Utorak, 23. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

16 C°

USKOK će imati što “češljati” u Croatia Zadar Lineu

27.01.2011. 23:00
USKOK će imati što “češljati” u  Croatia Zadar Lineu


Mislimo da će USKOK i Državno odvjetništvo imati što “češljati” ako dođu u Croatia Zadar Line, rekli su sindikalni predstavnici i predstavnici radnika Croatia Zadar Linea koji već 11 godina čekaju na okončanje stečajnog postupka koji se odužio zbog sudskog spora s Čazmatransom


Želimo da se sudski spor s Čazmatransom što  prije završi jer to blokira stečaj  Croatije Zadar Line koji traje  već 11 godina! Želimo da se  Croatia Zadar Line kvalitetno  privatizira, da se sačuvaju radna mjesta i da ostvarimo sva  svoja zakonom zajamčena prava. Želimo da se svim radnicima isplate zakonom zajamčene otpremnine. Ovo je  postala trakavica i gori smo od  Bagata. Mislimo da će USKOK i Državno odvjetništvo  imati što “češljati” ako dođu u  Croatia Zadar Line, rekli su  sindikalni predstavnici i predstavnici radnika Croatia Zadar  Linea na jučerašnjoj konferenciji za novinare.
Krug vrijedan 50  milijuna kuna
Oni već 11 godina čekaju na  okončanje stečajnog postupka  koji je u blokadi zbog sudskog  spora s Čazmatransom zbog  tzv. kruga, odnosno zemljišta  od oko 15 tisuća četvornih metara i vrijednog oko 50 milijuna  kuna.
Okupljenim novinarima probleme tvrtke i njenih nekadašnjih zaposlenika iznijeli su  Ive Števanja, glavni sindikalni  povjerenik povjereništva sindikata prometa i veza Hrvatske  Laurus d.o.o. Zadar, gdje trenutačno radi dio nekadašnjih  zaposlenika CZL-a, Predrag  Dušević i Ive Mičić, nekadašnji  zaposlenici, kao i Vedran Uranija, pravni zastupnik SSSH.
Oni su protiv Čazmatransa  podnijeli kaznenu prijavu zbog  “zlouporabe položaja i  ovlaštenja u gospodarskom poslovanju i sklapanja štetnih  ugovora u svezi protuzakonite  uknjižbe Čazmatrans d.d. u  stečaju na nekretnine Croatia  Zadar Linea u stečaju (tzv.  ‘krug’), te u svezi protuzakonitih radnji u privatizaciji Croatia Zadar Linea u stečaju”.
U kaznenoj prijavi sindikalisti su naveli da je, prema  njihovim saznanjima, Čazmatrans 1996. godine dokapitalizirala Croatia Zadar Line, ali  ne u skladu sa zakonskim propisima. Temeljem takve dokapitalizacije, objasnili su, Čazmatrans se protivno zakonskim  propisima uknjižio na nekretnine CZL-a, odnosno na tzv.  krug, čija je vrijednost procijenjena na oko 50 milijuna kuna. Sindikalisti terete Čazmatrans da je protuzakonito upisana hipoteka na krug zbog,  kako su naveli, navodnog duga  od četiri milijuna kuna, premda  je, tvrde sindikalci, taj dug nepostojeći zbog nezakonite dokapitalizacije. Zadarski Trgovački sud presudio je svojedobno u korist Čazmatransa pa  je sadašnji stečajni upravitelj  Frane Negro uputio žalbu Visokom trgovačkom sudu na koju se već dugo čeka odgovor.  Zato su sindikalisti, pored kaznene prijave, poslali i požurnicu Visokom trgovačkom sudu  te se nadaju da će to potaknuti  brže rješavanje njihova slučaja.
Obavijestiti ministra  Bošnjakovića
Pored Visokog trgovačkog  suda sindikalisti planiraju o  slučaju obavijestiti i samog  ministra pravosuđa Dražena  Bošnjakovića.
 – Mislimo da sudu prilikom  ovog postupka nije sve prijavljeno i da su iz Čazmatransa sudu dostavili lažne papire. Smatramo da je Čazmatrans nezakonito uknjižen  na ‘krug’ i spremni smo ići i do  Vlade ako bude potrebno, rekli su ogorčeni sindikalisti istaknuvši kako žele da se Croatia Zadar Lineu vrati ono što  mu i pripada, a to je sporno  zemljište površine oko 15 tisuća četvornih metara vrijedno oko 50 milijuna kuna,  koje se nalazi u neposrednoj  blizini Lidla na Jadranskoj  cesti. Nekadašnji radnici i sindikalci jučer su iznijeli niz  dokaza da je dokapitalizacija  bila nezakonita.
 – Čazmatrans je donio pet  milijuna kuna za autobuse, što  je napravljeno u sklopu dokapitalizacije tvrtke, a izvukli  su 50 milijuna kuna, koliko  vrijedi ‘krug’. Čak je i nekadašnji predsjednik Nadzornog odbora CZL Ivo Krabić  napisao da je to bila nezakonita dokapitalizacija, a to je  napisao i potvrdio kao prilog  žalbi Visokom trgovačkom sudu, istaknuli su na konferenciji bivši zaposlenici CZL-a.  Dodali su da je Čazmatrans  uknjižbu na zadarski „krug”  proveo na Općinskom sudu u  Slavonskom Brodu, što je,  prema njihovu mišljenju, također nelogično.
Sindikalisti smatraju da bi  dobivanjem tog zemljišta tvrtka mogla vratiti sve dugove te  nanovo započeti s radom.  Inače, Croatia Zadar Line uz  sudski spor ima i veliki dug za  neisplaćene otpremnine za  100-tinjak nekadašnjih radnika, a koji iznosi oko 2 milijuna  kuna.
Dok se ne završi sudski  spor, radnici Croatia Zadar  Linea privremeno su zbrinuti  u tvrtki Laurus, gdje rade na  određeno vrijeme i čekaju  okončanje stečaja.