Četvrtak, 25. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

6 C°

Neizvjesna 2010. zasad bolja od očekivanja

27.08.2010. 22:00
Neizvjesna 2010. zasad bolja od očekivanja


Lanjska teška godina je za Tankerskom plovidbom ipak sa 166.000 kuna dobiti, dok sa strahom čekana 2010. zasad stoji bolje od svih najava
Najveća hrvatska brodarska kompanija Tankerska plovidba Zadar na Skupštini dioničara kojoj je predsjedao Marko Krpina, održanoj tradicionalno u Piniji – Petrčane, imala je jednoglasnost kod svih odluka. Odlučeno je da uprava (Ive Mustać, Ivica Čičmir, dr. Petar Kragić) i Nadzorni odbor (na čelu sa Svetkom Košćicom) dobivaju razrješnicu (odobrenje), a prihvaćena su i sva izvješća, od Uprave, Nadzornog odbora do revizorskih. Dobit društva od 166.000 kuna nakon stomilijunskih dobiti prethodnih godina spremljena je u zadržanu dobit. No valja kazati da je ostvarenje makar i simbolične (za pojmove Tankerske plovidbe) dobiti u 2009. godini, u kojoj su i mnoge ugledne svjetske kompanije propale, a mnoge držale brodove na vezu i pomorce otpustile, predstavlja izniman uspjeh.
Neočekivano dobra 2011.
No, najvredniji dio jučerašnje Skupštine je obraćanje presjednika Uprave društva, kapetana Ive Mustaća s aktualnostima i predviđanjima za ovu godinu i iduće razdoblje:
– Plan za ovu godinu, temeljen na svjetskoj krizi i procjenama stručjaka predviđao je 12,6 milijuna US dolara gubitka, a na sreću se ne ostvaruje. Štoviše, prvi kvartal donio nam je 3,4 milijuna US dolara dobiti, a polugodište oko 10 milijuna. Trend je obećavajući. Riskantna je svaka prognoza jer su oscilacije svakodnevne i ekstremne, ali prosjek tržišta – raste. Plod duge konjukture i racionalnog ponašanja je neugroženost likvidnosti u bilo kojem trenutku i uz realizaciju svih značajnih razvojnih projekata, kazao je Mustać.
– Znate da smo u ovoj godini preuzeli četiri bulk carriera u Kini i Koreji, a pred nama je nastavak investicija kroz dva product carriera u 3. maju (isporuka u veljači i listopadu 2011.). S korejskim partnerima pregovaramo oko prenamjene, odnosno umjesto product carriera gradili bi aframaxe (riječ je o vrstama tankera, a Uprava procjenjuje da su tankeri tipa aframax pogodniji od tankera za naftne prerađevine).
Investicije se nastavljaju
Ulaganje u brodogradilište Lenac pokazuje zdravlje i donosi i dobit, a Zdravstveno-rekreacijski centar u Ninu nastavit ćemo raditi. U tijeku su izmjene planova u skladu sa studijom zaštite okoliša. Očekujemo povoljniju opću situaciju kao i partnerstvo u tom projektu. Ne mislimo da je kriza prošla, ipak – pokazatelji su dobri, zaključio je Mustać.
Nije naravno kazao, niti je mislio, da će 2011. biti usporediva s vrhunskim godinama Tankerske plovidbe (i svjetskih brodara) od 2003. do zadnjeg kvartala 2008. godine, ali suprotno svim predviđanjima trebala bi biti pozitivna.
Valja kazati da je jedini diskutant na Skupštini bio bivši predsjednik Uprave društva Stanko Banić s nizom primjedbi na koje je odgovorio predsjednik Uprave Ive Mustać, a završna konstatacija bila je:
– Radim drugačije od vas, ali isključivo u interesu firme.
 


Brojke


U 2009., za koju se izvješće podnosilo, Tankerska plovidba imala je 16 brodova, deset tankera i šest brodova za suhe terete te je preuzela novogradnju – aframax Olib iz Brodosplita. Nakon konjukture od 2003. do zadnjeg kvartala 2008. godine cijene vozarina na svjetskim tržištima uslijed sveopće krize prepolovljene su ili i gore od toga.
U 2009. tvrtka je preuzela četiri bulk carriera te došla do 20 brodova (Velebit je u međuvremenu prodan) s 1,5 milijuna dwt prosječne starosti (mladosti) brodova od sedam godina.
Imaju ugovore o gradnji četiri tankera za naftne derivate gdje bi dva ugovorena u Koreji zamijenili za aframaxe ili neku drugu varijantu.