Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

20 C°

Kako nas pakiranje mami na kupovinu?

28.08.2021. 09:00


Često kupujemo specifične brendove pored gomile drugih, bez da uopće znamo zašto. Tajna našeg odabira proizvoda leži u marketingu i timu stručnjaka koji rade na tome kako bi vas privukli da kupite baš njihov proizvod s police.
Pakiranje brenda podsvjesno utječe na našu odluku o kupovini. U slučaju da imate svoj brend ili vas jednostavno zanima kako pakiranje utječe na našu kupovinu, nastavite čitati jer ćemo vam otkriti sve tajne.


Zašto je pakiranje proizvoda bitno?
Mislite li da je slučajnost kako su određeni brendovi prepoznati i prodaju se više od drugih? Kvaliteta proizvoda, naravno, igra jako veliku ulogu, ali ono što će vas primarno privući da kupite proizvod je upravo pakiranje proizvoda. 


1. Zaštita proizvoda
Prva pakiranja u povijesti su bila isključivo zbog zaštite proizvoda, a ovaj aspekt i danas igra jednu od najbitnijih uloga pakiranja. Tek u ranom 20. stoljeću nastaju posebna višeslojna pakiranja koja služe da se što dulje očuva kvaliteta proizvoda.
Osim fizičke zaštite od loma, kako u transportu tako i u skladištu, zaštita se odnosi i na što dulje prezerviranje hrane. Upravo spomenuta višeslojna pakiranja su zaslužna za što dulju svježinu, a najbolji primjer toga je tvrtka tetra pak koja se masovno koristi za ambalažu mlijeka.




2. Izgled pakiranja
Budimo realni, koliko puta ste kupili nešto s police u trgovini zato što vam je izgledalo ‘fora’ ili bolje od onog proizvoda pored? Svjesni smo toga da izgled pakiranja ne mora nužno značiti i kvalitetu, ali podsvjesno mislimo kako je dobro dizajnirano pakiranje kvalitetniji proizvod.
Najbolji primjer kako nas izgled potiče da kupujemo više proizvoda je eksperiment s Fanta bocom. Dio trgovina je imao jedan dizajn boce, a dio trgovina novi eksperimentalni dizajn. Iako je proizvod unutar boce isti, ljudi su puno više kupovali fantu u novoj boci.


3. Naglašavanje brenda
Brend nije samo izgled vašeg proizvoda, on je sve ono što vi predstavljate. Uzmite za primjer Coca Cola reklame koja ustvari igra na vaše osjećaje. Njihove reklame u vama pokušavaju probuditi osjećaj sreće i zajedništva te ga povezati sa ispijanjem njihovog gaziranog pića.
Upravo taj identitet brenda se može prikazati i kroz pakiranje proizvoda. Samo se sjetite kad je ista ta Coca Cola na tržište izbacila personalizirane boce. Ljude nije bilo briga što ima hrpa bolje dizajniranih gaziranih pića, oni su htjeli bocu sa svojim imenom.


Pakiranje proizvoda kao marketinški alat
Gotovo svako domaćinstvo u Hrvatskoj ima čaše od senfa u svojim policama. Razlog za ovo nije zato što je taj senf puno ukusniji od drugih, nego praktičnost njegova pakiranja. Ljudi znaju da nakon što pojedu taj senf mogu baciti poklopac i ostati će im tzv. “krigla” koju mogu dalje koristiti.
Različitim proizvodima je različiti aspekt pakiranja važniji. Uzmemo li parfeme, njima je najvažniji fizički izgled pakiranja, dok je za hranu bitna veličina koliko i izgled. S druge strane, za neke alate kao što je čavao, izgled nije uopće bitan koliko količina koju dobijete kupovinom.


Zašto kupovati velika pakiranja?
Gledano s potrošačke strane, kupovinom velikih pakiranja radimo novčanu i vremensku uštedu. Često su određeni proizvodi puno isplativiji ako ih kupujemo “na veliko”, a samim time manje vremena i provodimo u trgovini. Savjetujemo vam da pogledate Lidl katalog u kojem često možete pronaći mega pakiranja, a prepoznati će te ih po XXL oznaci.
Jedini problem s velikim pakiranjima je što se ponekad proizvod stigne pokvariti prije nego ga stignemo potrošiti. Vjerujemo da vam se ovo sigurno nikad nije dogodilo sasladoledom. 
Uzmemo li u obzir činjenicu da s velikim proizvodima dobivamo više po nižoj cijeni, a manja pakiranja proizvoda ćemo platiti čak dodatno naspram klasičnih pakiranja, jasno je tko je pobjednik. Određeni brendovi su kroz godine smanjili svoja pakiranja a zadržali cijenu, što su ljudi svakako primijetili.