DUKIĆEVIH PRVIH GODINU DANA Zadovoljan sam što Zadar nakon izbora nije izgubio tempo. Sad je vrijeme za nove stvari!

Slika korisnika valentinam
Gradonačelnik Zadra Branko Dukić govori o svojoj prvoj godini mandata
Autor: 
Prva godina za mene osobno je bila izazovna jer sam novi i trebalo je vremena dok sam pohvatao način kako funkcionira sustav i svaki pojedinac, a isto tako dok su se oni privikli na mene i moj način rada. Vjerujem da ćemo u sljedećih 12 mjeseci napraviti dodatni iskorak, rekao je gradonačelnik Dukić
Vedran SITNICA
Gradonačelnik Zadra Branko Dukić

Gradonačelniče, godina dana je prošla od kada ste preuzeli dužnost vođenja Grada. Kako ste zadovoljni dosadašnjim tempom rada i ostvarenim rezultatima, a u odnosu na ono što ste građanima obećali u svom programu u kampanji za lokalne izbore?

- Zadovoljan sam time što Zadar nakon izbora nije izgubio tempo. Jedno od prvih obećanja bila je garancija da, iako se mijenja gradonačelnik, nećemo imati nestabilnost. Naslijeđeni projekti su nastavljeni, ispunjavamo dana obećanja kako dolaze na red, a odradili smo pripremu za nove projekte od kojih su brojni već daleko odmakli. Prva godina za mene osobno je bila izazovna jer sam, bez obzira na moje dosadašnje spoznaje o funkcioniranju Gradske uprave, trebao malo vremena da u cijelosti upoznam sustav i kako funkcionira svaki pojedinac, a isto tako dok su se oni privikli na mene i moj način rada. Vjerujem da ćemo u idućih 12 mjeseci napraviti dodatni iskorak. Ponosan sam na sugrađane, suradnike, sve javne i gradske službe koji su u poplavi koja nas je pogodila pokazali ljudskost i solidarnost. Usprkos toj katastrofi bila je ovo za nas godina u kojoj smo išli naprijed. Sad je vrijeme za nove stvari.

Sustavnim i cjelovitim pristupom osigurat ćemo bolju protočnost i veću sigurnost u prometu

Možemo reći da je jedna od dominantnih tema u prvoj godini Vašega mandata bila i još uvijek je uređenja prometa, obnova i rekonstrukcija prometnica kroz grad, ali i posljedično velike prometne gužve koje su pratile radove. Kako ste zadovoljni dinamikom izgradnje prometnica?

- Istina, značajno smo krenuli u rekonstrukciju i obnovu prometnica i građanima sigurno nije lako svakodnevno provoditi vrijeme u kolonama. Svi svakodnevno koristimo alternativne pravce i provodimo u vožnji više vremena nego ikad, što uzrokuje poteškoće i nervozu, a sezona nam tek dolazi. Uglavnom se poštuju planirani rokovi izgradnje i naše strpljenje će se isplatiti kad dobijemo kvalitetne i obnovljene prometnice koje će dugoročno osigurati bolji protok i sigurnost prometa. Već smo se gotovo naviknuli na križanje ispod parka Vruljice i na obnovljeni dio Bulevara, baš kao ne tako davno i na poveznicu ulicama Petra Skoka, Hrvoja Ćustića, Domovinskog rata i Benka Benkovića koja zapravo nije niti postojala, a uskoro se nastavlja Putem Nina sve do Žmirića. Obnovljena je Liburnska obala, gdje je postavljena i nova rasvjeta, a obala kralja Tomislava, osim nove prometnice, dobila je i kompletno kameno opločenje, čime je uvala Jazine u potpunosti dovršena i predstavlja jednu lijepu šetnicu za građane. Zadar raste i razvija se, prometne potrebe i navike građana još brže, i čitav sustav gradskog prometa moramo rješavati strateški i cjelovito. U tom smislu započeli smo izradu masterplana funkcionalne regije Sjeverna Dalmacija, financiran iz Operativnog programa konkurentnost i kohezija i usklađen s nacionalnom politikom u ovom sektoru. Projektom će se ispitati prometne potrebe Zadra, Zadarske županije i cijele regije, a sa ciljem dugoročnog sustavnog i usklađenog razvoja svih vrsta prometa. Vodimo cjelovitu i sustavnu brigu o razvoju prometa, budući da je promet jedan od faktora razvoja gospodarstva na svakom području. Što se tiče javnog prijevoza, s kolegama iz 18 gradova i općina Zadarske županije, potpisan je ugovor o obnovi voznog parka Liburnije, također financiran novcem iz europskih fondova. Uz sadašnjih 85, Liburnija će dobiti 25 novih autobusa. Od toga broja, osam će biti prilagođeno osobama s invaliditetom. Za građane to konkretno znači bolju kvaliteta javnog prijevoza i mogućnost uvođenja novih linija ili povećanje broja vožnje postojećih.

Mladi nam donose optimizam

Mnogo se puta u javnom prostoru ističe kako je obrazovanje temelj napretka svakog društva i kako su nužno potrebna nova ulaganja kako u obrazovnu infrastrukturu, tako i u nove tehnologije i programe. Koje mjere i aktivnosti, u okviru nadležnosti jedinice lokalne samouprave, provodite i planirate i što te mjere znače za naše građane?

- Grad Zadar već duži niz godina kontinuirano iz svog gradskog proračuna povećava sredstva koja su namijenjena za podizanje standarda u odgoju i obrazovanju. Što se tiče mojega mandata, ostvarili su se proračunski uvjeti kojima smo roditeljima predškolske djece smanjili financijski izdatak za cjelodnevni boravak u vrtiću na iznos od 600 kuna za prvo dijete, 300 kuna za drugo, a za treće i svako sljedeće dijete pohađanje vrtića je besplatno. Za djecu iz obitelji 4+ vrtić je potpuno besplatan bez obzira koliko djece pohađa vrtić istovremeno. Uz to, preuzeli smo financiranje stručnog tima koji čine dva pedagoga, dva psihologa i jedna medicinska sestra. "Škola puna mogućnosti" je projekt koji se uspješno nastavlja iz godine u godinu pa smo tako ove školske godine zaposlili 52 pomoćnika u nastavi za 54 učenika s teškoćama. Pored 52 pomoćnika koji se financiraju EU sredstvima, Grad Zadar iz svoga Proračuna financira još 19 pomoćnika za 22 učenika. Za ovaj projekt Iz Europskog socijalnog fonda za četiri godine dobili smo osam milijuna kuna bespovratnih sredstava. U školama su ostvarena mnoga kapitalna ulaganja u obnovu sustava grijanja, školskih kuhinja, sanitarnih čvorova i drugih školskih prostora. Pokrenuli smo i projekte energetske obnove škola Smiljevac i Petra Preradovića. Za Smiljevac smo dobili tri milijuna kuna bespovratnih sredstava, a Grad će uložiti još 2,5 milijuna kuna svojih izvornih sredstava. Partneri smo našoj školi Bartola Kašića na vrijednim projektima Inova@skola i ZadarZaDar za koje su također dobili bespovratna sredstva iz EU fondova. Radimo i pripreme za izgradnju nove škole na Novom Bokanjcu, čiji početak gradnje očekujem krajem ove godine. Posebno brinemo o ugroženijim skupinama učenika, pa smo u rujnu prošle godine na poziv Ministarstva za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku prijavili projekt osiguravanja školske prehrane za djecu u riziku od siromaštva. Ova projekt predstavlja dodanu vrijednost kojom će pomoć biti dostupna većem broju djece. Također, Grad Zadar je i u ovogodišnjem Proračunu osigurao milijun kuna za sufinanciranje nabave školskih udžbenika učenicima koji dolaze iz obitelji slabijeg imovinskog stanja. Prošlu godinu je uplaćeno oko devet milijuna kuna za nabavu knjiga za oko 1400 učenika.

Upravni odjel za komunalne djelatnosti u Vašem je mandatu donio i izmijenio neke važne odluke, a u njima su putem javnog savjetovanja sudjelovali i građani. Jeste li uspjeli u namjeri uvođenja komunalnog reda posebice u staroj gradskoj jezgri, na javnim površinama i u području prometovanja dostavnih vozila?

- U stalnoj sam komunikaciji s građanima, bilo izravno, bilo kroz Ured gradonačelnika i druge upravne odjele. Od UO za komunalne djelatnosti i zaštitu okoliša imam jako velika očekivanja. To je Odjel koji komunicira s građanima 24 sata. I tako mora biti! Vrijedne su inicijative unaprjeđenja postojećeg stanja kroz izmjenu i unaprjeđenje dosadašnjih odluka. Tu prvenstveno mislim na gorući problem dostave na Poluotoku koji će se konačno nakon višegodišnjih analiza, vjerujem uspješno riješiti. Iz europskog programa financirana je stručna studija za regulaciju dostavnih vozila na Poluotoku. Problem je to koji dijelimo s mnogim europskim gradovima, a rješavamo ga izradom novog modela regulacije prometa dostavnih vozila u gradsku jezgru. Upravo ćemo uoči početka ove turističke sezone započeti kontrolu videonadzorom prometa dostavnih vozila na Poluotoku. Zajedno s obrtnicima i ugostiteljima te drugim subjektima koji posluju na Poluotoku, pokrenuli smo inicijativu za postavljanjem putokaznih panoa u povijesnoj jezgri, koji zasigurno doprinosi uvođenju reda u prostor. U dijelu održavanja komunalne infrastrukture poduzeli smo nadopunu postojećih i sadnju novih drvoreda čime je oplemenjujeno zelenilo grada. Iz komunalnog odjela pokrenuta je i uspješna inicijativa čišćenja park šume Musapstan, kao i svakodnevni nadzori na evidentiranim divljim odlagalištima. Iako javnost lakše prepoznaje pojedino rušenje stabala za potrebe izgradnje komunalne infrastrukture, u ovom razdoblju posađeno je kud i kamo više novih stabala, a zelene javne površine koje se redovito održavaju i uređuju sve su veće. Segment u kojem prepoznajem prostor poboljšanja trenutačnog stanja u Komunalnom odjelu je provođenje nadzora nad gotovo svim odlukama Gradskog vijeća što je u domeni komunalnog redarstva. To je sljedeći izazov koji nas čeka.

U ovih godinu dana, kako ste zadovoljni suradnjom s državnim tijelima i ministarstvima, u kojoj mjeri su kooperativni i imaju li razumijevanja za potrebe lokalne samouprave?

- S državnim tijelima surađujemo na čitavom nizu zajedničkih projekata i mogu bez zadrške reći kako u njoj imamo pouzdanog partnera, iako se naše potrebe, zamisli i želje trebaju nekada više puta obrazlagati. Od tih nastojanja nećemo odustati, a to uostalom od nas naši građani i očekuju. Tako je primjerice, s Hrvatskim vodama potpisan Sporazum kojim je osigurana investicija od 80 milijuna kuna u sanaciju štete uslijed poplava, zaštitu od štetnog djelovanja voda, izgradnju odvodnje na području Grada Zadra te zaštitu vodocrpilišta Bokanjac. Uz to će se, paralelno s ovim projektom, odvijati EU projekt odvodnje cijelog područja Bokanjca i Novog Bokanjca vrijedan 51 milijun kuna. S Ministarstvom državne imovine riješeni su imovinskopravni odnosi za Novo gradsko groblje Crno. Za ovaj projekt zatražena je lokacijska dozvola. Ministarstva za demografiju i za obrazovanje prate nas u dovršetku Centra Mocire. Završena je dokumentacija za ozakonjenje postojećeg objekta, a u izradi je glavni i izvedbeni projekt s troškovnicima. Izabrane su tvrtke za poslove upravljanja projektom i izrade snimke izvedenog stanja. Na projektu Mocira kontinuirano rade tri upravna odjela naše gradske uprave. U rujnu prošle godine izdana je lokacijska dozvola za sanaciju i zatvaranje odlagališta Diklo, a time su se stekli uvjeti za rješavanje imovinsko-pravnih odnosa na česticama u obuhvatu odlagališta. Kako je najveći dio u vlasništvu RH, te poslove koordiniramo s Ministarstvom državne imovine. Isto to Ministarstvo dodijelilo je na korištenje nekretninu u bivšoj vojarni Stjepana Radića za potrebne izgradnje Centra za mlade. Projekt je to od strateške važnosti za naš grad koji je kao takav prepoznat na listi za financiranje projekata iz EU fondova, a sredstva su osigurana kroz ITU program.

Nema Europa toliko novaca koliko mi imamo projekata

Prema službenim podacima Instituta za javne financije, Zadar je u 2015. i 2016. godini predvodio listu najuspješnijih hrvatskih gradova u privlačenju sredstava iz EU fondova.

- Nema u europskim fondovima toliko novca koliko mi imamo spremnih projekata! (smijeh). U ovom izvještajnom razdoblju održana je početna konferencija za projekt "Zadar baštini - Integrirani kulturni program Grada Zadra 2020." kroz koji su osigurana sredstva obnove i uređenja dva iznimna zadarska kulturna dobra - Providurove palače i Bedema zadarskih pobuna. U cilju jačanja poslovne infrastrukture i poboljšanju usluga za potporu inovacijama i aktivnostima klastera i poboljšanju start up poduzeća razvio se projekt u suradnji sa Sveučilištem u Zadru te će se u sklopu prostora Studentskog doma urediti i pokrenuti studentski IT coworking prostor naziva CODE HUB. Ovaj prostor poslužit će studentima da se na praktičan način upoznaju, umreže i educiraju s predstavnicima IT sektora kroz cjelogodišnji program. Uskoro kreće i gradnja novog poduzetničkog inkubatora. Osim toga, nema mjeseca u kojemu se kao nositelj ili partner na projektu ne prijavljujemo na dostupne natječaje. I to uspješno. Grad Zadar nikad nije imao više projekata u provedbi nego u ovom trenutku, čak 22. Od toga su tri novoodobrena, "Program izobrazno-informativnih aktivnosti o održivom gospodarenju otpadom na području grada Zadra", projekt vrijedan 1,5 milijuna kuna, kojim će se educirati građane o gospodarenju otpadom. Sljedeći projekt je međunarodni, Park4SUMP, vrijedan 3,5 milijuna eura, kojim se definira bolje upravljanje parkinzima, a posljednji je "Nova znanja za EU projekte lokalnog razvoja" vrijedan milijun kuna iz kojeg će se financirati edukacija za 40 mladih nezaposlenih ljudi o izradi EU projekata. Svi ti projekti, uz sami financijski efekt, doprinose stjecanju novih znanja, razmjeni iskustava i apsolutno prate aktualnost naših programa.

Kako vidite grad Zadar sada i u budućnosti, u kojem smjeru se Zadar kao grad treba dalje razvijati i kako ćete to ostvariti?

- Višegodišnja politika upravljanja Zadrom dovela nas je do toga da smo danas prepoznatljiv kao grad koji napreduje brzim koracima. Svakome tko dođe na čelo grada to je odgovornost i obaveza, ne samo da zadrži takav standard, već da ga što je moguće više i unaprijedi. Dakle, imam dvije ambicije - nastavak razvoja turizma, ali i drugih uslužnih i proizvodnih potencijala koje imamo zahvaljujući izgrađenoj infrastrukturi i prometnoj povezanosti te podizanje kvalitete života građana kroz socijalnu osjetljivost i kvalitetniji i jeftinije gradske usluge. I ovu priliku koristim kako bi još jednom istaknuo da sam ponosan što je Zadar u srpnju upisan na Popis zaštićene svjetske baštine UNESCO-a. Velika je to čast i obaveza i u odnosu na očuvanje povijesne baštine i u odnosu na razvoj turizma koji nam donosi najviše prihoda i veliku mogućnost zapošljavanja, poduzetništva, investicija i razvoj mnogih vezanih djelatnosti. Prošla turistička sezona bila je rekordna u svakom smislu. Naš turistički proizvod dobio je niz priznanja, a HTZ posebno je prepoznala Kneževu palaču kao kulturnu atrakciju godine u Hrvatskoj. Dobili smo i novi Turističko informativni centar u obnovljenoj palači Cedulin. U kampanji sam obećao Zadranima i svim mojim sugrađanima da ću svoj mandat posvetiti stvaranju grada znanja, grada koji potiče zdrav život, koji skrbi za obitelj, mlade, koji je osjetljiv na ugrožene i brine za svoje starije. Sve što je do danas izgrađeno i bez čega je Zadar danas nezamisliv, čini nas gradom s iznimnim potencijalom. Jer i suvremene škole, kvalitetna komunalna infrastruktura, mreža zdravstvene zaštite u svim dijelovima grada, prometna povezanost s Hrvatskom i svijetom, sportska igrališta i borilišta, mogućnost obrazovanja i zapošljavanja, zasnivanja obitelji, čisti okoliš - sve to čini jedan grad poželjnim za život. Zbog toga ćemo i dalje ustrajati i u gradnji i u poticanju pozitivnih vrijednosti i u stvaranju preduvjeta da svi zajedno živimo kvalitetnije i bolje. To su zadaci na kojima, zajedno s kolegama suradnicima, radim iz dana u dan, zajedno s našim sugrađanima.

Na Crvenim kućama uskoro novi POS-ovi stanovi

- Turistički smo grad u kojem je cijena kvadrata stambenog stambenog prostora sve viša te smo odlučili mladim obiteljima ponuditi značajno povoljnije rješenje od onog koje mogu pronaći na tržištu. Odnosi se to na izmjenu DPU-a na Crvenim kućama za potrebe izgradnje novih stanova iz programa POS-a. Tim izmjenama i povećanjem raspoloživih stanova namijenjenim našim mladim obiteljima, na njih ukupno 100, započeli smo postupak parcelizacije zemljišta, u suradnji s Ministarstvom državne imovine i APN-a. Bliži se skori početak gradnje, najavio je gradonačelnik Dukić.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno