Subota, 27. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

7 C°

Na Poluotoku Pepsi Cola 24 kune, pa ti pij!

27.06.2017. 22:00
Na Poluotoku Pepsi Cola 24 kune, pa ti pij!


Pitanje je mogu li prenapuhane cijene na dulji rok održavati visoku razinu turističke posjećenosti i privlačnosti neke destinacije, pogotovo ako se jedan napitak tako skupo naplaćuje u ugostiteljskom objektu čija je jedina prednost što se nalazi na Poluotoku
Jedan se Zadranin prekjučer gotovo ‘zagrcnuo’ kada je, naručivši Pepsi Colu na terasi cafea Forum u središtu grada, ugledao račun. Bočica Pepsi Cole od dva i pol deca košta – 24 kune! Tri i pol eura!
– Osjetio sam neku mješavinu začuđenosti i nelagode. Da me je netko prije toga pitao da pogodim koliko košta ta cola, rekao bih 15 kuna, ajde možda na vrh glave 17-18. Ali, čovječe, 24 kune, ej – pa to je da se smrzneš – ispričao nam je ovaj Zadranin začuđen cijenom ovoga napitka u Forumu.
Ali, tu nije kraj svjedočenju i dojmovima našeg sugrađanina.
– Ja bih još i razumio da je riječ o nekom ekskluzivnom cafeu, s vrhunskim interijerom i eksterijerom, s iznimno profesionalnim i ljubaznim osobljem. međutim, ispred tog kafića sjedite na najobičnijim metalnim sjedalicama prekrivenim jeftinim, ne baš čistim jastucima, a konobarica koja me je poslužila djelovala je poput nekoga tko se zadnji put nasmijao u djetinjstvu – govori nam čovjek pokazujući račun na kojemu uistinu jasno piše: Pepsi 0,25, cijena 24 kune.
Ovakvi primjeri, dakako, otvaraju ono vječito pitanje naše turističke ponude: Jesmo li preskupi i nudimo li za tu cijenu gostima adekvatne sadržaje i usluge? Kažu liberalni ekonomisti da ne postoje skupe stvari dok god ima onih koji ih kupuju. Dakle, sve je regulirano ponudom i potražnjom. Ipak, pitanje je mogu li prenapuhane cijene na dulji rok održavati visoku razinu turističke posjećenosti i privlačnosti neke destinacije, pogotovo ako se jedan napitak tako skupo naplaćuje u ugostiteljskom objektu čija je jedina prednost u tome što se nalazi na Poluotoku, dok je sve ostalo u njemu (ispod)prosječno?
Sezona je, zaraditi treba, ali pri tom bi bilo korisno razmisliti i o sljedećem: hoće li nam gost koji napusti Zadar s osjećajem da za svoj novac nije dobio adekvatnu uslugu, ikada ponovo doći?
A što se tiče našeg ‘domaćeg čovika’ koji je ostao šokiran cijenom jedne cole, kaže kako će ubuduće takve lokale zaobilaziti u širokom luku.