ti  prihodi vrlo mali, podvlači  Šolić.
– Isto tako ne treba davati  nerealna obećanja. Luka je  snažno bitna za Zadar i njegovu budućnost, ali ne treba  imati fantastična očekivanja  prometa, zarade, posla i sl.  dok se on ne stvori. Uostalom, i kada se sve ovo završi ostat će trajan problem  stanja i veze sa željeznicom.  Krasno je što zadarska luka  ima odličan spoj na autocestu, ali u ovom integralnom prometu željeznica je  temelj. Vi znate koliko problema zbog stanja željeznice  ima i naša najveća luka Rijeka, zaključuje Šolić.