Medicinari se pobunili i traže da se za upis na fakultet bodovati zdravstvenu njegu!

Slika korisnika admin
Vedran SITNICA

Emila Čvrljević, učenica petog razreda zadarske Medicinske škole Ante Kuzmanića, smjer medicinska sestra, tehničar, početkom tjedna medijima je poslala pismo u kojem upozorava na nepravdu prilikom upisa na sveučilišta.

Između ostalog, navodi kako se pri upisima na studije boduju samo opći predmeti, poput hrvatskog i stranog jezika, te matematike koje oni slušaju samo prve dvije godine, te su u neravnopravnom položaju u odnosu na učenike koji ih slušaju sve četiri godine.

Učenici medicinskih škola, po novom obrazovnom programu iste te predmete polažu tek nakon završene pete godine školovanja. Oni naime, u ostale tri godine školovanja obrađuju isključivo stručne predmete, odlaze na vježbe koje ukupno obuhvaćaju nešto manje od 2.800 sati. Upravo iz razloga što slušaju velik dio nastave, te odrađuju vježbe iz predmeta zdravstvena njega, a koje su ujedno i odličan temelj za nastavak školovanja na srodnim fakultetima, postavili su pitanje zbog čega se njima pri upisima na fakultete ne boduje uspjeh iz predmeta zdravstvena njega. Po navedenom ispada kako njihovih pet godina školovanja nije u ravnopravnom rangu s obrazovanjem učenika u ostalim strukovnim školama ili gimnazijama.

Davor Vidaković, ravnatelj Medicinske škole Ante Kuzmanića pojašnjava kako su svi svjesni problema pred kojim stoje učenici, a razlog je novi kurikulum koji je usvojen prije nekoliko godina.

Naime, ovo je sada prva generacija učenika koja završava petu godinu srednjoškolskog obrazovanja za smjerove medicinske sestre i tehničara i po svemu sudeći, "pokusni su kunići" novog kurikuluma.

- Novi program petogodišnjeg školovanja usvojen je temeljem direktive Europske unije, a cijela priča ispregovarana je za vrijeme bivše vlade i bivšeg ministra zdravlja. U sklopu novog programa učenici trebaju odraditi 4.600 sati nastave, od čega pola otpada na vježbe iz stručnih predmeta zdarvstvene njege, a prije 17 godina ne smiju ulaziti u zdravstvene ustanove gdje moraju odrađivati praksu. Ranije su učenici od 15 godina bez problema mogli raditi vježbe u tim ustanovama, navodi Vidaković.

Dodaje kako se Udruga ravnatelja ipak uspjela izboriti da ovi učenici na državnoj maturi polažu zdravstvenu njegu što je prihvaćeno, no problem koji ostaje i dalje jest nepravda koja se ovim učenicima nanosi tijekom upisa na sveučilišta.

- Samo fakulteti u Osijeku i Rijeci daju učenicima dodatne bodove za predmet zdravstvene njege, dok primjerice zadarsko Sveučilište to daje samo onim učenicima koji imaju prosjek ocjena 4,2, rekao je Vidaković.

- Potrebno je uvažiti činjenicu da su učenici medicinskih škola usmjereni na tu struku i da im se bodovanjem zdravstvene njege na neki način dade prednost pri upisu na srodne fakultete, medicinu, farmaciju i ostale kako bi na upisima na taj način mogli parirati ostalima, kaže Vidaković dodajući kako su učenici usvajanjem novog kurikuluma dodatno opterećeni vježbama i nastavom.

Nedugo prije objave pisma Emile Čvrljević u medijima, jedan je roditelj učenika medicinske škole iz Zagreba pokrenuo peticiju kako bi se riješio neravnopravni položaj na državnoj maturi učenika medicinske u odnosu na učenike iz ostalih škola koju je do sada potpisalo više od 8000 ljudi.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno