Četvrtak, 28. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

16 C°

Ugljan će dobiti marinu s dvjesto vezova

Autor: Katarina Belić

27.07.2008. 22:00
Ugljan će dobiti marinu s dvjesto vezova


Upravo je zaključen natječaj za izbor izvođača radova na izgradnji marine. Njega je izabrala Županijska lučka uprava Zadar, koja zapravo i nije puno trebala birati s obzirom da se jedino tvrtka “Idro”, u vlasništvu naših ljudi, odazvala natječaju. Investitor je isti kao za nautičku luku u Preku, tvrtka Jupiter Adria, rekao je Ante Jerolimov
Ovih dana u  mjestu Ugljan teku pripreme  za realizaciju projekta izgradnje marine za malo veće brodove, ali i za manje, domaće  tzv. kaiće i brodice. Sve započinje rušenjem starog mosta pod sloganom “Adio most”, koje će biti popraćeno  feštom i snimanjem milenijske fotografije rušenja mosta.
– Upravo je zaključen natječaj za izbor izvođača radova  na izgradnji marine. Njega je  izabrala Županijska lučka  uprava Zadar, koja zapravo i  nije puno trebala birati s obzirom da se jedino tvrtka  “Idro”, u vlasništvu naših ljudi,  odazvala natječaju. Investitor  je isti kao za nautičku luku u  Preku, tvrtka Jupiter Adria.  Mi kao Općina smo naglasili  što i kako želimo postići ovim  projektom i to nam je najvažnije da se ostvari. Između  ostalog, u planu nam je obnova i rekonstrukcija postojeće lučice i izgradnja šetnice s  novom rasvjetom, ističe načelnik Općine Preko Ante Jerolimov.
Početak radova u  siječnju
Naime, budući da je situacija u Ugljanu, što se tiče  mjesta za privez brodica, u  ovom trenutku takva da nema  mjesta ni za brodove domaćeg  stanovništva, a prostor lučice  je neuredan, pun mulja, neiskorišten i nije se uređivao još  od doba Austro- Ugarske,  projekt poput ovog bio je neophodan. Kada se izgradi marina u Ugljanu će se broj vezova povećati sa sadašnjih sedamdesetak na oko dvjesto do  tristo. Za veće brodove u vlasništvu onih “dubljeg” džepa  izgradit će se oko osamdeset  vezova, kojima će gospodariti  tvrtka Idro u razdoblju od  dvadesetak godina na koliko  je dobila koncesiju.
– Trenutačno se radi na pribavljanju lokacijske i građevinske dozvole, a radovi bi  trebali započeti u siječnju ili  najkasnije u veljači 2009. godine. Iako je to teško predvidjeti, ako bude išlo sve po  rasporedu, smatramo da bi  projekt trebao biti dovršen  kroz godinu do dvije maksimalno.
Budući da je mjesto Ugljan  smješteno na otoku, primarno  je da se do njega može doći  brodom, a za to postoje i svi  uvjeti. Ovim će se projektom  ne samo izmijeniti cjelokupan  izgled i dojam mjesta, nego će  se i proširiti ponuda u smislu  nautičkog turizma. Time će se  povećati i broj stranih turista i  domaćih gostiju. Struktura  gostiju koja se ovim privlači  pridonijet će i kvaliteti turizma s obzirom da je smještaj  u marini i plaćanje vezova  luksuz koji si mogu priuštiti  samo oni koji su vrlo bogati.
Nova radna mjesta
– Ovim projektom dobit ćemo mnogo toga pozitivnog i  cijelo mjesto će u potpunosti  “živnuti”. Još jedan plus ovoga  projekta jest i otvaranje novih  radnih mjesta koja će upravo  mladim ljudima iz mjesta  omogućiti zapošljavanje i ostanak na otoku i u svom mjestu. No, u Ugljanu se radi i na  drugim projektima kao što su  obnova i uređenje Doma kulture koji namjeravamo dati u  najam na određen broj godina. O točnom broju godina  još se dogovaramo. Uređenjem bi se na prvom katu  izgradili poslovni prostori, recepcija, trgovine za nautičare i  caffe bar. U gornjem dijelu,  odnosno na katu imat ćemo  salu koja će biti višenamjenska i to za priredbe, izložbe i  ostale potrebe kulturno-umjetničkog društva, ali i za  udruge, zborove, sastanke i  slično, kazao je Jerolimov.
Na pitanje postoji li mogućnost da buduća marina doprinese onečišćenju mora, a s  obzirom na velik broj brodova  za koje se očekuje da će tamo  pristajati, načelnik navodi:
– Ovaj projekt na čistoću  mora neće ni najmanje negativno utjecati. Naime, tu se  ne radi o tako velikom broju  brodova, koji će biti smješteni,  odnosno vezani na otvorenom  moru koje stalno cirkulira.  Ljudi koji tu dolaze su pravi  zaljubljenici u more, tako da  su i oni sami savjesni i brinu o  čistoći. Za sada su to u najvećem broju Mađari, Nijemci  i Talijani, ali i naši domaći  ljudi koji tu imaju svoje vikendice. Ovaj projekt će izmijeniti cijelo mjesto i to na  bolje, zaključuje Jerolimov.