Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

13 C°

S povećanjem PDV-a opustjet će autosaloni

27.02.2012. 23:00
S povećanjem PDV-a opustjet će autosaloni


Naglo povećanje prometa uopće nas ne raduje. To za nas znači nekoliko loših sljedećih mjeseci, govori Dugandžić te upozorava da bi izmjene u poreznom sustavu na dulje staze mogle dodatno oslabiti prodaju automobila koja se od 2008. do 2011. godine ionako već prepolovila


Za dva dana PDV narast će dva posto, a od 1. ožujka na snagu će stupiti i druge najavljene izmjene u poreznom sustavu među kojima je i zabrana odbitka pretporeza za službena vozila.
Novine u poreznom sustavu će utjecati na sve razine društva. A iako će se drugačije računanje PDV-a osjetiti na skupljoj potrošačkoj košarici, ta razlika na prvu neće izgledati previše dramatično. Doduše, kroz godinu dana novi PDV bi prosječnoj hrvatskoj obitelji mogao „odnijeti” gotovo 1.200 kuna.
Ipak, PDV od 25 posto itekako će se osjetiti prilikom krupnijih kupnji, primjerice kupnje automobila koji će biti skuplji za otprilike pola cijene njihova obveznog godišnjeg osiguranja.
Zbog toga, a posebno zbog ukidanja odbitka pretporeza za službena vozila, u veljači je naglo skočila prodaja automobila.
Potvrdio nam je to i Ivica Dugandžić, direktor A. C. Serdarević Zadar.
Ljudi koji su imali u planu ove godine kupiti novi automobil, prije svega pravne osobe, učinili su to u veljači. Nama je tako zadnjih desetak dana naglo porastao promet tako da smo prodali oko 50 posto vozila više nego u istom mjesecu lani. Velika većina kupaca bili su pravne osobe. Što se tiče fizičkih osoba, ne mogu reći da smo osjetili neki veliki pomak. Možda se tek u jednom ili dva slučaja dogodilo da su se ljudi odlučili na raniju kupnju automobila. I to oni koji bi ga kupili možda za mjesec ili dva. Oni koji su kupnju novog auta planirali, primjerice, za rujan, nisu ‘doletjeli’ kako bi izbjegli novo obračunavanje PDV-a, govori Dugandžić, ističući da se on, a vjerojatno ni njegovi kolege u drugim autosalonima, naglom povećanju prometa uopće ne raduju.
– To za nas znači nekoliko loših sljedećih mjeseci, govori Dugandžić te upozorava da bi izmjene u poreznom sustavu na dulje staze mogle dodatno oslabiti prodaju automobila koja se od 2008. do 2011. godine u Hrvatskoj ionako već prepolovila.
Napomenimo i da se planirana zabrana odbitka pretporeza za službena vozila odnosi pretežno na vozila srednje klase i mala vozila.
Uvođenje ovakvog zakona ima namjeru spriječiti da se luksuzni automobili kupuju na tvrtke kako bi se izbjeglo plaćanje poreza. Ipak, upozoravaju upućeni, način na koji će se on provoditi nije dobar. Jer oni koji su do sada znali kako kupiti automobil od milijun kuna i izbjeći državna davanja, za to će naći načina i sutra, a stradat će mali poduzetnici kojima je vozilo sredstvo za rad.