MEĐU NAJBOLJIMA U RH Zračna luka Zadar ostvarila 15 posto prošlogodišnjeg prometa

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika mkvanja
Iako su poslovali u otežanim uvjetima pandemije koronavirusa
Srpanj s 33.684 putnika i 76 posto pada u odnosu na isti mjesec 2019. godine, te kolovoz s 51.148 i 66 posto pada prometa na kraju je i zadovoljavajući rezultat u sezoni koja će ostati zapamćena kao najveći izazov za industriju zračnog prometa u povijesti. To možemo reći posebice uzimajući u obzir prosječnu popunjenost zrakoplova u kolovozu koja je iznosila 65 posto i ta je brojka bila jedna najvećih ove sezone na hrvatskim zračnim lukama, kaže direktor Josip Klišmanić
Zvonko KUCELIN
Ryanair je svojim zrakoplovima ove godine u Zračnu luku Zadar i iz nje prevezao 41 tisuća putnika

Unatoč poslovanju u otežanim uvjetima koronavirusa, u Zračnoj luci Zadar zadovoljni su ostvarenim prometom. Usporedba brojki s nekim drugim zračnim lukama tako kazuje da su po popunjenosti letova bili bolji čak i od dubrovačke i pulske.
Podaci Agencije za civilno zrakoplovstvo o prometu u kolovozu pak govore da je zadarska Zračna luka u kolovozu čak imala i najmanji pad u broju operacija. U sezoni je broj slijetanja i polijetanja zrakoplova smanjen za samo 30 te je Luka samo u kolovozu imala 1.429 operacija, ostavljajući iza sebe čak i Dubrovnik i Pulu.
S obzirom da je sezona letenja završena, o poslovanju Zračne luke razgovarali smo s njenim direktorom Josipom Klišmanićem koji je iz ove »covid godine«, zahvaljujući dobroj organizaciji, ipak uspio izvući maksimum.

Prošle godine rekord od 801.347 putnika

- Nakon rekordne 2019. godine i velikih planova za 2020. godinu, izbijanjem pandemije Zračna luka Zadar podijelila je sudbinu s ostatkom hrvatskog i svjetskog gospodarstva. Pogotovo turistička industrija i na nju usko vezana industrija avioprijevoza našle su se u slobodnom padu sve do početka srpnja. Prošlogodišnjih rekordnih 801.347 putnika i sve procjene potkraj prošle godine govorile su o novim rekordima, o probijanju granice od milijun putnika. No, početkom ožujka stvari su se počele značajno mijenjati i lockdown je rezultirao povijesno nezabilježenim padom u avioprometu na svjetskoj razini. Svjesni nadolazećeg razdoblja odmah smo prilagodili poslovanje novim okolnostima i omogućili zadržavanje razine zaposlenosti, ali smo bili primorani, nažalost, odgoditi mnoge investicije, tako i početak radova na novom putničkom terminalu prema odabranom rješenju potkraj prošle godine, kaže Klišmanić.
Zadarska Zračna luka Zadar od početka godine do danas tako je ostvarila brojku od 118.000 putnika, što je 15 posto prošlogodišnjeg prometa, što se, napominje Klišmanić, do kraja godine neće značajnije mijenjati s obzirom da krajem listopada završava ljetni red letenja.

U kolovozu popunjenost 65 posto

- Početkom godine plan je bio i konačno uvođenje međunarodnih linija kroz zimski red letenja, no i to se uslijed pandemije odgađa za neka bolja vremena, tako da nas u zimskom redu letenja očekuju linije samo domaćeg prijevoznika Croatia Airlines za Zagreb i Pulu. S obzirom na činjenicu da se do početka srpnja praktično nije ozbiljnije niti letjelo, konačna brojka je zadovoljavajuća. Srpanj s 33.684 putnika i 76 posto pada u odnosu na isti mjesec 2019. godine, te kolovoz s 51.148 i 66 posto pada prometa na kraju je i zadovoljavajući rezultat u sezoni koja će ostati zapamćena kao najveći izazov za industriju zračnog prometa u povijesti. To možemo reći posebice uzimajući u obzir prosječnu popunjenost zrakoplova u kolovozu koja je iznosila 65 posto i ta je brojka bila jedna najvećih ove sezone na hrvatskim zračnim lukama. Zadržane su sve naše glavne kompanije i dugogodišnji partneri, od Ryanaira do Lufthanse, Eurowingsa i easyJeta. Ryanair je i ove godine naš najveći partner, s preko 41 tisuća prevezenih putnika, pojašnjava direktor Zračne luke, dodajući kako će se ova suradnja zasigurno nastaviti i idućih godina.
Druga aviokompanija koja je u Zadar dovela najveći broj putnika je njemački Eurowings, a slijede domaća Croatia Airlines i njemačka Lufthansa.

Izvrsna popunjenost LOT-ovih zrakoplova

- No, ono što nas posebno veseli je reakcija poljskog LOT-a koji je prema Zadru uvrstio početkom sezone čak šest destinacija iz te zemlje te na taj način dodatno otvorio turistički iznimno zanimljivo poljsko tržište. Popunjenost LOT-ovih zrakoplova bila je izvrsna u ovim okolnostima i vjerujemo da smo pripremili teren za puno veće brojke narednih godina iz Poljske. Također treba naglasiti i da je generalna i business avijacija uspjela odgovoriti na sve izazove covid-19 krize, te je gotovo na razini prošle, rekordne godine. S obzirom da je Zadar očito atraktivna destinacija takvih gostiju, a Zračna luka Zadar svojim VIP terminalom može zadovoljiti sve potrebe najzahtjevnijih gostiju, ova činjenica dala nam je jasan signal, stoga ćemo i dalje razvijati naše usluge i u tom smjeru, najavljuje direktor Zračne luke Zadar, zaključujući kako ovu godinu, po pitanju prometa, možemo sažeti u svega nekoliko riječi.
- A to je: ne ponovilo se! Unatoč svemu, sigurni smo da nam nakon pandemije neće trebati dugo da se vratimo na brojke od prije, ali i nastavimo očekivanim trendovima, rekordima i razvojnim projektima, poručuje na kraju Klišmanić.
S obzirom da im je 2019. bila rekordna te da su i iz ove godine izvukli maksimum, nema sumnje da će zadarska Zračna luka iduće godine također ostvariti dobre rezultate, osobito normalizira li se situacija s covidom-19. U prilog tome ide i činjenica da su započeli s pripremama za iduću sezonu te da su najveće aviokompanije već sada najavile dolaske u Zadar.

 

Proširit ćemo stajanku za zrakoplove

Direktor Zračne luke napominje kako ni u ovo vrijeme smanjenih poslovnih aktivnosti ne miruju, naprotiv, rade na novim projektima kako bi bili spremni i za iduću turističku sezonu.

- Već se pripremamo za prestanak pandemije i s nestrpljenjem kao i svi očekujemo pronalazak cjepiva i povratak starim navikama, putovanjima i gospodarskom oporavku. Ovih dana tako očekujemo građevinsku dozvolu za drugu fazu proširenja stajanke. Do kraja ove godine očekujemo i isporuku glavnog izvedbenog projekta za produljenje uzletno- sletne staze u obuhvatu vojne baze Zemunik zajedno s pripadajućim voznim stazama, kada ćemo projekt predati na ishodovanje građevinske dozvole, kaže Klišmanić, napominjući još jedan važan projekt u koji je zadarska ZL uključena.

- Na proljeće smo, pred sezonu, pristupili međunarodnom programu Airport Carbon Accreditation prema kojem smo se obvezali doprinijeti smanjenju emisije CO2 i uvođenju zelenih rješenja u poslovanje Zračne luke.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno