Subota, 27. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

8 C°

Turistički Zadar bez noćne taksi službe

Autor: Katarina Belić

27.08.2008. 22:00
Turistički Zadar bez noćne taksi službe

Foto: Adam VIDAS



Ovako velik i k tome još turistički grad nema ni jednog jedinog taksista koji radi noću, stoga oni koji tada stižu s puta, nemaju koga nazvati. Mi koji smo tu danju, ne možemo biti na raspolaganju i noću. Kada bi se organizacija malo popravila ili se uvelo po koje dežurstvo svima bi nam bilo bolje, smatraju taksisti
U posljednjih petnaestak dana taksiste u obavljanju njihovog svakodnevnog posla na jednom od glavih stajališta pored Jadrolinije usporio je i vidno iznervirao “taksi telefon”, koji u vrijeme najvećih gužvi i prometa nije funkcionirao.
Jutros, kada smo stigli do taksista, telefon je ponovno proradio.
– Istina je da telefon neko vrijeme nije radio, ali iako je sada ponovno u funkciji u užasnom je stanju. Čas radi, čas ne radi, a i jako slabo se čuje kada zvoni, kazao je Stanko Lenkić jedan od taksista.
Taksi u Zračnoj luci
Iz toga razloga više od telefona koriste se sad već prozvani taksi mobiteli, koje klijenti zadovoljni uslugom nabave od pojedinog taksista kojega kasnije koriste kada zatrebaju prijevoz ili oni ili njihovi poznanici, prijatelji, gosti… Na taj način neki taksisti posluju bolje, neki lošije i nastaje prava borba za klijente, a presuđuje ljubaznost i uslužnost, ali i fleksibilnost prilikom naplate. Naime, oni koji dopuštaju cjenkanje bolje prolaze dugoročno, iako se u pravilu cjenkanje uzima u obzir samo kada nema posla.
Osim problema s taksi telefonom većina taksista je zadovoljna ovogodišnjom sezonom.
– Ove godine smo imali puno više posla nego lani. Posebno se to odnosi na posao koji nam je najobilniji na taksi stajalištu u Zračnoj luci Zadar. Naime, dolaskom nekih jeftinijih i povoljnijih avionskih kompanija, povećao se i broj letova, odnosno dolazaka i odlazaka gostiju, što je automatski utjecalo i na nas tako što nam je znatno porastao broj klijenata, odnosno ljudi kojima treba prijevoz, otkriva Stanko Lenkić.
Najtraženija lokacija, do koje se stalno traži prijevoz, su hoteli i to posebno oni na Boriku, zatim privatni smještaji kao i stajališta Jadrolinije ili, pak, autobusni kolodvor, ovisno o tome odakle se kreće. Ljeti se također često traži prijevoz i izvan grada pa su tako najpopularnija odredišta Pag, odnosno Zrće i Novalja, Zagreb, Split, Vodice.
Poslovanje na crno
Cijenama taksi usluga su ljudi u najvećom broju zadovoljni i smatraju ih pristupačnima, stoga se i rijetko žale. No, ono što stvara daleko veći problem od skupoće prijevoza su ljudi koji uzimaju stvar u svoje ruke i posluju na crno.
– Odmah nasuprot nas postoje pojedinci koji nas redovito preduhitre tako što doslovno otimaju naše klijente i naš posao, a rade ilegalno bez ikakvih papira. Iako smo pokušavali prijavama policiji to spriječiti ili barem umanjiti, kako nam sami policijski službenici kažu, nitko im ne može ništa jer nemaju za to temelja ni osnove, kazao je jedan od ogorčenih taksista te dodao kako je u posljednjih desetak godina stanje vezano uz taksiste sve lošije, posebno što se organizacije tiče.
– Naime, prije Domovinskog rata bilo nas je sedamdesetak i znalo se točno kada tko radi i kada je tko dežuran. Danas nema nikakvog reda i svatko dolazi kada hoće. Od nas tridesetak teško je ponekad naći slobodnog taksista u vrijeme kada ima najviše posla, jer tada smo svi na terenu i često nas fali, posebno vikendom. Što je natragičnije u cijeloj priči, na ovako velik i k tome još turistički grad nema ni jednog jedinog taksista koji radi noću, stoga oni koji tada stižu s puta ili u to vrijeme trebaju prijevoz nemaju koga nazvati. Mi koji smo tu danju ne možemo biti na raspolaganju i noću. Kada bi se organizacija malo popravila ili se uvelo po koje dežurstvo svima bi nam bilo bolje, ali i isplativije s obzirom da je ovo sezonski posao, zaključio je jedan od taksista.