Petak, 19. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

11 C°

INovA@skola Pet izvannastavnih aktivnosti kao temelj za život

28.06.2019. 13:28
INovA@skola Pet izvannastavnih aktivnosti kao temelj za život


Razvijanje inovativne izvanastavne aktivnosti usmjerene ka unaprjeđenju digitalne, čitalačke, medijske, financijske, višejezične i prirodoslovne pismenosti u četiri osnovne škole u Zadru. Također, cilj je bio ojačati kompetencije odgojno-obrazovnih djelatnika i materijalne kapacitete škola za provedbu tih izvannastavnih aktivnosti, prezentirala je danas na završnoj konferenciji Vera Šušić, voditeljica projekta uspjehe EU projekta INovA@skola.
INovA@skola je projekt vrijedan 1,5 milijuna kuna koji je u potpunosti financiran i odobren kroz Operativni program Učinkoviti ljudski potencijali koji se provodi u okviru poziva Unaprjeđenje pismenosti – temelj cjeloživotnog učenja te uskoro završava nakon 20 mjeseci trajanja.
U projektu je sudjelovalo četiri gradskih škola – nositelj projekta je Bratula Kašića, Zadarki otoci, Šime Budinića, Petra Preradovića te u suradnji s Gradom Zadrom i Sveučilištom u Zadru. Jedan od ciljeva je bio razviti inovativne interdisciplinarne izvannastavne aktivnosti za unaprjeđenje digitalne, čitalačke, medijske, financijske, prirodoslovne i višejezične pismenosti te osigurati ljudske i materijalne kapacitete za njihovu provedbu u četiri osnovne škole u Zadru.
 – Cilj projekta je razvijanje novih izvannastavnih aktivnosti kroz koje ćemo učenike pripremiti za život. Iako je prvo predviđeno da će sudjelovati 165 učenika, interes je bio jako velik te ih se uključilo 206. Također, prvotno je bila predviđena edukacija 160 obrazovnih djlatnika iz četiri partnerske škole, a u konačnici ih se uključilo 230, rekla je jučer zadovoljno voditeljica projekta Vera Šušić.
Istaknula je kako su kroz projekt osmislili nove inovativne izvanastavne aktivnosti – Čitajmo slušajući, Školski list – kreativni poligon, Ulicama moga grada, Turističke razglednice te Bankomath Info.
  – Iza nas je 20 mjeseci koji su brzo prošli. Mi smo kroz projekt dobili nove kurikulume te smo opremili i ovu knjižnicu. Kao škola smo u izvannastavnim aktivnostima prepoznali novi oblik rada s djecom, a vjerujem i sve ostale osnovne škole su prepoznale kako se kroz te izvannastavne aktivnosti djeca animiraju i pronalaze se njihovi talenti, rekla je Katica Skukan, ravnateljica OŠ Bartula Kašića. Zahvalila se svima koji su sudjelovali u projektu i svim djelatnicima škola koji su sudjelovali u projektu te su svoje slobodno vrijeme koristili kako bi radili na pojektu. Za kraj je istaknula kako su EU projekti prilika da se povuku određena novčana sredstva, ali i da se učitelji na području grada upoznaju te njeguju timski rad.
Ivana Perić Zrilić iz gradskog ureda za obrazovanje i školstvo rekla je kako je OECD kroz Pisa testove prepoznala značaj financijske odnosno prirodoslovne i čitalačke pismenosti.
 – OŠ Bartula Kašića je kroz svoja dva projekta obuhvatila sve navedeno, a išli su i dalje te su se okrenuli i digitalnoj pismenosti, a što ovo stoljeće i zahtjeva. Vjerujem kako će ovih pet izvannastavnih aktivnosti, a koje su nastale kroz ovaj projekt, nastaviti s radom te da će zaživjeti i nakon što projekt prestane, rekla je Ivana Perić Zrilić dodavši kako su ove pismenosti temelji cjeloživotnog učenja. Istaknula je kako nije lako provoditi projekte te je čestitala školama koje su se odvažile na taj korak. Izrazila je nadu da će škole i dalje nastaviti s projektima.
 – Nadam se da ćete i dalje poticati obrazovanje za poduzetništvo kroz vašu zadrugu. Ovo je jedan od sljedećih koraka na koji bismo trebali obratiti pažnju. Financijska pismenost svakako je temelj obrazovanja za poduzetništvo te su zadruge svakako dobar temelj, zaključila je Perić Zrilić.
Svečanost zadnje konferencije glazbenim su točkama uljepšale učenice škole Paula Kalcina te Leticia Maltež.
Nakon predstavljanja rezultata održan je i okrugli stol na temu Metode razvoja čitalačke pismenosti kod učenika s disleksijom.