Mađari ovo ljeto će doći

Slika korisnika admin
eskinja
Ive Eškinja, voditelj štanda HTZ-a na sajmu Utazas 2009.

Mađari će sigurno doći, nadamo se i u istom broju kao lani, ali nam u tome predstoji jako puno posla i truda te vještina u korištenju naših komparativnih prednosti, jednodušna je ocjena Ive Eškinje, voditelja štanda Hrvatske turističke zajednice i udruženih hrvatskih predstavnika i Marina Skanderovića, direktora predstavništva HTZ-a u Mađarskoj.

Prvi podaci s ovogodišnjeg 32. po redu turističkog sajma u Mađarskoj Utazas 2009. koji se održava od 26. veljače do 1. ožujka govore o 16.000 četvornih metara izložbenog prostora i 800 izlagača iz 38 zemalja. Među njima su uz 120 metarski hrvatski štand i Italija, Grčka, Španjolska, Austrija, Turska s jednakim ili većim prostorima, a Grčka je i zemlja partner s nizom popratnih manifestacija. Ministar gospodarstva otvorio je sajam.

- Mnogi predstavici regija i tvrtki, odnosno agencija iz Hrvatek su tu, a među njima i Pinija, Turisthotel i drugi sa zadarskog područja, a očekujemo ih još kroz ove dane. Mnoge su privatne agencije i sa zadarskog područja ovdje na dogovorima s partnerima. Očekujemo ponavljanje lanjskog rezultata i za to se borimo, iako sve podatke nemamo niti možemo imati u ovoj ranoj fazi. Tvrtke koje prodaju Hrvatske uvjeravaju nas u realnost takve ambicije, kazuje nam Eškinja iako ima naznaka čekanja s bookingom, vjere u inidividulane dolaske i slično.

Mađari naviknuli na krize

Razgovorali smo i s Marinom Skenderovićem koji je u Budmpešti doma te zna razmjere mađarske ekonomske krize koja se ocjenjuje među najgorima u srednjoj i istočnoj Europi.

- Istina je da je i ova svjetska kriza prelivena na Mađarsku imala snažan odjek, ali bi kazao da je to tek ulje na ranu Mađarima kojima svojevrsna eknomska kriza traje već tri do četiri godine. Kriza je po sebi razlog kasnije odluke o odmoru, jer većina ljudi u ovom trenutku ima previše straha i neizvjesnosti te su im prioriteti drugi. Uz to, ovaj sajam koji je prethodno bio kasnije u ožujku pomjeren je u ovaj raniji termin i na naše traženje, da bi se u ovoj godini pokazalo da to i nije najsretnije, kazuje nam Skenderović.

No, za raliku do drugih, ponajviše zemalja vezanih za zračni prijevoz koji sada i moraju polučiti bitne rezultate (na takva se putovanja ljudi odlučuju, a i organizatori ih moraju prodati ranije, jer mi u Hrvatskoj imamo vremena. Uz to imamo adut u rukavu, a to je nezanemariva činjenica da smo Mađarima tradicionalno prva zemlja odmora.

Egzotika nadomak ruke

- Mi s Utazasom ne završavamo ili ne krunimo promidžbu na mađarskom tlu, već je počinjeno. U sljedeća dva mjeseca imamo veliki broj aktnosti, a započinjemo već iza Uskrsa s Hrvatskim tjednom, Hrvatskom večeri, izložbama, predstavljanjima, tzv. road show-om svake od regija, a od 15. svibnja do 15. lipnja ide totalna javna kampanja po medijima, televiziji, radiju, novinama, časopisima, jumbo plakatima po svim ulicama itd. Tada je vrijeme odluka kada će mnogi shvatiti da imaju automobil i da sa izgrađenim sustavom autocesta za malo više od četiri sata mogu do Rijeke ili za šest do Zadra. Nedavno sam nekolicini ovdašnjih ljudi iz turističkog posla to i demonstrirao ručkom na Jadranu i povratkom u Budimpšetu do večeri, ističe Skenderović.

- Uz taj tradicionalan adut idemo i na razbijanje pogreške kakvu ova blizina zna stvarati u smislu nedostatka egozotike, jer se ona obično vezuje uz daleke desetinacije od kojih će se ove godine često odustajati. Dakle, egzotika nadomak ruke, preko 2.000 otoka, specifičnosti klime, hortikulture, gastronomije i slično dodatni su elementi ovogodišnje promidžbe u Mađarskoj.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno