Naglo povećanje prometa uopće nas ne raduje. To za nas znači nekoliko loših sljedećih mjeseci, govori Dugandžić te upozorava da bi izmjene u poreznom sustavu na dulje staze mogle dodatno oslabiti prodaju automobila koja se od 2008. do 2011. godine ionako već prepolovila
Za dva dana PDV narast će dva posto, a od 1. ožujka na snagu će stupiti i druge najavljene izmjene u poreznom sustavu među kojima je i zabrana odbitka pretporeza za službena vozila.
Novine u poreznom sustavu će utjecati na sve razine društva. A iako će se drugačije računanje PDV-a osjetiti na skupljoj potrošačkoj košarici, ta razlika na prvu neće izgledati previše dramatično. Doduše, kroz godinu dana novi PDV bi prosječnoj hrvatskoj obitelji mogao „odnijeti” gotovo 1.200 kuna.
Ipak, PDV od 25 posto itekako će se osjetiti prilikom krupnijih kupnji, primjerice kupnje automobila koji će biti skuplji za otprilike pola cijene njihova obveznog godišnjeg osiguranja.
Zbog toga, a posebno zbog ukidanja odbitka pretporeza za službena vozila, u veljači je naglo skočila prodaja automobila.
Potvrdio nam je to i Ivica Dugandžić, direktor A. C. Serdarević Zadar.
Ljudi koji su imali u planu ove godine kupiti novi automobil, prije svega pravne osobe, učinili su to u veljači. Nama je tako zadnjih desetak dana naglo porastao promet tako da smo prodali oko 50 posto vozila više nego u istom mjesecu lani. Velika većina kupaca bili su pravne osobe. Što se tiče fizičkih osoba, ne mogu reći da smo osjetili neki veliki pomak. Možda se tek u jednom ili dva slučaja dogodilo da su se ljudi odlučili na raniju kupnju automobila. I to oni koji bi ga kupili možda za mjesec ili dva. Oni koji su kupnju novog auta planirali, primjerice, za rujan, nisu ‘doletjeli’ kako bi izbjegli novo obračunavanje PDV-a, govori Dugandžić, ističući da se on, a vjerojatno ni njegovi kolege u drugim autosalonima, naglom povećanju prometa uopće ne raduju.
– To za nas znači nekoliko loših sljedećih mjeseci, govori Dugandžić te upozorava da bi izmjene u poreznom sustavu na dulje staze mogle dodatno oslabiti prodaju automobila koja se od 2008. do 2011. godine u Hrvatskoj ionako već prepolovila.
Napomenimo i da se planirana zabrana odbitka pretporeza za službena vozila odnosi pretežno na vozila srednje klase i mala vozila.
Uvođenje ovakvog zakona ima namjeru spriječiti da se luksuzni automobili kupuju na tvrtke kako bi se izbjeglo plaćanje poreza. Ipak, upozoravaju upućeni, način na koji će se on provoditi nije dobar. Jer oni koji su do sada znali kako kupiti automobil od milijun kuna i izbjeći državna davanja, za to će naći načina i sutra, a stradat će mali poduzetnici kojima je vozilo sredstvo za rad.
najnovije
najčitanije
Gastro
SLASNA HRSKAVOST
Pretvorite baguette u caprese pizzu za savršen obrok u talijanskim bojama
Hrvatska
HRABRE SE
Domovinski pokret: Čvrsto kao stijena stojimo da SDSS ne može biti dio vlasti
Županija
ZABORAVLJENE DELICIJE
[FOTO] Manifestacija ‘MarsOvca’ novi hommage paškoj ovci, hraniteljici otočnih težaka
Feelgood
Sklizak teren
Pobijedite u svakoj svađi s ovih 5 zlatnih pravila (bez pogoršanja stvari)
Hrvatska
MARIO STILINOVIĆ
Priveden šef gospićkog HDZ-a, prijavila ga supruga. Sve je eskaliralo nakon loženja peći
Nogomet
Nogometaš iz Vrane
Ante Zurak nakon nogometne karijere ‘ušao’ u poljoprivredne vode: ‘Ovo mi je puno manje stresnije…’
KK Zadar
POVIJESNA UTAKMICA
ČUVENA POBJEDA ZADRA Pogledajte video od kojeg ćete se naježiti: ‘Posebnija je od drugih…’
Županija
EDUKACIJA I INTEGRACIJA
Radnici iz Filipina i Nepala čine 10 posto zaposlenih u Cromarisu: ‘Posao je izvrstan, jako mi se sviđa…’
Crna Kronika
PU ZADARSKA
VOZAČ JE UHIĆEN Na Bilom Brigu mrtav pijan skrivio prometnu nesreću pa pobjegao, uhvaćen je
Zadar
legendarni veslač