Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

7 C°

Ili novi katamaran ili će veslati do Zadra!

27.08.2010. 22:00
Ili novi katamaran ili će veslati do Zadra!


Ako do toga dođe onda se može dogoditi da se prilikom ukrcaja otočana u katamaran svakom putniku uruči veslo, pa ako katamaranski motori “zaštekaju” do kraja, zamolit će se putnici da otvore prozore, pruže veslo prema moru te sinkronizirano počnu veslati prema Zadru, zaključuje ironično Zoran Morović, načelnik Općine Sali
Zatvaranjem kanala Mali Ždrelac za sav promet 1. studenoga 2008. godine, brodske linije prema Dugom otoku i Ižu prometovale su zaobilaznim putem. Dok se kanal nije zatvorio, plovidba prema Dugom otoku trajala je oko 45 minuta, a po zatvaranju produžila se za dodatnih 30 minuta. Tada su stanovnici otoka Iža uputili zahtjev Jadroliniji da njihov katamaran Mediteran, koji inače vozi za Dugi otok, pristaje na njihovom otoku. Općina Sali usuglasila se s njihovim zahtjevom. Tako je linija 9406 koja plovi na relaciji Zadar-Sali-Zaglav-Zadar u povratku pristajala na Iž.
– Kada se otvorio morski promet kroz kanal Mali Ždrelac, Ižani su pokazali interes da katamaran i dalje pristaje na otok, i to samo tijekom tjedna u posljednjoj večernjoj vožnji zbog učenika koji putuju u Zadar u školu. U dane vikenda mještani Iža smatraju da katamaran ne treba pristati. S njihovim zahtjevom Općina Sali se, ponovno, usuglasila. No, smatramo da bi se za ovu liniju, koja je dodatno opterećena s pristajenjem na Iž, trebao uvesti bolji i brži katamaran kao što su Olea ili Silba, navodi Zoran Morović, načelnik Općine Sali.
Naime, katamaran Mediteran, koji održava spomenutu liniju, je dotrajao i u lošem stanju. Tako da je plovidba s Mediteranom, kako naglašava Morović, postala prava avantura.
– Pisali smo dopise Jadroliniji, no dobili smo odgovor da samo 18 posto nije prometovao katamaran što je, u odnosu na splitsko plovno područje, izvrstan rezultat. No, zaboravili su u svom dopisu navesti da postoji samo jedna katamaranska linija na tom plovnom području, upozorava Morović dodavši da se učenici koji svakodnevno odlaze u Zadar u školu ne mogu pouzdati u ovaj katamaran koji je, s linijom prema Ižu, dodatno opterećen. Upravo zbog tog opterećenja, motori na katamaranu dvaput su “zaštekali”. Zbog takve situacije i ne čudi da nitko od učenika ne putuje svaki dan, mada u katamaranu uvijek bude desetak učenika. Neki od njih budu smješteni na dan do dva kod rodbine u Zadru ili u Đačkom domu. Osnovni uvjet da bi se ova brodska linija održavala, Morović je mišljenja da bi Jadrolinija trebala uvesti bolji i brži brod. Agencija za obalni promet nadoplatila bi spomenutu liniju, ali pod uvjetom da ostane Mediteran.
– Ako do toga dođe onda se može dogoditi da se prilikom ukrcaja otočana u katamaran svakom putniku uruči veslo, pa ako katamaranski motori “zaštekaju” do kraja, zamolit će se putnici da otvore prozore, pruže veslo prema moru te sinkronizirano počnu veslati prema Zadru, zaključuje načelnik Općine Sali.