Petak, 19. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

17 C°

ZDRAVLJE JE NAJVAŽNIJE Ravnatelj »Nazora« nada se provođenju mature do rujna

28.03.2020. 14:58


Online nastava traje dva tjedna i mnogi učenici, roditelji i učitelji prilagodili su se novom načinu rada. Nakon drugog tjedna rada mnogi učenici, ali i roditelji pitaju se kako i kada će početi ocjenjivanje učenika, kako će s odvijati valoziracija učeničkog rada i znanja, a posebno su zabrinuti roditelji maturanata koji ovih dana žive u neizvjesnosti ne znajući hoće li ove godine uopće biti državne mature.
Iz Ministarstva obrazovanja ovih dana dolaze informacije kako ocjena neće biti u nastavi najmanje do početka travnja, a provođenje mature ovisi o epidemiološkoj situaciji. Mediji prenose kako je još uvijek na snazi postojeći kalendar, prema kojemu se 16. svibnja piše esej iz hrvatskog jezika.


Ocjene trenutačno nisu toliko bitne
O ovome smo razgovarali s ravnateljima zadarskih srednjih škola kako bismo doznali imaju li oni informacija o tome kako i kada bi se trebala provesti državna matura te imaju li povratne informacije učenika o online nastavi.
– U ovoj situaciji koja nas je zahvatila ne možemo ništa planirati jer ne znamo koliko će sve ovo trajati. Trenutno smo u fazi da ovakav sustav funkcionira, učenici mogu zadovoljiti svoje potrebe za učenjem i savladavanjem gradiva i u isto vrijeme biti doma na sigurnom. Državnu maturu možemo pripremati, ali mislim da prije srpnja neće biti ništa od toga, rekao nam je Rade Šimičević, ravnatelj Gimnazije Vladimira Nazora. Istaknuo je kako su odlučili pripremati se kao da će se sve održati prema prethodnom rasporedu, ali kako je skeptičan. Na pitanje što misli o potpunom odgađanju državne mature, a što su napravile neke zapadnoeuropske zemlje, odgovorio je kako bi to značilo da smo u lošoj situaciji te se nada kako će se matura održati do rujna.
Što se tiče samog načina ocjenjivanja rekao je kako postoji pravilnik s kojim su upoznati i učenici i roditelji te smatra kako ne bi trebalo biti problema.
– Naši učenici su informatički pismeni te se znaju služiti ovim sustavima učenja. Profesori se također moraju prilagoditi situaciji, a ono što je izuzetno važno je da učenici sudjeluju u nastavi. Ocjena će biti, ali vjerujem kako neće biti problema jer u ovom trenutku ocjene nisu toliko bitne, koliko zdravlje, zaključio je Šimičević.


U Strukovnoj problem praktična nastava
Razgovarali smo i s Tihomirom Tomčićem, ravnateljem Strukovne škole Vice Vlatkovića. On uz probleme oko državne mature ima i veliki problem oko organiziranja praktične nastave koja u njegovoj školi tvori i više od pola nastavnih sati.
– Što se tiče državne mature, mislim da nitko sada još ne može reći što će biti s tim. Zaista je još prerano i ovisi o brojnim faktorima. Što se tiče provođenja nastave, naši učenici općeobrazovne predmete prate putem online nastave. Mi smo lani već sudjelovali u pilot programu te su učenici i profesori upoznati s takvim načinom rada. Moram istaknuti kako se i ovim putem vidi generalna aktivnost učenika – oni koji su i prije bili aktivni i sada su aktivni, a oni koji su se i prije ‘švercali’ i sada se ‘švercaju’. Ono što je sigurno jest da ovakav način rada ne može dugoročno zamijeniti neposredan rad u školi, rekao nam je Tomčić pojasnivši nam još problem praktične nastave.
– Praktična nastava kod privatnika se ne realizira, a što se tiče praktične nastave u školi profesori se nekako snalaze – šalju učenicima neke nacrte, projektne zadatke i slično. Ipak, iluzorno je govoriti kako praktična nastava postoji, rekao je Tomčić. Istaknuo je kako u ovoj situaciji nije ni bitno hoće li učenik ostvariti 80 ili 100 posto planiranih sati već je bitno da sve dobro prođe.
– Ova online nastava pokazala je kako se uz dobru sinergiju ministarstva, škola, Carneta sve može brzo i uvesti i provesti, zaključio je Tomčić.




Testiranje testova na daljinu
Sindikalist Jere Bilan, inače profesor u Pomorskoj školi, otkriva nam svoje iskustvo.
– U Pomorskoj školi imamo program Edupage, koji zadovoljava sve naše potrebe, kao i program Teams. Svakako je kvalitetnija nastava uživo, ali ovo nam služi u ovim uvjetima. Ipak, trebamo biti oprezni s nastavom na daljinu kako ne bi učenike previše »zatrpali« te treba imati mjeru u doziranju pojedinih materijala jer ima dosta materijala na internetu i treba odrediti koje koristiti, a koje ne. Također, treba uvesti red u komunikaciju između profesora i učenika jer se može dogoditi da netko pošalje riješenje zadatka ili domaću zadaću u 1 u noći, rekao nam je Jere Bilan, profesor u srednjoj Pomorskoj školi i povjerenik Nezavisnog sindikata zaposlenih u srednjim školama. Istaknuo je kako je iskustvo pokazalo kako učitelji provode više vremena radeći na daljinu nego kad su u nastavi, odnosno više rade sada kad su doma, nego kada su bili u školi.
​Bilan se osvrnuo i na problematiku ocjenjivanja učenika na daljinu te provođenje testova na daljinu.
– Što se tiče ocjenjivanja postoje programi koji omogućuju testove na daljinu, ali tu je važan faktor da učenici budu fer i korektni tj. da ne prepisuju. Sada ne postoji kontrola, jedino bi se to moglo napraviti ukoliko će profesor ispitivati učenike direktno preko kamere, ali problem je kako to organizirati jer jedan učitelj može imati i 120 učenika. Sada je potrebno razviti svijest o pisanju testova bez prepisivanja, zaključio je Bilan.